iTunes via Airtunes geeft harde tik als je nummer skipt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-04 19:33
De situatie is als volgt:

iMac 24' 2.4 Core 2 Duo
iTunes 9.1
Muziek voornamelijk op losse HD in Apple Lossles

En dan aan de andere kant:

Airport Express in een stekkerdoos
Toslink naar mini toslink kabel
Zelfbouw DAC
Hypex eindtrappen
Speakers

Het probleem is dat als ik muziek start er een luide tik klinkt. Ook bij vooruit scrollen binnen een nummer klinkt er een vreselijk lawaai. Met een dergelijke tik is het systeem eigenlijk onbruikbaar...

Ik heb de demo van Airfoil gedownload en die geeft die tik niet. Alleen wil ik geen Airfoil gebruiken vanwege de vertraging die optreed.

Ik heb al even internet afgespeurd maar eigenlijk niets kunnen vinden. Ook in de Apple-winkel weet men het niet. Apple zelf heeft ook geen idee.

De Airport Express is voor de zekerheid geruild maar bleek het probleem niet te zijn...

Heeft iemand van jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Niemand enig idee? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Geen direct antwoord op jouw probleem, maar ik weet dat er na een OS X update in het verleden een hele tijd problemen zijn geweest met "tikken" uit de luidsprekers omdat de line-out na een paar minuten offline werd gezet. Als je dan weer een geluid liet horen was er steeds een *pop*.
Oplossing was toen een script dat de speech generator om de paar minuten de opdracht gaf een spatie op te lezen. (spaties hoor je natuurlijk niet, maar daardoor bleef je line-out wel actief).

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuwarden
Ik denk dat het probleem daar niet ligt. (maar goed, mijn kennis is ook maar tot zover...) Ik heb inmiddels drie computers geprobeerd: mijn iMac, een MacBook, beide met OSX 10.6 en een MacMini met OSX 10.4. Allen geven die tik (het is overigens beslist geen *pop*. Ik kreeg van iemand anders nog de opmerking dat het lijkt alsof de DAC niet zo snel kan "locken" maar dat is dan ook weer gek omdat ie het met Airfoil wel goed doet...