Outlook Express 6 .dbx besstanden samenvoegen tot één geheel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Beste tweakers :)

Ik heb een aantal (7 stuks) Outlook Express mappen van back-up's door de jaren heen met daarin een hoop submappen.

Niet alle mappen zijn het zelfde qua inhoud/e-mails maar ik weet bijna zeker dat er een hoop dubbele e-mails inzitten.
Ik zou graag wel al deze e-mails bewaren dus daarom zoek ik een handige manier om al deze mappen samen te voegen tot 1 en dan gelijk alle dubbele berichten te verwijderen maar ik kom er niet helemaal uit qua mogelijkheden.

* Ik kan alle mappen importeren als een nieuwe map maar dan moet ik alles handmatig uitzoeken en dat is te veel werk aangezien het zeker op 10.000 e-mails gaat.

* Via CloneSpy dacht ik de .dbx bestanden te vergelijken maar dat programma kijkt alleen naar de .dbx bestanden zelf en niet naar de inhoud.

* Of via een .dbx naar .eml extract tool en dan alsnog met CloneSpy de losse .eml bestanden te vergelijken en die later weer om te zetten naar een .dbx bestand, maar ik weet niet of dit mogelijk is en dan lijkt het me nog een hele omweg 8)7 .

Weet iemand een beter idee en een vergelijk programma dat ook de inhoud van een dbx bestand kan lezen...?

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Kan je niet de berichten even importeren in een Outlook Express account en het dan kopiëren, volgens mij krijg je dan namelijk de vraag of je de bestanden wil overschrijven of niet.

En anders de mappen exporteren naar Outlook, backup draaien en alles per map weer terug inladen, dan kan je iig ervoor kiezen om dubbele items te overschrijven. Dit is alleen aanzienlijk meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
Groentenman schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:30:
Kan je niet de berichten even importeren in een Outlook Express account en het dan kopiëren, volgens mij krijg je dan namelijk de vraag of je de bestanden wil overschrijven of niet.

En anders de mappen exporteren naar Outlook, backup draaien en alles per map weer terug inladen, dan kan je iig ervoor kiezen om dubbele items te overschrijven. Dit is alleen aanzienlijk meer werk.
Heb ik gedaan maar dat werkt niet :'(

Als ik zeg maar Postvak IN 1 en Postvak IN 2 beide naar een nieuwe map kopieer dan krijg ik dubbele e-mails zonder de vraag om dubbele te overschrijven.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 21:22

sus

is druk :+

1. zet je .dbx bestanden van set 1 in de archiefmap van OE
2. Start OE op, je hebt nu je oude Postvak In met evt. submappen.
3. Inhoud slepen naar een map op je bureaublad, tot je alle mail veilig hebt.
4. OE afsluiten
5. terug naar stap 1, maar dan verder gaan met de volgende set.

Door het slepen naar een map op je bureablad krijg je de vraag of je het bestand wil overschrijven. Gezien het mailtjes op titel zijn met datum en tijd, zou dit goed moeten gaan en worden de dubbele mailtjes er dus uit gevist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
sus schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:01:
1. zet je .dbx bestanden van set 1 in de archiefmap van OE
2. Start OE op, je hebt nu je oude Postvak In met evt. submappen.
3. Inhoud slepen naar een map op je bureaublad, tot je alle mail veilig hebt.
4. OE afsluiten
5. terug naar stap 1, maar dan verder gaan met de volgende set.

Door het slepen naar een map op je bureablad krijg je de vraag of je het bestand wil overschrijven. Gezien het mailtjes op titel zijn met datum en tijd, zou dit goed moeten gaan en worden de dubbele mailtjes er dus uit gevist.
Ik zal het eens proberen maar door het aantal submppen is (als het werkt) dit nog een hele klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
En het importeren in Outlook werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Als ik me niet vergis zit er een size-limit op die dbx bestanden.
Vanaf een grootte 2Gb raken ze iig vlug onleesbaar, dit fenomeen heb ik al paar keer gezien.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
crack_en_hack schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:37:
[...]

Heb ik gedaan maar dat werkt niet :'(

Als ik zeg maar Postvak IN 1 en Postvak IN 2 beide naar een nieuwe map kopieer dan krijg ik dubbele e-mails zonder de vraag om dubbele te overschrijven.
Die kun je met een tooltje automatisch laten verwijderen. Er zijn meerdere (ook freeware) tooltjes om duplicates te laten opruimen. Of dat voor OE ook werkt.. geen idee, maar je kan natuurlijk als je alles in 1 plek hebt het ook weer naar outlook exporteren.

Belangrijk is wel dat je geen DBX files krijgt van >2Gb, dan krijg je ellende (corrupt enz). PST kan groter (alhoewel ook niet super aan te raden) maar Outlook express (dbx) is gewoon paniek als ie >2Gb komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
DJSmiley schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:36:
[...]

Die kun je met een tooltje automatisch laten verwijderen. Er zijn meerdere (ook freeware) tooltjes om duplicates te laten opruimen. Of dat voor OE ook werkt.. geen idee, maar je kan natuurlijk als je alles in 1 plek hebt het ook weer naar outlook exporteren.

Belangrijk is wel dat je geen DBX files krijgt van >2Gb, dan krijg je ellende (corrupt enz). PST kan groter (alhoewel ook niet super aan te raden) maar Outlook express (dbx) is gewoon paniek als ie >2Gb komt.
Ja maar de vraag is welk tooltje :)

Het 2GB probleem ken ik en ik dacht er al aan om naar Outlook 2003 te verhuizen maar dan nog blijft ik met het dubbele e-mail probleem zitten bij het importeren want zover ik weet heeft Outlook 2003 daar niks voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
http://www.nomoredupes.com/ 2e hit op Google. Zou het moeten doen als het goed is....

"You can even search across folders. Perhaps you have the same contact in different folders. Search for it - find it - delete it. Automatically."

Volgens mij moet dit precies doen wat jij vraagt. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Groentenman op 19-04-2010 14:49 . Reden: Vb. van de site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
crack_en_hack schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:21:
[...]

Ja maar de vraag is welk tooltje :)

Het 2GB probleem ken ik en ik dacht er al aan om naar Outlook 2003 te verhuizen maar dan nog blijft ik met het dubbele e-mail probleem zitten bij het importeren want zover ik weet heeft Outlook 2003 daar niks voor...
http://www.vaita.com/ODIR.asp heb ik vroeger wel eens gebruikt. Is gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
Uiteindelijk is het gewoon zwaar aan te raden om zsm over te gaan naar Office Outlook en OE te dumpen.

OE is gewoon een zwaar hatelijk programma dat niet geschikt is voor serieus mailgebruik.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Pagina: 1