Toon posts:

Pin b21 afgeplakt en nog steeds een gelockte multiplier ?!??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n pinnetje b21 afgeplakt, maar m'n P2-400 kan z'n multiplier nog steeds niet hoger krijgen dan 4. Hoe kan dit nu??? Doe ik misschien iets fout?!?!?
Toen ik het pinnetje afplakte en opnieuw wilde opstarten, kon hij eerst ook niet posten, ik heb toen m'n CCMOS-jumper losgetrokken om de hele boel te resetten, toen kwam hij wel door, maar toen ik m'n multiplier wilde opschroeven in Softmenu, maakte dat geen $#%&^@!!! uit.
HELP!!!

Verwijderd

Pin B21 is voor de FSB, en niet voor de multiplier. Die is intern in de CPU gelockedl, al plak je alle pins af.
Het afplakken van pin B21 heeft dus alleen nut als je een BX mobo hebt dat de FSB per se automisch detect: dan kun je dit omzeilen, en je 66 op 100 MHz laten lopen.

Verwijderd

Bij een P2-400 heeft het al helemaal geen nut om b21 af te plakken. Dat truukje was bedoeld om p2/celly's die met een fsb van 66mhz zouden moeten werken, er van te overtuigen eens 100mhz te proberen.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Valcon: Is niet waar wat je zegt. De multiplier van mij P2-400 kan, na het afplakken van B21, tot 5.5 (da's mooi 550 Mhz met een 100 Mhz FSB). Wat jij bedoeld is ditzelfde truukje, maar dan bij een Celeron. Dan kan je inderdaad je FSB op 100 Mhz zetten.

Dummy: Waarschijnlijk heb je een processor van na september 98, die zijn namelijk in de chip gelocked en dan werkt dit truukje niet meer. Geen nood, als je een beetje processor heb, dan kan je FSB wel op 125 Mhz. draait bij mij ook lekker snel (wel voltage wat hoger zetten voor de stabiliteit en goed koelen).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!
Ik kan ff proberen om m'n FSB wat hoger te schroeven, maar volgens mij gaat m'n geheugen dan wat problemen geven ('k heb nl. heen 100Mhz geheugen)