Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:16
Hallo Tweakerts,

Omdat ik er inmiddels achter ben dat ik helemaal vastgelopen ben (ander topic van mij over proxy+) wat betreft internet te delen, probeer ik het even te vragen via deze weg.

Alles heeft XP, chello modem met draad naar laptop, ICS graag via wifi naar de wifi netbooks

Er is een router, WL-607 met fw 1.8, echter die schijnt gefrituurd te zijn, alles doet het, maar meneer wil ineens geen IP meer krijgen van het chello-modem, zelfs als ik hem statisch instel wil hij d'r niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1117dog.jpg

Ik maak geen gebruik van de router. Alle Wifi's staan ingesteld op:

IP: 192.168.0.1 (laptop) 2/3 en 4 voor de netbooks
SUBN: 255.255.255.0
GATEWAY: 192.168.0.1 (toch?)
DNS: (die van chello moet ik gebruiken)

En toch doet internet het alleen op de laptop en op de netbooks 0,0. Pingen lukt. Wat doe ik verkeerd? Een nieuwe router is op dit moment even geen optie.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je wil dus ICS icm Ad-Hoc.

Volgensmij kan je met Ad-Hoc maar 1 verbinding tegelijk aan, wat resulteerd in dat je maar met de laptop en 1 netbook tegelijk online kan.

En zoals in je vorige topic al gezegd werd: Koop gewoon een router. 20-25 euro en het scheelt een hoop gezeik.

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 13-04-2010 18:11 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
"Koop gewoon", ik zeg nog zo dat dit op dit moment geen optie is. Waarom kan ik nou niet gewoon even een fatsoenlijk antwoord krijgen op mijn vraag?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sorry?

Wat begrijp je niet van de eerste 2 allinea's dan?

Maargoed, als het zo moet.... Geef eens in details aan wat je precies gedaan hebt. Want als je niet verteld wat je doet, weten wij ook niet wat er verkeerd ging.

En verder mis ik enige inzet, en verwijs ik je fatsoenlijk door naar Google. Begin daar maar eens. Zoeken op Ad-Hoc, zoals ik eerder al zei.

[ Voor 24% gewijzigd door RaZ op 13-04-2010 18:27 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ik snap de eerste 2 alineas wel, het ging mij meer om dat ik een router moet gaan kopen, ik los dat liever ook zo op, echter degenen voor wie ik dat wil doen willen d'r niet aan. Na een x aantal uur d'r over discussiëren nog niet, dus dan moet het gewoon zo - het ligt buiten mijn macht.

Wat ik heb gedaan is alles zo ingesteld te hebben, vervolgens op de laptop op de wifi verbinding de wizard netwerk instellen gedaan om zo internet delen beschikbaar te krijgen. Vervolgens alle stappen die volgen gedaan en het is nada.

edit: even tussendoor dat ik een stuk of 10 pagina's via google open heb staan omtreffende het onderwerp hoor, wees niet gevreesd. Maar goed, we zien wel hoe ver ik zo kom door even knoeien :P

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 13-04-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SkyStreaker schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:31:
[..]
Vervolgens alle stappen die volgen gedaan en het is nada.
Welke stappen dan? Want dat vertel je nergens, Dus als je niet verteld wat je gedaan hebt, hoe moeten wij dan zien wat je eventueel fout doet? Denk je dat we een afhaal-helpdesk zijn ofzo?

Al gezocht hoe je een Ad-Hoc netwerk opzet, en dat je in Windows dat moet instellen? Vast niet.
edit: even tussendoor dat ik een stuk of 10 pagina's via google open heb staan omtreffende het onderwerp hoor, wees niet gevreesd. Maar goed, we zien wel hoe ver ik zo kom door even knoeien :P
Als je wil knoeien moet je dat vooral niet laten natuurlijk. Knoei-se ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
RaZ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:38:
[...]

Denk je dat we een afhaal-helpdesk zijn ofzo?

Al gezocht hoe je een Ad-Hoc netwerk opzet, en dat je in Windows dat moet instellen? Vast niet.
Nee (ik leg het wellicht wat te kort door de bocht uit) en ja, voor die laatste heb ik Google niet nodig.

Bovendien, met knoeien bedoel ik gewoon aanwijzingen volgen he? En zien hoe het vooral niet moet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

SkyStreaker schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:07:
Hallo Tweakerts,

Omdat ik er inmiddels achter ben dat ik helemaal vastgelopen ben (ander topic van mij over proxy+) wat betreft internet te delen, probeer ik het even te vragen via deze weg.

Alles heeft XP, chello modem met draad naar laptop, ICS graag via wifi naar de wifi netbooks

Er is een router, WL-607 met fw 1.8, echter die schijnt gefrituurd te zijn, alles doet het, maar meneer wil ineens geen IP meer krijgen van het chello-modem, zelfs als ik hem statisch instel wil hij d'r niet aan.
Een router die geen IP adres meer wil verkrijgen: Probeer het IP adres (wat je laptop nu dus krijgt) eerst eens los te koppelen. d.m.v.
c:\>ipconfig /release

Daarna de router nog eens aansluiten.
[afbeelding]

Ik maak geen gebruik van de router. Alle Wifi's staan ingesteld op:

IP: 192.168.0.1 (laptop) 2/3 en 4 voor de netbooks
SUBN: 255.255.255.0
GATEWAY: 192.168.0.1 (toch?)
DNS: (die van chello moet ik gebruiken)

En toch doet internet het alleen op de laptop en op de netbooks 0,0. Pingen lukt. Wat doe ik verkeerd? Een nieuwe router is op dit moment even geen optie.
Wat je hier wilt, kan niet. Windows kan alleen een point-2-point adhoc connectie maken. Jij wilt een Wireless Access Point van je WIndows Laptop maken. Dat kan alleen met de juiste software en de juiste netwerkkaart. (ik meen dat die promiscious mode aan moest kunnen)

Hoe dan ook: Het makkelijkste is toch om te proberen de router weer aan de praat te krijgen (harde reset, nieuwe firmware en de oplossing zoals hierboven al gemeld) of anders een goedkoop routertje aan te schaffen. Nu weet ik dat je hebt gezegd dat ze/jij daar niet meer aanwillen, maar het is de enige manier.

Of je moet toch een WAP maken/kopen en dan met een stukje proxy software gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je zou dit nog eens kunnen proberen, een native XP oplossing met wat reg tweaks:

http://www.netlife.co.za/content/view/35/34/
Pagina: 1