Toshiba 320GB External open maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355074

Topicstarter
Goededag,

Ik heb nu al ruim drie jaar een externe harde schijf van Toshiba. Het gaat om de Toshiba px1267 320GB. Het is een apparaat waar eigenlijk iedereen problemen mee heeft. Bij mij begonnen ze echter pas na Windows 7 maar het is nu zover dat hij stuk is. Ik heb het gevoel dat het gaat om de usb naar sata poort dus was mijn plan om de harde schijf eruit te halen en rechtstreeks in mijn pc te hangen. Nu blijkt het echter vrij lastig om de behuizing van dat apparaat open te krijgen. Ik kan nergens op internet vinden hoe het moet. Hoewel er mensen zijn die hem duidelijk open gekregen hebben. Is hier iemand die misschien ook dit apparaat heeft, en weet hoe de kast open moet?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42
Schroefjes onder rubber voetjes of stickers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 11:51
Kijk inderdaad of er geen schroefjes zijn weggestopt onder voetjes of stickers of onder een dopje plastic oid.

Als je er echt geen vind en de behuizing ga je wegdoen, wat met een schroevendraaier prutsen in een gleuf om zo de behuizing open te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Wil je naast de hardeschijf ook andere spullen van je Toshiba bewaren?
Mijn mybookworld was ook bijna niet open te krijgen dus heb ik hem gewoon met gecoordineert geweld (schroevendraaier in combinatie met hefboomeffect) uit elkaar getrokken.

Een interne schijf kan namelijk behoorlijk wat hebben (zolang hij niet draait) dus het is naar mijn mening niet nodig om alles op de nette manier open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355074

Topicstarter
Dag,

Bedankt voor de snelle reactie. Heb uiteindelijk inderdaad maar een mes ertussen gezet. Blijkt wel een systeem in te zitten maar dat moet je toch echt kennen wil je hem open krijgen zonder schade. Gelukkig wil ik hem best als interne HD gebruiken.

Nu is er echter een volgend probleem komen opzetten(wellicht dat dat beteken dat dit topic verplaatst moet worden). Er zat een Western Digital Caviar SE WD3200JB 320GB HD in, aangezien deze geen SATA aansluiting heeft zoals mijn overige 2 HD(waaronder een WD1200JD, die wel een SATA aansluiting heeft) heb ik de hem aangesloten op een IDE poort waar eerst een DVD-speler op zat. Nu is het zo dat, welke jumper instellingen ik ook probeer, de HD niet wordt weergegeven/gezien in verkenner. Echter in het BIOS is hij wel bekend. En zelfs in Disk Management herkend hij hem, gezien als Primary Active HD, net als de andere twee. Ik kan er echter niets mee doen, zelfs niet formatteren hoewel ik dat liever niet zou doen als ik de data nog kan redden, behalve de optie delete volume.

Iemand enig idee wat het probleem is, en het liefst ook hoe ik het oplos?

Moet er nog even bij vermelden dat ik Windows 7 Ultimate draai.

Alvast bedankt.