Performance verslechterd en klok loopt achter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328933

Topicstarter
Hoi, paar maanden terug had ik artifacts met mijn videokaart, het installeren van een oudere driver hielp en heeft deze problemen nooit meer vertoond, en de temperatuur van mijn 9800GX2 is terug normaal:
GPU1: 60°C
GPU2: 60°C

Vraag:
Wanneer ik counter strike source speel is er geen enkel probleem met de prestaties, wanneer ik Age of Conan speel ( zware mmorpg ) begint mijn beeld te haperen, hoor ik de hele tijd rare geluidjes door mijn headset, dat was vroeger allemaal niet, ik kan het spel nu slechts op LOW spelen terwijl ik het vroeger op dx10 kon draaien.

Als ik muziek afspeel, en ik surf op een site, dan heb ik het zelfde probleem van het geluid dat ik heb tijdens gamen, hapering van geluid, zware inspanning ( bv bewegen met mijn muis over een site ) zorgt ervoor dat heel mijn muziek stoort.

Nog een weetje: mijn klok van pc loopt altijd achter, wanneer ik hem terug op de juiste tijd zet, zal hij paar dagen nadien weer 10min achterlopen en word telkens meer en meer.

Ik weet echt niet waar dit aan ligt. Kunnen jullie mij helpen of zou ik mijn pc binnen doen ???

Videokaart ? moederbord ? cpu ?

videokaart: geforce 9800gx2
cpu: E8500 3.16Ghz
moederbord: GA-X48-DS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Het kan een driverprobleem zijn. Al eens alle drivers geupdate/veranderd?
Sluit ook eens alle programma's die op de achtergrond draaien.

Sommige problemen lijken een beetje op DPC spikes. Controleer eens je systeem op DPC spikes met dit programma: http://www.thesycon.de/dpclat/dpclat.exe
DPC spikes worden meestal veroorzaakt door drivers. Soms kan het ook de firewall zijn. Je zou ook eens wat devices kunnen disablen in apparaatbeheer. Zo kun je bijvoorbeeld je WIFI adapter of cardreader eens disablen. Soms willen de drivers hiervan bijvoorbeeld ook DPC spikes veroorzaken.

Overigens kan het natuurlijk ook zo zijn dat je DPC waarden goed (groen) zijn. Dan is het waarschijnlijk iets anders. Ik ben benieuwd.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 84021 op 13-04-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84021 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:45:
Het kan een driverprobleem zijn. Al eens alle drivers geupdate/veranderd?
Sluit ook eens alle programma's die op de achtergrond draaien.

Sommige problemen lijken een beetje op DPC spikes. Controleer eens je systeem op DPC spikes met dit programma: http://www.thesycon.de/dpclat/dpclat.exe
DPC spikes worden meestal veroorzaakt door drivers. Soms kan het ook de firewall zijn. Je zou ook eens wat devices kunnen disablen in apparaatbeheer. Zo kun je bijvoorbeeld je WIFI adapter of cardreader eens disablen. Soms willen de drivers hiervan bijvoorbeeld ook DPC spikes veroorzaken.

Overigens kan het natuurlijk ook zo zijn dat je DPC waarden goed (groen) zijn. Dan is het waarschijnlijk iets anders. Ik ben benieuwd.
Hoi kevo, dank je voor je reactie,
Ik heb eergister naar GA-X48-DS5 gegaan om daar mijn chipset, realtek, en alle andere drivers te reinstalleren, het probleem is er nog steeds, misschien zijn het niet de laatste drivers. Mijn videokaart heb ik ook de nieuwste driver gegeven en die loopt tot nu toe vlot, geen artifacts enzow.

Hier een screentje van DPC:
http://img717.yfrog.com/img717/5327/dpce.jpg
is dit goed resultaat of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Dat resultaat is best goed. Het rode is niet ideaal maar gelukkig was dat maar eventjes en ook niet extreem hoog zodat het echt problemen zou veroorzaken.

Alleen, nu moet je dit programma eens aan laten staan en dan die 'zware' dingen doen. Dus eens dat spel even spelen en eens ook surfen met muziek. Even lang genoeg doen en als je die storingen hebt ondertussen/vlak erna eens even kijken naar dat DPC programma hoe het dan uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:29
Anoniem: 328933 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:42:
Ik weet echt niet waar dit aan ligt. Kunnen jullie mij helpen of zou ik mijn pc binnen doen ???
Ik zou m in ieder geval niet buiten laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 84021 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:55:
Dat resultaat is best goed. Het rode is niet ideaal maar gelukkig was dat maar eventjes en ook niet extreem hoog zodat het echt problemen zou veroorzaken.

Alleen, nu moet je dit programma eens aan laten staan en dan die 'zware' dingen doen. Dus eens dat spel even spelen en eens ook surfen met muziek. Even lang genoeg doen en als je die storingen hebt ondertussen/vlak erna eens even kijken naar dat DPC programma hoe het dan uitziet.
Ok, dat is een TOTAAL anders resultaat, bij het surfen met muziek zit ik bijna altijd op maximum rood... wanneer ik naar onder scroll en op een topic klik enzo, maar dat is maar bij bepaalde sites, zoals gamelux.nl en meerdere. hier op tweakers heb ik dat niet.
Als ik gewoon een site laat open staan, is er geen enkel probleem, ik zal zo ook eens testen op het zware spel. zonder twijfel dat het constant op rood blijft.

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Picaroon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:58:
[...]

Ik zou m in ieder geval niet buiten laten staan...
al is de lucht buiten in de winter kouder voor hogere overclocks : P

*ontopic

Het ruis in de headset kan ook veroorzaakt worden doordat de kast niet geaard is, of juist tegen een kabelgoot aan staat (was bij mij het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laeh schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:07:
[...]

al is de lucht buiten in de winter kouder voor hogere overclocks : P

*ontopic

Het ruis in de headset kan ook veroorzaakt worden doordat de kast niet geaard is, of juist tegen een kabelgoot aan staat (was bij mij het geval).
Hoe kan ik me kast fatsoenlijk aarden dan ? want kabelgoot kan hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laeh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:57
Zorgen dat het ijzer van de kast contact maakt met de vloer of het beste: de verwarming (radiator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Laeh schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:39:
Zorgen dat het ijzer van de kast contact maakt met de vloer of het beste: de verwarming (radiator).
nee dus.

gewoon aansluiten op een geaard stopcontact, is dit er niet, zorg dat er 1 komt....

radiator is GEEN manier om je pc te aarden

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nedernakker schreef op woensdag 14 april 2010 @ 00:12:
[...]

nee dus.

gewoon aansluiten op een geaard stopcontact, is dit er niet, zorg dat er 1 komt....

radiator is GEEN manier om je pc te aarden
mijn kast is aangesloten op een geaard stopcontact

Trouwens, Kev0
Wanneer ik dpc laat draaien, en ik doe normaal zoals ik altijd doe, ( niet stil staan met men muis op pc ) dan ziet het er constant rood uit :S
Ik heb dpc laten draaien, bij het "opstarten" van Age of Conan, slechts bij de update die het spel deed, was het constant rood... Ligt dit nu aan mijn drivers ? of aan hardware ??
SCREEN: http://img191.imageshack.us/img191/5867/failid.jpg

2. OK ik heb wat je zei, wat devices gestopt, en het ligt dus aan mijn videokaart, wanneer ik de driver van mijn videokaart stop, is het constant groen.., wanneer ik em terug aan zet, gaat ie weer naar rood. Ligt dit aan mijn videokaart zelf ???? of aan de driver ???? Ik heb wel artifacts gehad paar maanden terug...

Help aub. Mijn garantie loopt nog tot 24april dus moet vlug zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 328933 op 14-04-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Probeer andere drivers, als dit niet werkt regel dan een nieuwe via je garantie. Ben toch haast bang dat die kaart een beetje kapot is gegaan die paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Darkwand3r3r schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:44:
Probeer andere drivers, als dit niet werkt regel dan een nieuwe via je garantie. Ben toch haast bang dat die kaart een beetje kapot is gegaan die paar maanden geleden.
Drivers helpen niet, maar de temperatuur van mijn videokaart blijft wel stabiel ... dat vind ik net vreemd, en het vervelende is, ik woon in België en mijn videokaart komt van Nederland: Sallandautomatisering.
Als ik mijn videokaart opstuur zal hij net voor de 24ste aankomen, maar hun zullen hem achterhouden zodat hij net buiten de garantie zal vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Als je de videokaart vandaag defect meld, geldt die datum, niet de datum dat ie toevallig eens aankomt, zou mooi wezen zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwand3r3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Wij Nederlanders zijn misschien wel gierig, maar niet zo gierig!(Sommige wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wasted247 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:06:
Als je de videokaart vandaag defect meld, geldt die datum, niet de datum dat ie toevallig eens aankomt, zou mooi wezen zeg 8)7
dus als ik nu een email stuur dat ie defect is, geld deze datum ?

PS: niet als een belediging voor de meeste bedoeld :D

trouwens, er is toch geen gevaar dat ik moet bijbetalen toch ? want dit is toch zeker een fout in de videokaart ?
Want volgens mij zien hun dit niet als een fout, maar met dat programmatjes DPC zieje duidelijk dat het mijn vifdeokaart is.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 328933 op 14-04-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[KAPOT] Wat is er mis ?
- niet echt een informatieve of de lading dekkende titel.

Titelfix > Performance verslechterd en klok loopt achter

Even inhoudelijk: waarom denk je in vredesnaam dat je videokaart hier een hardwarematig probleem heeft? Je hebt voorzover ik kan lezen in het geheel geen software uitgesloten. Drivers herinstalleren is leuk en wel, maar wat gebeurt er als je een ander OS probeert (je laat na te melden welk OS je nu draait, dus ik kan moeilijk voorstellen wat een goede 'andere' zou zijn) :? Of als je een andere videokaart in het systeem stopt :?

Gewoon zaken één voor één uitsluiten. Als je onderdelen hebt om uit te wisselen (even een vriend met vergelijkbaar PC langs laten komen), heb je binnen een avond de schuldige te pakken als het aan hardware ligt. Een installatie (in een tweede partitie of op een aparte schijf als je je huidige OS niet zomaar kwijt wilt) van een ander OS kan dat laatste uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:14:
[...]

- niet echt een informatieve of de lading dekkende titel.

Titelfix > Performance verslechterd en klok loopt achter

Even inhoudelijk: waarom denk je in vredesnaam dat je videokaart hier een hardwarematig probleem heeft? Je hebt voorzover ik kan lezen in het geheel geen software uitgesloten. Drivers herinstalleren is leuk en wel, maar wat gebeurt er als je een ander OS probeert (je laat na te melden welk OS je nu draait, dus ik kan moeilijk voorstellen wat een goede 'andere' zou zijn) :? Of als je een andere videokaart in het systeem stopt :?

Gewoon zaken één voor één uitsluiten. Als je onderdelen hebt om uit te wisselen (even een vriend met vergelijkbaar PC langs laten komen), heb je binnen een avond de schuldige te pakken als het aan hardware ligt. Een installatie (in een tweede partitie of op een aparte schijf als je je huidige OS niet zomaar kwijt wilt) van een ander OS kan dat laatste uitsluiten.
Ik denk dat de OS hier weinig mee te maken heeft, maar je zou gelijk kunnen hebben. Ik heb deze windows vista 64bit ultimate altijd gehad op deze pc, en het heeft perfect gedraaid tot toen.
En nog een probleem, ik heb geen vrienden die gamen... ik ben de enige die zo'n pc heeft in heel mijn vrienden kring. en thuis, en buren...
Drivers reinstallen helpt niet, het zal dus liggen aan ofwel de OS ofwel hardware.
Pagina: 1