Tot enkele weken geleden had ik steevast 1000 KBps op mijn lijn.
De laatste weken opeens veel minder, zo'n 850KBps.
Dat scheelt toch wel, er is geen aanwijsbare reden en beide cijfers zijn (op normale schommelingen +/- 50 KBps na) constant zo.
Navraag, vandaag bij mijn provider, geeft volgend resultaat :
Twee vraagjes die ik jullie gaar wil stellen :
1) Betekent dat dat er iemand continu mee op mijn lijn zit? Of niet noodzakelijk?
2) Waar is de rest naartoe? Ik had immers wel meer dan 10000Kbps...
EDIT:
Daarnet even vergeten te vermelden :
Internet komt binnen via een D-Link-router, om een draadloze verbinding te kunnen aftakken, maar gaat wel via een kabel door naar de hoofd-PC. Het gaat om die laatste, draadloos verlies ik uiteraard wel wat. De beveiliging gebeurt via WPA2.
Dat klopt toch niet?
De laatste weken opeens veel minder, zo'n 850KBps.
Dat scheelt toch wel, er is geen aanwijsbare reden en beide cijfers zijn (op normale schommelingen +/- 50 KBps na) constant zo.
Navraag, vandaag bij mijn provider, geeft volgend resultaat :
Ik begrijp hier te weinig van, maar wel dat dat toch duidelijk een stuk meer zou moeten geven dan wat er is.SynchroState: synchro
PortState: unlock
DownstreamBitRate: 9020.0 Kbps
UpstreamBitRate: 509.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin: 13.1 dB
UpstreamNoiseMargin: 22.0 dB
DownstreamAttenuation: 21.4 dB
UpstreamAttenuation: 7.3 dB
Twee vraagjes die ik jullie gaar wil stellen :
1) Betekent dat dat er iemand continu mee op mijn lijn zit? Of niet noodzakelijk?
2) Waar is de rest naartoe? Ik had immers wel meer dan 10000Kbps...
EDIT:
Daarnet even vergeten te vermelden :
Internet komt binnen via een D-Link-router, om een draadloze verbinding te kunnen aftakken, maar gaat wel via een kabel door naar de hoofd-PC. Het gaat om die laatste, draadloos verlies ik uiteraard wel wat. De beveiliging gebeurt via WPA2.
Dat klopt toch niet?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 16:42 ]