Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar ik wil eigenlijk het volgende.
Ik wil een batch file maken die in de opstarten map van Windows komt, en een bestand via een UNC path aanroept.
Ik moet de aanroep iets vertragen, omdat anders het UNC path niet bekend is.
De vertraging heb ik met PING gemaakt:
Dit werkt prima, 10 seconden vertraging, leeg DOS scherm.
Alleen wil ik dat DOS scherm graag minimized hebben. Dat kan met start:
PING wordt uitgevoerd, mijn batch file wacht erop, maar als je de batch file aankiest, zie je alsnog de PING output.
Dat is dus het probleem, ik krijg de PING output niet onderdrukt wanneer ik start gebruik.
Er zijn manieren om dit met VBS te scripten, en om de batch file via een snelkoppeling geminimaliseerd te starten, maar ik wil het eigenlijk graag in 1 batchfile doen die ik gewoon in de opstarten map kan zetten.
Kan dit, en zo ja, hoe?
Ik wil een batch file maken die in de opstarten map van Windows komt, en een bestand via een UNC path aanroept.
Ik moet de aanroep iets vertragen, omdat anders het UNC path niet bekend is.
De vertraging heb ik met PING gemaakt:
code:
1
2
| ping -n 11 localhost > NUL start //server/program.exe |
Dit werkt prima, 10 seconden vertraging, leeg DOS scherm.
Alleen wil ik dat DOS scherm graag minimized hebben. Dat kan met start:
code:
1
2
| start /min /wait ping -n 11 localhost > NUL start //server/program.exe |
PING wordt uitgevoerd, mijn batch file wacht erop, maar als je de batch file aankiest, zie je alsnog de PING output.
Dat is dus het probleem, ik krijg de PING output niet onderdrukt wanneer ik start gebruik.
Er zijn manieren om dit met VBS te scripten, en om de batch file via een snelkoppeling geminimaliseerd te starten, maar ik wil het eigenlijk graag in 1 batchfile doen die ik gewoon in de opstarten map kan zetten.
Kan dit, en zo ja, hoe?