Toon posts:

Bluetooth dongle - antenne / Bereik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers.net,

Een nieuw topic naar aanleiding van het volgende.

Tegenwoordig ben ik een actief Skype gebruiker. Het bevalt me prima en daarom heb ik dus ook mijn wireless headset van Nokia via bluetooth aan mijn laptop gekoppeld. De interne bluetooth van deze laptop heeft maar een bereik van 10 meter. (De wiresless headset trouwens ook).

Aangezien ik graag door het hele huis zou willen (kunnen) lopen, ben ik op zoek naar een bluetooth dongle of antenne waarvan het signaal sterk genoeg is om grote afstanden te overbruggen. Hebben jullie hier ervaring mee? Tips? Voorkeuren?

Vriendelijk groetend,

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
http://www.circuitsonline...view/13416/1/gemoduleerde

2e hit bij google op Bluetooth signaal versterken..

Drive it like you stole it.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist even rondgekeken en de prijs van zo'n 'Bluetooth repeater' ligt al snel boven de 80 dollar.

Ik kwam echter ook wat video's tegen over het bevestigen van een wifi-router-antenne aan de chip van de dongle d.m.v solderen; iemand hier ervaring mee?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-11 17:59
Voor een paar tientjes heb je al een micro-dongle met een maximaal bereik van 100m... dat moet voor thuis meer dan genoeg zijn, lijkt mij. Ik durf niet te zeggen of die 10m bereik van de headset dan uitmaakt...

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Sitecom CN-523 Bluetooth USB 2.0 Micro Adapter

Ik zie zelfs dat er al dongels zijn met een theoretisch bereik van 200m.

Verwijderd

Topicstarter
MicGlou schreef op woensdag 14 april 2010 @ 13:10:
Voor een paar tientjes heb je al een micro-dongle met een maximaal bereik van 100m... dat moet voor thuis meer dan genoeg zijn, lijkt mij. Ik durf niet te zeggen of die 10m bereik van de headset dan uitmaakt...

Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Sitecom CN-523 Bluetooth USB 2.0 Micro Adapter

Ik zie zelfs dat er al dongels zijn met een theoretisch bereik van 200m.
Zoals je zegt: een theoretisch bereik van 100+ m. Maar is dit in werkelijkheid zo? Heeft er iemand ervaring mee dat het signaal daadwerkelijk sterk genoeg is?

Groetend

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-11 17:59
Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:24:
[...]

Zoals je zegt: een theoretisch bereik van 100+ m. Maar is dit in werkelijkheid zo? Heeft er iemand ervaring mee dat het signaal daadwerkelijk sterk genoeg is?

Groetend
Ik zet er niet voor niets theoretisch bij, in de praktijk (afhankelijk van de omstandigheden) mag je uit gaan van de helft... Maar dan nog is 50m meer dan zat, of woon je in een villa?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Rekening houdend met muren enzo gaat dat niet op denk ik, is zoals elk draadloos signaal.

Drive it like you stole it.

Pagina: 1