Marktplaats-advertenties die worden verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Er staan geen links in mijn bericht op Marktplaats, dus ik zou niet weten waarom mijn advertentie wordt verwijderd. Het gebeurt me de laatste tijd weleens vaker, dat ik moeite doe om een marktplaats advertentie te schrijven en dat ik vervolgens erachter kom dat de advertentie zonder bericht is verwijderd.

Hoe kom ik erachter wat alle oorzaken zijn voor het verwijderen van een advertentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Misschien dat diverse bezoekers hebben aangegeven dat het inhoudelijk niet door de beugel kan.
Plaats eens een kopie (of soortgelijke) ad hier?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens geprobeerd contact te zoeken met de beheerders van Marktplaats?

Imho wel vrij slordig dat ze zaken verwijderen zonder communicatie. Daar bereik je echt vrij weinig mee, want de plaatser gaat daarna dezelfde fout weer maken als hij niet op zijn daadwerkelijke fout gewezen wordt. (Er even vanuit gaand dat het dus geen hele obvious fouten betreft)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Of een concurrerende verkoper die je advertenties steeds als ongepast meldt ...

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282265

Organen kan je beter verkopen via andere kanalen dan Marktplaats.

Vreemd wel.. ik heb het ook ooit eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
SAMSUNG Q210: 12,1" laptop met Intel P8400(!), 320GB HDD en 3GB mem.
In oktober 2008 heb ik vanwege hoge kwaliteitseisen een eigen laptop aangeschaft en gezien ik het toch via de onderneming kan aanschaffen, zonder btw te hoeven betalen, heb ik een Samsung Q210 laptop gekocht, waar dus nog steeds garantie op zit.

Het is echt een krachtpatser, ook vergeleken met hedendaagse laptops vanwege zijn P8400-processor. Ik heb momenteel een auto en reis nauwelijks meer met de trein, waar ik het beste voordeel had bij de laptop. Thuis gebruik ik gewoon mijn eigen computer en het leek me de beste keuze op de laptop te verkopen, nu hij nog een hoge waarde heeft.

De laptop is niet erg veel gebruikt, waardoor de accutijd ook nog steeds erg hoog is. Ik haal met gemaak de volle 3 uur nog met de accu. De laptop is geleverd met een legale Windows Vista en de garantie gaat via de Dynabyte, de locatie maakt niet uit.

Merk en Type
Merk: Samsung
Type: Q210 AS02

Technische Specificaties
CPU-type: Intel Core 2 Duo Mobile P8400
Moederbordchipset: Intel Mobile PM45
Geheugengrootte: 3GB
Geheugentype: DDR2 (SODIMM)

Videointerface
Schermdiagonaal: 12,1"
Videochip: GeForce Go 9200M GS
Video uit: D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie: 1280x800 (WXGA)

Opslag
Hardeschijfgrootte: 320GB
Hardeschijftype: 5400rpm
Optische Drive Type: DVD+/-RW DL

Interfaces
Verbinding (USB/FW): USB 2.0
Verbinding (wlan): 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet): Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth): Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop): Expresscard 34
Verbinding (overige): Modem

Overige specificaties
Laptop extra's: Cardreader, Webcam
Besturingssysteem: Windows Vista Business
Gewicht: 1,95kg
Kleuren : Rood, Zwart
Bijzonderheden: Antibacteriele SilverNano™-Toetsenbord
Fabrieksgarantie: 2 jaar pickup & return

De tragere versie wordt nu via Bol.com verkocht voor €929,-.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik vrees dat ze over die "Bol.com" vermelding struikelen.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:03:
[...]zonder btw te hoeven betalen
Misschien dat dit het probleem is? Ik weet niet in hoeverre het 'legaal' is om zonder btw producten aan te schaffen en deze zonder btw als 2e hands door te verkopen aan particulieren;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Red Nalie schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:05:
[...]

Misschien dat dit het probleem is? Ik weet niet in hoeverre het 'legaal' is om zonder btw producten aan te schaffen en deze zonder btw als 2e hands door te verkopen aan particulieren;
Sowieso is het niet relevant om zoiets neer te zetten, dus gewoon weglaten, net als die Bol.com vermelding met prijs.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Juist, dit is een veel te lang verhaal, en het dient helemaal niets om er allerlei details neer te zetten over hoe en waarom je dat ding hebt gekocht. Ik kan me daarentegen ook niet voorstellen dat marktplaats het om die reden verwijdert. Is het niet gewoon een te lang verhaal? Anders neem je even contact met ze op? Hier blijft het toch gissen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ga er maar van uit dat het die bol.com vermelding is. Zodra er een hyperlink in een nieuwe advertentie zit gaat er op het kantoor van marktplaats.nl een gigantisch alarm af geloof ik.

Ik heb het zelf ook al gehad met het verkopen van een autoradio. Daar zat een kabeltje niet bij die je bij veel webshops kunt kopen en een link naar een willekeurige shop er bij gedaan. Binnen 2 minuten was mijn advertentie weg. Daarna heb ik de link verwijderd en was het prima.

Dat het een lang verhaal is doet er volgens mij niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik gok ook op de Bol.com, en zoals ook al gezegd, informatie over de BTW is nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:03

-tom-562

Oliesjeik

Het hele verhaal waarom je hem verkoopt en dat je in de trein zit lijkt me ook nogal overbodig imo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat heb je te koop staan, een laptop of een preek?

Gewoon de prijs en specs (en die specs zijn overigens ook 3x dubbelop natuurlijk), en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik bepaal liever mijn eigen tekst.

Het was inderdaad de bol.com link. Normaal moet je betalen voor links en worden links automatisch onderschept, maar als je er geen http://www. voorzet, dus alleen Bol.com, dan wordt hij achteraf binnen enkele minuten steeds verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door chronoz op 13-04-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 23:22
Met betrekking tot de btw:

De laptop is eerst voor zakelijk gebruik aangeschaft, en zo te lezen heb je hier btw voor teruggevraagd. Nu verkoop je dit goed aan een particulier, en wordt de zaak niet meer voor belaste prestaties gebruikt. Nu krijg je te maken met de herzieningsregeling van de omzetbelasting.

De Belastingdienst gaat voor roerende zaken uit van 5 jaar herzieningsperiode (art. 13 lid 3 Uitvoeringsbeschikking OB 1968). Als je de laptop verkoopt binnen de eerste 5 jaar na aanschaf, moet je voor elk jaar dat de laptop niet meer voor belaste prestaties gebruikt gaat worden (dus vanaf het moment van verkoop) een vijfde deel van de BTW terugbetalen.

Voorbeeld:

Laptop gekocht voor € 1.190 incl. btw (190 euro BTW dus). Je vraagt de BTW in zijn geheel terug. Na 1 jaar verkoop je de laptop. Je moet dan 4/5e deel van die € 190 terugbetalen.

Over het verwijderen van de advertentie:

Al contact opgenomen met de klantenservice? Ik vermoed ook dat het de Bol.com verwijzing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Hoe komt er ooit iemand achter dat een zakelijke laptop wordt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 14:46

painkill

Pain(k)(ill)

Als de particulier garantie gaat claimen :)

Maar zelfs dan zal het waarschijnlijk niemand opvallen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muramasa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-04 23:22
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:22:
Omdat je hem desinvesteert op je balans als het goed is. De investering was groter dan € 450,00 dus als het goed is heb je hem geactiveerd (op de balans gezet) bij aankoop. Als je hem vervolgens verkoopt, moet je hem van je balans afhalen.

De vraag is natuurlijk of iemand bij de Belastingdienst oplettend genoeg is om op te merken dat de reeds uitgekeerde BTW niet wordt terugbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:22:
Omdat je het in je advertentie zet misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27
http://marktplaats.custhe...irect=&p_lva=&p_sp=&p_li=

Klik op adverteren, tweede kader--> verwijderd/verplaatst of gedeactiveerd, stel je vraag.
Deze link staat ook in de verwijderingsnotificatie die je van marktplaats krijgt, je krijgt binnen een paar dagen antwoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Wobcat op 13-04-2010 21:21 ]

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 11:09
Oude topic, toch heb ik er net ook last van gehad. Continu wordt een advertentie van mij automatisch na circa een minuut na verschijnen weer verwijderd. Ik heb het een paar maanden terug ook al gehad bij het aanbieden van een normale videorecorder. Overigens werd naderhand wel hun excuses aangeboden maar de reden waarom de advertentie werd verwijderd gaven ze niet bij Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 18:14
Neobahamuth schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:05:
Ik vrees dat ze over die "Bol.com" vermelding struikelen.
^^ Dat.
Websites vermelden is niet toegestaan, dat kost iets van 9 euro per advertentie. Zelfs "zoek maar op Google" keuren ze af.

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 26-03-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RemcoDelft schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:30:
[...]

^^ Dat.
Websites vermelden is niet toegestaan, dat kost iets van 9 euro per advertentie. Zelfs "zoek maar op Google" keuren ze af.
chronoz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:11:
Het was inderdaad de bol.com link.
Daar waren we 2 jaar geleden al achter, Remco.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 26-03-2012 16:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 11:09
cc12 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 16:27:
Oude topic, toch heb ik er net ook last van gehad. Continu wordt een advertentie van mij automatisch na circa een minuut na verschijnen weer verwijderd. Ik heb het een paar maanden terug ook al gehad bij het aanbieden van een normale videorecorder. Overigens werd naderhand wel hun excuses aangeboden maar de reden waarom de advertentie werd verwijderd gaven ze niet bij Marktplaats.
Ben na een week achter de reden gekomen waarom mijn advertentie categorisch werden geweigerd. Ik bleek mijn advertenties te hebben verstuurd via een openbare netwerk in de plaatselijke bieb. Advertenties die worden verstuurd vanaf bepaalde ip-adressen die in het verleden 'misbruikt' werden worden daardoor stelselmatig afgewezen.

Vreemd vind ik wel dat er niet naar je account wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het geen oplossing om gewoon in je advertentie 'Bol punt com' te zetten? Het is geen hyperlink, je refereert alleen naar het bedrijf, en niet naar de site zelf. Dat lijkt me toch wel toegestaan?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

AW_Bos schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:41:
Is het geen oplossing om gewoon in je advertentie 'Bol punt com' te zetten? Het is geen hyperlink, je refereert alleen naar het bedrijf, en niet naar de site zelf. Dat lijkt me toch wel toegestaan?
Nee, dat zal worden gezien als een verkapte hyperlink.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1