Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Zoals de titel al zegt heb ik een iPod classic liggen, nu begint mijn HD van mijn pc wat vol te lopen en dacht ik het volgende:
Als ik nu al mijn muziek nu eens op de iPod plaats en die in zijn dock zet... dan kan ik mijn muziek nog altijd afspele via iTunes.

Nu vraag ik mij af als dit schade kan toebrenge aan het device omdat de pc 8 tot 10 u per dag actief is? Battery overloaded? HD van iPod Classic die sneller verslijt?,...

Iemand wat duidelijke info want via google niet zo direct iets bruikbaar gevonden. (sorry voor deze noob-vraag)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Tja, de HD zal sowieso meer draaiuren maken dus logischerwijs sneller aan het einde van z'n verwachte levensduur zijn.

Wat de accu betreft, vrijwel alle 'slimme' apparaten tegenwoordig stoppen met laden als ze vol zijn, en sluiten dan de accu zegmaar af en gebruiken enkel de laadstroom. Het is alleen de vraag of de iPod Classic dit ook doet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dacht zo ook al iets, maar duidelijke info is hier dus ook niet over te vinden, blijft nogal vaag en relatief :-)

Nu merkte ik net dat het niet zo een slim idee was omdat je van je iPod de muziek niet meer op CD kan branden zonder third party software, waar ik helemaal geen voorstander van ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Tja, wachten tot er iemand langs komt die meer informatie heeft. ;)

En inderdaad, daar loop je wel tegenaan. Is het geen optie om een externe HD of een 2e harddisk aan je pc te hangen? Dat kost ook niet zo gek veel meer tegenwoordig. Kun je je muziek ook nog eens makkelijk meenemen als het een externe HD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar toch al bedankt :-)

Jawel een externe HD is ook een oplossing, maar wou de devices enkel maar beperken. (mijn desk kan het gewicht van alle docks en racks nu al niet meer aan ^^) Alles in één was leuker geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Volgens mij moet die iPod dat prima aankunnen. De harddisk gaat toch uit als ie niet in gebruik is (je gebruikt hem toch niet continue?). De accu hoef je je ook geen zorgen om te maken, die gaat sowieso toch al achteruit, niet meer of minder nu hij in een dock zit.

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 14-04-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:36
[verwijderd]

[ Voor 179% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:55

the mod man

iets van beeldmaker

Mijn ipod touch heeft ook een substantieel deel van z'n leven in een dock doorgebracht. De Accu is toch echt praktisch dood. Als ik dat ding oplaad en dan niet gebruik is ie de volgende dag al leeg. Een beetje muziek afspelen houd ie nog geen uur vol.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt! het kan dus precies niet zoveel kwaad dan dat ik eerst dacht :-)
[b][message=33824661,noline] (je gebruikt hem toch niet continue?)
Jawel, ik werk met men pc en wou gewoon de mp3's naar men iPod verplaatsen zodat die ruimte vrijkomt en ik mijn muziek nog kan afspelen tijdens het werken :-)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 16:06:
allemaal bedankt! het kan dus precies niet zoveel kwaad dan dat ik eerst dacht :-)

[...]

Jawel, ik werk met men pc en wou gewoon de mp3's naar men iPod verplaatsen zodat die ruimte vrijkomt en ik mijn muziek nog kan afspelen tijdens het werken :-)
Dit is natuurlijk wel riskant... je neemt zo'n iPod ook wel vaak mee en je zal echt niet de eerste zijn waarbij de harddisk overleed door een kleine tikje op het verkeerde moment.

Je muziek op de computer laten staan is natuurlijk de perfecte fail-safe voor zulke gevallen, tenzij je natuurlijk al je muziek nog op CD's hebt staan...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Pagina: 1