Na verhuizing geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
De situatie is als volgt:
  1. Vroeger hadden we internet via Telfort, kwam binnen via de KPN-lijn, naar de modem en vandaaruit naar de router. Onze 2 laptops pikten daaruit het signaal met de draadloze netwerkkaart.
  2. Paar weken terug zijn we verhuisd. Nu hebben we internet via Ziggo, komt binnen via de kabel naar een breedbandversterker, naar de modem en vandaaruit naar dezelfde router die we al hadden. Dit internet moest geactiveerd worden, wat we via laptop 1 gedaan hebben. Dat gaat door het opvragen van een bepaalde pagina en wat stappen doorlopen. Voor zover ik begrijp heeft dit alleen effect gehad op de instellingen van het modem en eventueel wat dingen bij Ziggo zelf. Bij mijn weten niets op de laptop/router dus, maar dat kan ik mis hebben.
  3. Op laptop 1 werkt het allemaal perfect. Laptop 2 vind nu wel het netwerk, maakt ook gewoon verbinding met het netwerk zonder problemen. Aan het netwerk is immers ook niets veranderd volgens mij. Laptop 2 verdomd het echter om internet op te gaan.
    Wel valt op dat laptop 1 een IP adres heeft met 84.24.xx.xx en laptop 2 het IP adres 192.168.1.101.
  4. Het betreft een standaard fabriekslaptop zonder poespas of eigen aanpassingen van Packard Bell Easynote, zo'n 3-4 jaar oud. Windows XP Pro SP3, browser Fx3 of IE8 maakt geen verschil.
  5. Zaken uitzetten, resetten etc heeft tot op heden geen effect gehad.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen dat die laptop niet op internet komt, terwijl er wel verbinding is met het netwerk? Ik zou namelijk verwachten dat als je verbinding hebt met het netwerk en het netwerk heeft verbinding met internet, dat je dan zonder problemen internet op moet kunnen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zijn dat je IP/DNS/Gateway instellingen niet goed staan.

Ook lijkt het er op alsof Laptop 1 het Externe (Ziggo) IP adres krijgt. Dus even kijken of je modem/router ook goed geconfigureerd staat. Want normaal moet dat ook bv van de 192.168.x.x range zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Als laptop 1 een ip van 84.x.x.x.x heeft en via de router op internet kan, denk ik dat je de router verkeerd op het modem aangeloten hebt. Deze moet op de WAN poort; jij hebt 'm waarschijnlijk in een LAN poort gestopt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij Ziggo routert het modem niet, en blijkbaar staat het modem niet geregistreerd als de gebruiker.

Wat ik zelf doe als ik bij mijn ouders ben, is:
- Ziggo modem uitzetten voor >1 minuut
- router ertussen zetten
- andere computers aansluiten, herstarten of in ieder geval ipconfig /refresh in een DOS-prompt, en checken dat ze allemaal een 192.168 adres krijgen
- modem aanzetten
- in setup router instellingen goed zetten, connectie maken, kijken in status paneel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Wauw. In 2 minuten 3 reacties. Heerlijk, Tweakers! :D

Ik ga de boel uitproberen, I'll be back!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Op zich niet zo heel moeilijk.
Je laptop 1 heeft nu een andere computernaam gekregen als ik het goed heb. Iets in de trant van CP-123456A of B op het eind.
Deze computernaam zorgt voor authenticatie op het Ziggo netwerk.
Wat jij dus moet doen, is het CP nummer in je router zetten, en dan inderdaad het draadje van je modem naar de router in de WAN prikken. Let wel even op dat je dadelijk niet 2x dezelfde computernaam in je netwerk hebt, want dat bijt zich. Dus hernoem eerst de laptop naam, browse dan naar je router, verander de naam, en haal router / modem even 1 minuut van de prik af als het niet onmiddelijk werkt.

Hoe je verder je netwerk intern geregeld hebt, weet ik niet, maar waarschijnlijk zullen je laptops vanzelf een ip adres uitgedeeld krijgen door je router. Kijk even wat de gateway adres is, en gebruik dat adres in IE / FF om je router te benaderen.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Tegenwoordig wordt de computernaam niet meer gebruikt op het ziggo netwerk.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
gambieter schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:59:
Bij Ziggo routert het modem niet, en blijkbaar staat het modem niet geregistreerd als de gebruiker.

Wat ik zelf doe als ik bij mijn ouders ben, is:
- Ziggo modem uitzetten voor >1 minuut
- router ertussen zetten
- andere computers aansluiten, herstarten of in ieder geval ipconfig /refresh in een DOS-prompt, en checken dat ze allemaal een 192.168 adres krijgen
- modem aanzetten
- in setup router instellingen goed zetten, connectie maken, kijken in status paneel.
Die methode heeft gewerkt, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ger schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:00:
Die methode heeft gewerkt, bedankt!
Graag gedaan, mooi dat het nu werkt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1