De situatie is als volgt:
- Vroeger hadden we internet via Telfort, kwam binnen via de KPN-lijn, naar de modem en vandaaruit naar de router. Onze 2 laptops pikten daaruit het signaal met de draadloze netwerkkaart.
- Paar weken terug zijn we verhuisd. Nu hebben we internet via Ziggo, komt binnen via de kabel naar een breedbandversterker, naar de modem en vandaaruit naar dezelfde router die we al hadden. Dit internet moest geactiveerd worden, wat we via laptop 1 gedaan hebben. Dat gaat door het opvragen van een bepaalde pagina en wat stappen doorlopen. Voor zover ik begrijp heeft dit alleen effect gehad op de instellingen van het modem en eventueel wat dingen bij Ziggo zelf. Bij mijn weten niets op de laptop/router dus, maar dat kan ik mis hebben.
- Op laptop 1 werkt het allemaal perfect. Laptop 2 vind nu wel het netwerk, maakt ook gewoon verbinding met het netwerk zonder problemen. Aan het netwerk is immers ook niets veranderd volgens mij. Laptop 2 verdomd het echter om internet op te gaan.
Wel valt op dat laptop 1 een IP adres heeft met 84.24.xx.xx en laptop 2 het IP adres 192.168.1.101. - Het betreft een standaard fabriekslaptop zonder poespas of eigen aanpassingen van Packard Bell Easynote, zo'n 3-4 jaar oud. Windows XP Pro SP3, browser Fx3 of IE8 maakt geen verschil.
- Zaken uitzetten, resetten etc heeft tot op heden geen effect gehad.
Tjolk is lekker. overal en altijd.