Printer monitoring software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van onze gebruikers uit de vraag gekregen of er software bestaat die toelaat een bepaalde printer te monitoren op recent afgewerkte jobs, alsook de huidige job en eventuele queue. Reden hiervoor is voornamelijk het voorkomen van dubbel afgeprinte documenten, en om te kijken wanneer een bepaalde persoon zijn printjob kan afhalen

De printer in kwestie is een OCE printer, type VP1550 als ik mij niet vergis maar dat doet er niet echt toe denk ik aangezien OCE zelf zo geen software aanbiedt.

De printer is tevens ook AD-integrated, net als alle gebruikers en de rest van de printers in het gebouw.

Ik dacht even aan zelf een scriptje schrijven, maar de Event Log toont enkel wanneer een bepaalde job start (of is het wanneer die job afgewerkt wordt?), dus queue en huidige job is moeilijk te achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wboevink
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Vaak zij n dit soort dingen te achterhalen via SNMP of WMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WMI moet ergens op inpluggen, geen idee waarop. Is dikwijls de eventviewer, maar zoals ik zei zal dat niet voldoende zijn.

Ook SNMP heb ik voorlopig nog geen MIB database gevonden voor OCE, ook al zouden hiervoor mogelijkheden moeten zijn volgens de site.

Verdere ideeen altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Er zijn wel een aantal oplossingen op SourceForge te vinden. Bijvoorbeeld deze

Maar de ideale freeware oplossing heb ik helaas nog niet gevonden.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op wat zoek je dan precies, MrDry ? Mss is er een keyword waar ik niet aan denk
Sourceforge zou sowieso hoog op de google resultaten moeten staan als er iets gevonden wordt voor zover ik weet, maar ik heb op die manier nog niets nuttig tegengekomen.

Jouw link was vooral een soort API om dat te implementeren, en dan nog te betalen ook als ik het goed zag. Niet echt wat we zoeken momenteel.

Nog meer input is uiteraard welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bumpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Pagina: 1