[Micro SD adapter] invloed op snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik heb nog nooit iets gelezen over wat voor invloed een Micro sd adapter heeft op een micro SD kaartje.

Ik heb namelijk een snelle 16 GB micro SD kaartje, maar mijn nieuwe digitale camera accepteert alleen de gewone SD kaartjes. Met zo'n adapter kan ik dat snelle microSD kaartje in in mijn camera plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/13/1271153705-40.jpg

Mijn vraag is dan: "Heeft zo'n adapter snelheidsbeperkingen of andere invloed t.o.v. het micro SD kaartje?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Voor zover ik weet niet direct, misschien dat het van invloed is dat de adapter SDHC ready moet zijn, maar afaik is het gewoon een puur hardwarematige oplossing, dwz, een echte fysieke adapter voor de pinnetjes.

Waar je wel op moet letten of je laptop SDHC lust, verder hebben SD-kaartjes een zogenaamde 'class' die de snelheid bepaald.

Voor zover ik weet is class 6 'hi-speed' de snelste, maar dat kan ik mis hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
De adapter micro SDHC ready, want anders ziet hij hem niet, toch?

Ik zal sowieso vandaga kijken of een microSD kaartje in een SD adapter mogelijk is met die digitale camera, maar ik vind het nog steeds vreemd dat hier niks over te vinden is op het internet.

Maakt het nog uit of de kaart NTFS of FAT32 geformateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Neu dat maakt voor de adapter niks uit. Voor de camera: de meeste toestellen kunnen alleen FAT aan afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
De adapter hoeft ook geen SDHC ready ofzo te zijn, er bestaat maar 1 soort adapter van micro naar normaal SD. Er zit helemaal geen electronica in zo'n adapter, alleen een paar draadjes die de kleine pinnetjes naar de grote verbinden. Zie http://www.camerahacker.c...side_miniSD_Adapter.shtml

De keuze voor een bepaald merk adapter heeft dus geen invloed op de snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Jimster op 14-04-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:47

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo`n tussenstukje maakt niks uit (enkel hardwarematig doorlussen en evt sdhc ondersteuning).

Losse adapters, zoals een 31-in-1 cardreader kunnen soms/vaak wel van invoed zijn op de snelheid, maar dat heeft met simpele filmware in die kastjes te maken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

@Jimster: ah ik dacht dat daar wel een verschil in zat, althans m'n moeder had een digitale fotolijst waar een kaartje het met een SDHC adapter wel deed, en met een gewone SD-kaart adapter niet. Maar waarschijnlijk was die SD-kaart adapter dan stuk. ;)

Ik had namelijk ook al het idee dat het gewoon hardwarematig 'remappen' van de pins was.
Pagina: 1