Toon posts:

[Word ] Formulier met tekst en afbeelding van vaste omvang *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een formulier met de volgende eigenschappen:

-A3 Liggend
-In dit document moeten 7 velden komen waarin gebruikers: tekst en afbeeldingen kunnen zetten
-Deze velden moeten gescheiden blijven en niet verschieten wanneer er teksten of afbeeldingen ingevoegd worden (er zal dus waarschijnlijk een maximum breedte x hoogte ingesteld worden)

Weet iemand of dit
1. Mogelijk is met Word
2. Hoe dit moet.

Zo ver ben ik nu:
Ik heb nu met Word --> Beeld --> Werkbalken --> Formulieren velden kunnen aanmaken. In deze velden kan ik tekstvakken maken maar hier kunnen dan later geen afbeeldingen ingevoegd worden.

Iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:03
Hmm is het een idee om een tabel te gebruiken met vastgezete afmetingen voor de velden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:19:
Hmm is het een idee om een tabel te gebruiken met vastgezete afmetingen voor de velden?
Ja in principe kan het inderdaad een tabel zijn. Als ik de velden maar vast kan zetten. Eigenlijk moet er dus een afbeelding in een cel gezet kunnen worden. Het mooist is dat dan niet de hele opmaak verspringt, maar dat de afbeelding zich aanpast aan de grootte van de cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Da's mooi dat kan dus :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15oywyq.png

Dan kun je gewoon een tabel maken van 7x1, eventueel met witte / verborgen randjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:58:
Da's mooi dat kan dus :)

[afbeelding]

Dan kun je gewoon een tabel maken van 7x1, eventueel met witte / verborgen randjes.
maar als ik een afbeelding invoeg wordt de tabel alsnog groter.
Ik kan dan wel een ''exacte rijhoogte'' aangeven zodat de afbeelding in de grootte van 1 rij in de tabel komt. Dan kan ik die zelf vergroten.. Maar dit werkt niet ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm da's gek, als ik hier een afbeelding invoeg als dat bovengenoemde vinkje uit staat verkleint de afbeelding netjes tot de breedte van de tabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:17:
Hmm da's gek, als ik hier een afbeelding invoeg als dat bovengenoemde vinkje uit staat verkleint de afbeelding netjes tot de breedte van de tabel...
Ok .. dat heb ik ook .. Is dit ook voor de hoogte toe te passen?
Of kan ik Word zo instellen dat er nooit meer dan 1 pagina is? Dat zou ok goed zijn.
Ik moet namelijk een a3 format hebben en het mag nooit meer dan 1 pagina worden. En wanneer er een grote afbeelding ingevoegd wordt, komt er automatisch 1 pagina bij in het document

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:03:
Ik wil
[...]
Maar dit werkt niet ideaal
Wat lukt er niet dan? Sowieso: ideaal gaat het niet worden, je misbruikt een tool waar het niet voor is gemaakt. Als een gebruiker 'zomaar' een plaatje van willekeurige grootte moet kunnen toevoegen: maak er een invoer-macro omheen die figuur opvraagt, grootte bekijkt, invoegt en indien nodig grootte aanpast. Dat icm inderdaad vaste rijhoogtes.
Macro moet je dan natuurlijk wel zelf nog even maken. Met macro-opnemen i.c.m. de basiskennis van VBA in MSOff zou je voldoende info moeten krijgen om het te doen. Let wel op dat macro-opnemen 'per definitie' onbeheerbaar slechte code oplevert - maar biedt wel aanknopingspunten voor F1 in de VBEditor.
offtopic:
Dan pas ik ondertussen de topictitel aan z.d.d. het duidelijk is wat de vraag is, en welk tool wordt gebruikt.

Ik zou afhankelijk van het beoogd gebruik afstappen van Word en een klein simpel web-applicatietje maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:29:
[...]

Ok .. dat heb ik ook .. Is dit ook voor de hoogte toe te passen?
Of kan ik Word zo instellen dat er nooit meer dan 1 pagina is? Dat zou ok goed zijn.
Ik moet namelijk een a3 format hebben en het mag nooit meer dan 1 pagina worden. En wanneer er een grote afbeelding ingevoegd wordt, komt er automatisch 1 pagina bij in het document
Als je iets verder had gekeken in hetzelfde dialoogvenster had je exact die optie gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/104gep1.png ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:35:
[...]

Als je iets verder had gekeken in hetzelfde dialoogvenster had je exact die optie gevonden:

[afbeelding] ;)
ja dat had ik al wel gedaan maar dan paste ik direct de grootte van de tabel aan wat niet moest. Door wat rijen te verwijderen en de rest te vergroten is het wel gelukt. Bedankt in ieder geval!
Pagina: 1