Pin/CCV protocol "Twee-staps"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:48
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

De studievereniging waar ik veel voor doe heeft recentelijk een nieuw pin apparaat gekocht. Met het oude apparaat viel via RS232 goed te communiceren, hier is destijds ook, met een beetje reverse engineering, software voor geschreven.

Echter, het nieuwe apparaat snappen we geen hol van. Het apparaat geeft aan dat "kassakoppeling" is ingeschakeld, er kan dus mee gecommuniceerd worden. Ook geeft het aan dat het is ingesteld op protocol "TWEE-STAPS". (Kunnen wij niet veranderen).

Het lijkt er op dat "TWEE-STAPS" een redelijk oud protocol van CCV (de service provider) is. Er is echter op internet vrijwel niets te vinden over dit protocol. (behalve 1 oud - en nog altijd onbetaalbaar - software pakket wat ermee overweg kan).

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier ooit van gehoord / weet iemand hier misschien iets meer over te vertellen?

Mocht het nodig zijn, het pin apparaat is een Vx570 (met Vx810 pinpad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 13:01
wellicht dat je contact kunt opnemen met de technische mensen van het CCV. Deze hebben mij in het verleden gooed geholpen. Let er wel op dat de koppeling ook door het CCV gecertificeerd dient te worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astromenia
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 16:56
Wij hebben voor ccv pin automaten ook een koppeling geschreven. Ook hetzelfde protocol. Dit hebben wij van ccv verkregen, gewoon even bellen dus. De certificering is geloof ik alleen verplicht wanneer je het geschreven stuk software ook verkoopt. Certificeren kost overigens niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Ik was behoorlijk huiverig om CCV zelf te bellen omdat ik hier gewaarschuwd werd dat ze voor alles geld vragen. (Ze schijnen hier in het verleden wel is een rekening gehad te hebben om uitgelegd te krijgen hoe je je adres veranderd in dat apparaat).

Maar ik zal ze binnenkort even bellen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Inmiddels heb ik contact gehad met CCV en iemand die aangaf bekend te zijn met het twee-staps protocol.

CCV geeft aan dat de informatie over het protocol "bekend is bij gecertificeerde softwareleveranciers". Kortom, van CCV krijg je het niet los.

Uit mijn communicatie met iemand anders blijkt ook dat er een geheimhoudingsverklaring verbonden is aan het protocol.

Kortom, dat gaat 'm niet worden. Ik denk dat we hier is gaan overwegen om dan maar gecertificeerd te worden, mits dat inderdaad gratis is.

Iedereen bedankt voor zijn/haar hulp!