Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KrisLowet
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 30-10-2018
Tweakers,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van m'n eerste smartphone, een HTC Desire.

Hier in BE was het toestel nog niet met abo te koop, dus heb ik het me los aangeschaft. Nu ben ik op zoek naar een abonnement. Zoals algemeen geweten hebben we hier in BE niet het overaanbod van mobiele providers, enkel Proximus en Mobistar komen in aanmerking (geen MobileVikings ed, zoveel zal ik nooit herladen).

Omdat dit men eerste smartphone is, heb ik totaal, totaal geen idee hoeveel dataverkeer ik zal verbruiken. Ik heb hier en op andere websites wat rondgekeken, maar niet echt een antwoord gevonden. "Het hangt ervan af wat je met je PDA wilt doen" ... een begrijpelijk antwoord, maar niet wat ik zoek. Omdat ik 18 of 23 maanden aan het abo vastgekluisterd ben, wil ik eerst wat informatie zoeken.

Ik twijfel tussen twee abo's, 100 MB bij Proximus of 200 MB bij Mobistar. Mobistar is 3 euro per maand duurder, maar heeft wel 100 MB verkeer per maand meer. Proximus heeft dan weer het voordeel dat het het dubbel aantal belminuten en SMS'en levert. Later upgraden gaat uiteraard, maar dat komt neer op 10 euro per maand extra.

Daarom mijn vragen:
1. hoeveel dataverkeer gebruiken jullie per maand?
2. welke applicaties gebruiken jullie (wat internet nodig hebben)?
3. hoe vaak gebruik gebruiken jullie deze applicaties gemiddeld (één keer per dag, meerdere keren per week ...)?

Alvast bedankt!

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-02-2018
Hm, ik vrees dat je hiervoor toch weer grotendeels op je tweakende landgenoten aangewezen bent, aangezien hier in NL ook de mobiele abonnementen in theorie geen datalimiet hebben (hoewel ze in de praktijk natuurlijk een FUP hebben, waar meestal wel weer een limiet aan hangt).
Erg op je dataverbruik letten is, bij normaal gebruik, voor ons dan ook niet interessant en zal ook niet vaak gebeuren.

Wel kan ik je natuurlijk vertellen dat ik sinds het aanschaffen van een smartphone, zo'n 1,5 jaar geleden, ik de telefoon nog nauwelijks voor iets anders gebruik van internet.
Met name via de browser, om dingen op te zoeken. Soms instant messaging (MSN, IRC), soms een SSH verbinding naar m'n servers. Verder heeft de HTC interface een weer-applet, die online het weer ophaalt.
Natuurlijk gebruik ik ook Google Maps vaak, waarvoor naast de kaarten zelf ook wekelijks GPS updates nodig zijn.

CherandarGuard wijzigde deze reactie 13-04-2010 13:28 (38%)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True