Toon posts:

Printer met rechten om te printen zw/kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Morgen moet ik 3 MFP printers installeren en de opdrachtgever wil dat ik deze zo instel dat er alleen maar zwart wit op geprint mag worden door een bepaalde groep en door een andere groep in kleur en zwar wit. En de gebruiker mag dit niet kunnen wijzigen. Weet iemand hoe ik dit krijg ingesteld? Het gaat om Develop Ineo +220 printers en een Windows Server 2008.

Wam

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 13:04 ]

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:40
Maak op de printserver voor dezelfde printer 2 printers aan. 1 kleur en 1 zwart/wit.
Vaak kan je in de driver instellen wat de opties zijn voor het printen (ik zelf ken deze printer niet dus ook niet qua driver instellingen)
Deel vervolgens rechten uit op de betreffende printer wie waar bij mag

Bla Bla Bla

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is t m nou juist daar heb ik al mee zitten testen om 2 printers aan te maken. Dan heb je printer defaults en printer preferences. Maar toen ging ik testen of de gebruiker deze kan veranderen en dat kon en dat is dus niet de bedoeling. Deze gebruiker heeft dan alleen print recht. Iemand nog ideeën? krijg ook niks gevonden op google

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:05:
Ja dat is t m nou juist daar heb ik al mee zitten testen om 2 printers aan te maken. Dan heb je printer defaults en printer preferences. Maar toen ging ik testen of de gebruiker deze kan veranderen en dat kon en dat is dus niet de bedoeling. Deze gebruiker heeft dan alleen print recht. Iemand nog ideeën? krijg ook niks gevonden op google
Gebruik je security groepen om er voor te zorgen dat mensen niet op de andere printer mogen?

Printer 1 (Fysiek)

Op Printserver:

Printer1Kleur -> Geef hier de groep GG_Print1Kleu rechten op
Printer1ZwWit -> Geef hier de groep GG_Print1ZwWi rechten op

Resultaat: Omdat een gebruiker geen rechten heeft op de kleurenprinter kan hij deze ook niet gebruiken.
Je moet er wel voor zorgen dat je bij het aanmaken van de zwart wit versie alles qua kleur eruit haalt qua instellingen. Tip: Dit kan je doen bij de Device settings van de printer op de print server.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/7835/54834845.jpg

Ik kan hier wel de kleuren standaard zetten op zwart maar die instellingen blijven dan niet staan en ik kan het er oko niet tussen uit filteren zodat de gebruiker er niet meer bij kan.?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-02 19:50
Veel printer fabrikanten hebben voor hun kleuren-mfp's ook een driver die alleen zwart-wit ondersteunt, vaak moet je die apart opvragen/aanvragen maar dan is het een stuk makkelijker.

Ik zie net dat de Devlop printers eigenlijk Konica Minolta's zijn, dan zou het moeten kunne. Juist bij verschillende KN printers heb ik dit al kunnen doen. Alleen vind je die dus niet op de website, meestal heeft een servicemonteur die de printer aflevert de zw drivers wel.

[ Voor 43% gewijzigd door jjbstolk op 13-04-2010 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reactie heb gebeld en ze zijn er mee bezig dankje!
Pagina: 1