Toon posts:

Waar stel ik een vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

WIe kan mij helpen. Ik heb twee vragen.
Een gaat over het invoeren van een chip op een fiets. Waar kan ik deze het beste kwijt?
De andere gaat over een ICT-systeem om je fiets te vinden in een fietsenstalling.

Op welke plek in het forum kan ik deze het beste kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk hier: Vervoer

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er natuurlijk ook aan wat je precies wil weten. Als het gaat om het aansturen van zo'n chip oid dan zou EL nog prima kunnen voldoen, als het gaat om de maatschappelijke haalbaarheid om maar iets te noemen dan gaat het natuurlijk over iets heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik plaats mijn twee vragen hier in het kort, even voor de achtergrond:

Slim ICT-systeem voor bijvoorbeeld stalling Amsterdam CS:
Als alle fietsen die langer dan een week geparkeerd staan worden verwijderd ontstaat er weer meer plek. Maar hoe registreer je dat? Op welke manier kan een slim ICT systeem het fietsparkeren in grote stallingen vergemakkelijken?

Mogelijkheden van een fiets-chip
Het idee is ingebracht om elke fiets met een zendertje uit te rusten om niet-herkende of gestolen fietsen te kunnen verwijderen. Ik ben op zoek naar de mogelijke functionaliteiten van een dergelijke chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

definitely het vervoersforum als ik het zo zie :) Je wil een oplossing verzinnen voor een logistiek en administratief vraagstuk - dat chipje is dan toevallig 'iets met IT' maar dat is het dan ook :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waar is het voor? Denk je een gat in de markt te hebben gevonden, lees hier: http://www.politie.nl/Fri...erkvanfietsendiefstal.asp, of heb je een huiswerkopdracht? ;)

Ik zou m'n probleem even iets duidelijker omschrijven dan hier het geval is. Succes met je topic in ieder geval :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:55

D4NG3R

kiwi

:)

Op het gedeelte vervoer.
Maar mag ik je adviseren om beide vragen gewoon in 1 topic te zetten ;) krijg je ook minder gezeur met de modjes :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op vervoer dus, top. Ik kan daar alleen nog niet op want ik heb te weinig postings.
Iemand van tweakers zelf die mij kan helpen? :)

Het is btw geen huiswerkopdracht. Het is voor de gemeente Amsterdam. We zijn bezig met een experiment om buitenstaanders te betrekken bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken en hier gaat het om het fietsenparkeerprobleem in de stad www.amsterdam.nl/amsterdamopent ).
Er zijn goede oplossingen binnengekomen:

Slim ICT systeem voor grote fietsenstallingen
Als er ergens een fietsenstalling is waar je lang moet zoeken naar een plekje voor je fiets dan is het de fietsflat bij CS. Bovendien komt er op Amsterdam CS een nog grotere stalling, waardoor deze vraag alleen maar belangrijker wordt. Als alle fietsen die langer dan een week geparkeerd staan worden verwijderd ontstaat er weer meer plek. Maar hoe registreer je dat? Op welke manier kan een slim ICT systeem het fietsparkeren in grote stallingen vergemakkelijken? Hoe ziet zo'n ICT-systeem eruit en welke functies heeft het? Help ons en ga naar: http://www.amsterdamopent.nl/forum/idea/id/134

Mogelijkheden van een fiets-chip
Het idee is ingebracht om elke fiets met een zendertje uit te rusten om niet-herkende of gestolen fietsen te kunnen verwijderen. Ook bijvoorbeeld het abonnement op een fietsenstalling zou aan zo’n zendertje gekoppeld kunnen worden en het aantal fietsers kan eenvoudig geteld worden. De vraag is dan ook welke functies zo'n zendertje of fiets-chip verder zou moeten of kunnen krijgen, op welke manier het ingevoerd kan worden en hoe zit het met privacy en landelijke wetgeving?
http://www.amsterdamopent.nl/forum/idea/id/135

@allen bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Alsnog welkom op Tweakers.net Jilll :)

Jouw vraag past zo te zien het beste in het subforum Vervoer, echter is dat een plek waartoe je nog geen toegang hebt. Je zou kunnen overwegen even contact op te nemen met een van de moderators van Vervoer of je jouw vraag/onderzoek toch in Vervoer kunt stellen. Ik zal ze in ieder geval even wijzen op dit topic zodat ze met een reactie kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

Steffie

Opaque

Een topic over dit onderwerp zou inderdaad in het subforum Vervoer geopend kunnen worden.

Je krijgt automatisch toegang tot dit forum wanneer je 50 postings hebt gemaakt op het forum en minimaal 30 dagen bent geregistreerd. Omdat je hier nog niet aan hebt voldaan is er wellicht een mogelijkheid om je deze rechten handmatig toe te kennen, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat hieromtrent de policy is. Persoonlijk vind ik het geen probleem, mits je zelf ook een actieve bijdrage levert aan de discussies die zullen ontstaan in het topic.

Kortom, het lijkt mij het beste als een admin zich hier even over uitspreekt.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1