Hallo,
Ik heb een project van school waar ik een vakantiehuisjes systeem moet schrijven nou heb ik alles al draaien maar ik blijf steeds vast lopen bij het reservatie script.
Dit is het gedeelte die de datums bij mij controleert en weg schrijft en dergelijke,
nu blijf ik steeds een probleem houden zoals je kunt zien controleert hij bij de sQuery als de datum al bezet is of niet of als die binnen de datum valt die al geboekt is.
Dit is met PHP Operators gedaan namelijk met de = en > - < maar deze controleert alleen op gelijk aan en kleiner of groter dan, nou is het namelijk zo dat je wel een datum als de operator als volgt staat => dan mag je niet gelijk aan of groter dan de start datum zitten, maar als ik dan een dag eerder ga zitten schrijft hij hem wel weg.
Bijvoorbeeld
1ste datum
22-04-2010 - 29-05-2010
2de datum
21-04-2010 - 29-05-2010 (Schrijft hij weg terwijl het niet mag, valt namelijk tussen de datum van de 1ste.)
3de datum
23-04-2010 - 29-05-2010 (Schrijf hij niet weg, omdat de eerste datum daar tussen valt.)
Ik zat zelf te denken om mischien nog een while lus ofzo er in te stoppen om en extra controle te doen van de datums'
Hopelijk kunnen jullie mij in de goeie richting sturen,
Groeten
Patrick
Ik heb een project van school waar ik een vakantiehuisjes systeem moet schrijven nou heb ik alles al draaien maar ik blijf steeds vast lopen bij het reservatie script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| <?php session_start(); include("mysqlconnect2.php"); if (!empty($_POST)){ $dtAdag = mysql_real_escape_string($_POST["adag"]); $dtAmaand = mysql_real_escape_string($_POST["amaand"]); $dtAjaar = mysql_real_escape_string($_POST["ajaar"]); $dtVdag = mysql_real_escape_string($_POST["vdag"]); $dtVmaand = mysql_real_escape_string($_POST["vmaand"]); $dtVjaar = mysql_real_escape_string($_POST["vjaar"]); $Shuis = mysql_real_escape_string($_POST["huis"]); $sQuery = "SELECT * FROM reserveren WHERE huis = '". $Shuis ."' AND adag >='". $dtAdag ."' AND amaand >='". $dtAmaand ."' AND ajaar >='". $dtAjaar ."' AND vdag <='". $dtVdag ."' AND vmaand <='". $dtVmaand ."' AND vjaar <='". $dtVjaar ."'"; $rCheckResult = mysql_query($sQuery) or die ("FOUT: " . mysql_error().$sQuery); while ($row = mysql_fetch_array($rCheckResult)){ $aCheckData[] = $row; } if( count($aCheckData) == 0 ) { $sql_reserveren = "INSERT INTO reserveren(klantnummer, klantnaam, huis, adag, amaand, ajaar, vdag, vmaand, vjaar) VALUES ( '".$_POST["klantnummer"]."', '".$_POST["klantnaam"] ."', '".$_POST["huis"] ."', '".$_POST["adag"] ."', '".$_POST["amaand"] ."', '".$_POST["ajaar"] ."', '".$_POST["vdag"] ."', '".$_POST["vmaand"] ."', '".$_POST["vjaar"] ."') " ; $verzenden = mysql_query ($sql_reserveren) or die(mysql_error()); $klantnummer = $_POST["klantnummer"]; $klantnaam = $_POST["klantnaam"]; $huis = $_POST["huis"]; $adag = $_POST["adag"]; $amaand = $_POST["amaand"]; $ajaar = $_POST["ajaar"]; $vdag = $_POST["vdag"]; $vmaand = $_POST["vmaand"]; $vjaar = $_POST["vjaar"]; $_SESSION["klantnummer"]; $_SESSION["klantnaam"]; $_SESSION["huis"]; $_SESSION["adag"]; $_SESSION["amaand"]; $_SESSION["ajaar"]; $_SESSION["vdag"]; $_SESSION["vmaand"]; $_SESSION["vjaar"]; header('Location: sreserveren.php'); } else { header('Location: freserveren.php'); } } ?> |
Dit is het gedeelte die de datums bij mij controleert en weg schrijft en dergelijke,
nu blijf ik steeds een probleem houden zoals je kunt zien controleert hij bij de sQuery als de datum al bezet is of niet of als die binnen de datum valt die al geboekt is.
Dit is met PHP Operators gedaan namelijk met de = en > - < maar deze controleert alleen op gelijk aan en kleiner of groter dan, nou is het namelijk zo dat je wel een datum als de operator als volgt staat => dan mag je niet gelijk aan of groter dan de start datum zitten, maar als ik dan een dag eerder ga zitten schrijft hij hem wel weg.
Bijvoorbeeld
1ste datum
22-04-2010 - 29-05-2010
2de datum
21-04-2010 - 29-05-2010 (Schrijft hij weg terwijl het niet mag, valt namelijk tussen de datum van de 1ste.)
3de datum
23-04-2010 - 29-05-2010 (Schrijf hij niet weg, omdat de eerste datum daar tussen valt.)
Ik zat zelf te denken om mischien nog een while lus ofzo er in te stoppen om en extra controle te doen van de datums'
Hopelijk kunnen jullie mij in de goeie richting sturen,
Groeten
Patrick