Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om Films vanaf een Laptop draadloos naar onze Philips lcd televisie te streamen. Nu ben ik bij www.makro.nl/samsung een product tegen gekomen maar dit is alleen voor samsung.

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar iets heel kleins geen mediaspeler of iets dergelijks.
Een dongle die je in de TV prikt en die bijvoorbeeld de film ontvangt vanaf de laptop en het afspeelt.

Als ik niet duidelijk ben hoor ik graag commentaar.

Mvg,

Robert

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12-2025

SLeddert

SLeddert

Volgens mij heb je gewoon een mediaspeler nodig.
Maar misschien zijn er ook nog andere oplossingen.
Ik denk dat het helpt als je op z'n minst het typenummer van je tv opgeeft. :)

Karsten

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ja die kan ik zo 123 niet even hier neer kwakken sorry.
Ik heb de gegevens niet genoteerd van de televisie.

Het is meer een vraag voor mijn stiefvader na aanleiding van het krantje van de makro, dus ik dacht dat ik hier wel wat informatie over kon vinden. Het is niet echt mijn sterkte kant mediaspelers en streaming.

Ik kan me namelijk herrineren dat een vriend van mij een samsung televisie heeft. Die televisie heeft een ingebouwde UTP aansluiting en kan hij zn films direct streamen vanaf zijn PC/Laptop.

Iemand hier van gehoord?
SLeddert schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:28:
Volgens mij heb je gewoon een mediaspeler nodig.
Maar misschien zijn er ook nog andere oplossingen.
Ik denk dat het helpt als je op z'n minst het typenummer van je tv opgeeft. :)
Ik zal wel even kijken dan voor toch een mediaspeler, heb al wel veel gelezen over de WDlive en Popcorn series.

Bedankt voor je reactie, ik hoop toch stiekem dat iemand nog met iets anders komt.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:14
Dat soort apparaten moet je inderdaad aan denken (popcorn, wdlive, enz, eventueel zonder ingebouwde harddisk).

Een andere optie is om bijv. een laptop er aan te hangen, maar dat is nou niet echt draadloos. Wireless HDMI is nog niet echt doorgebroken meen ik, en op wireless analoog signaal zit je wss niet te wachten.

Succes!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10-2025
Als je TV DLNA heeft en de mogelijkheid heeft om een USB wireless dongle te gebruiken dan kan dit. Anders zal het niet gaan werken.

Samsung TV's hebben dit tegenwoordig maar werkt niet heel erg super omdat veel video formaten niet ondersteund worden. Maar het is mogelijk.

Weet niet hoe het is voor andere tv's want daar heb ik geen ervaring mee.

Verwijderd

Topicstarter
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:55:
Dat soort apparaten moet je inderdaad aan denken (popcorn, wdlive, enz, eventueel zonder ingebouwde harddisk).

Een andere optie is om bijv. een laptop er aan te hangen, maar dat is nou niet echt draadloos. Wireless HDMI is nog niet echt doorgebroken meen ik, en op wireless analoog signaal zit je wss niet te wachten.

Succes!
Bedankt ik weet waar ik aan toe ben, slotje kan er eventueel op.

Gr Robert

Verwijderd

Xtreamer heeft standaard Wifi aan boord en kost nog geen 100 euro.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 12:02

Sick Nick

Drop the top!

Wat jij wilt is WiDi (Wireless Display). Dat werkt met een dongle in de tv en een stukje hardware die in de laptop zit ingebouwd. Maar die zijn nog niet echt verkrijgbaar in nederland, zal je op het moment moeten importeren uit amerika. Zijn 2 modellen die alleen bij bestbuy te koop zijn dacht ik, een toshiba en een sony. De nederlandse versies van die modellen hebben het dus niet!

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2357919,00.asp

Verwijderd

HD over wireless streamen word je niet vorlijk van, houd daar dus rekening mee!
Pagina: 1