Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen alle,

Na flink wat zoeken op google, en ongeveer alles daar omheen heb ik nogsteeds niks gevonden wat mij kan helpen met het probleem wat ik op mijn werk ondervind.

Het probleem is het volgende:
Op mijn werk gebruiken we een aantal applicaties via remote application. bijvoorbeeld Adobe reader en Outlook. Nu hebben wij ondervonden personen met 2 schermen deze applicatie niet naar hun tweede scherm kunnen verplaatsen. weet iemand hoe dit komt/ hoe dit op te lossen is, en OF die op te lossen is?

Met vriendelijke groet,

Loganas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Volgens mijn weten zou splitview je probleem kunnen oplossen.
http://www.splitview.com/

Het is wel mogelijk om via remote app 1 applicatie over 2 schermen te krijgen via mstsc /span 192.x.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:22:
Het is wel mogelijk om via remote app 1 applicatie over 2 schermen te krijgen via mstsc /span 192.x.x.x
In beperkte mate: http://blogs.msdn.com/rds...mote-desktop-session.aspx.
Voor echte multimon rdp heb je windows 7 ultimate of enterprise nodig.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

hartelijk dank voor jullie antwoorden en bijlage.
helaas heeft dat alleen niet gewerkt (En is het ook een functie dat wij inderdaad al geprobeert hebben)

de preciese situatie is dat wij vanaf een windows xp client inloggen op een server (Windows Server 2008) die de applicaties dan weer doorstuurd naar onze clients. dit gaat verder allemaal goed. de applicatie komt perfect op de client pc. alleen als de persoon daarna het venster naar zijn tweede beeldscherm probeert te verplaatsen dan lijkt het gewoon alsof er geen tweede beeldscherm bestaat. ook hebben wij al geprobeert om met multimon (Het programma) te werken. dan krijg je boven naast het kruisje een pijltje om naar je tweede beeldscherm toe te gaan. en zelfs bij de netwerk applicaties zijn deze pijltjes er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ah, je hebt het over remote applications. Ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat remote app onderhuids rdp gebruikt. De /multimon optie werkt niet op server 2008, maar wel op server 2008 R2 (alles uit m'n hoofd, pin me er niet helemaal op vast) dus misschien dat het daardoor niet werkt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Je zal op de " shell " zelf configuratieaanpasingen moeten doen. Bij een citrix omgeving is het zo dat je kan instellen hoe groot je scherm is en eventueel hoeveel je er hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even nagekeken en we gebruiken windows server 2008 Enterprise edition. dit zou dus een belemmering kunnen geven met 2 beeldschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat zou kunnen, ik het artikel niet meer vinden :X, dus ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Niet toevallig een 2008 R2 servertje staan om uit te proberen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na een tijdje nagedacht te hebben kwam mijn collega ermee dat dit opzich geen probleem zou moeten zijn omdat onze AD wel een R2 server is. dus hij houd de policy van de R2 server aan als ik het goed heb uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Het gaat niet om de policy, maar om de feature die er gewoon niet in zit.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1