Server 2008 standaard, en Powerfuse 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben compleet nieuw bij powerfuse express. Maar heb er wel goede punten over gelezen.
Ik heb een test omgeving opgezet met 1 windows server 2008 domaincontroller, en 1 windows server 2008 terminal server.
Nu heb ik een microsoft SQL 2008 database.
Nu is het enige probleeem dat de regels niet op mijn users worden toegepast.
ik laat mijn users inloggen vanaf een \\domaincontroller\profiles\%username%

Het wil gewoon niet lukken. Het is mijn bedoeling dat gebruikers gewoon een simpel start menu te zien krijgen met niet al mijn apps die er op de terminal server staan.

mischien dat iemand mij hier mee kan helpen.

Maclover

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier is echt helemaal niets van te lezen, type je bericht gewoon eens met hoofdletters enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je powerfuse wel ingesteld als applicatie welke tijdens het aanloggen opgestart moet worden?
En heb je de startmenu/shellfolder optie aangezet (nieuw in 2010 dat je dit apart aan moet zetten).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft me al een stuk verder geholpen dankjewel!.
ik heb de situatie zo opgebouwd dat wanneer een gebruiker inlogt op de terminalserver er door een taak vanuit mijn taakplanner word uitgevoerd.
Maar alleen als de gebruiker lid van van de groep powerfuse users,
dit moet veel slimmer kunnen maar ik ben druk bezig dit uit te zoeken. Misschien kunnen jullie mij hier ook een hint in geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Group policy, kan je dit mee instellen. Dat is iets beter dan een geplande taak :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke top ik ga het uitzoeken hoe ik dit kan gaan instellen want ik heb eerlijk gezegd nog geen flauw idee dankjewel

update: oke ik heb het nu als beheer sjabloon als opstarten bij aanmelden uitgevoerd, maar dit is zeker niet oke. aangezien ik nu ook als administrator geen rechten meer heb. dat was dus niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan heb je niet gefilterd met bijvoorbeeld een groep waarop je de policy toepast.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dit snap ik maar ik zit even te zoeken hoe ik dit kan filteren op alleen terminal servers. dat moet toch ook wel mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja. WMI filters voor je OS/Functionaliteit (server type) en Groepsfilteren met ACLs voor het wel of niet toepassen op Admin groepen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Hoe heb je je powerfuse desktop gepublished? ALs je namelijk via rdp inlogt en je hebt niet aangegeven dat je je powershell moet laden dan krijgt iedereen gewoon de standaard rdp desktop van de server. zonder dat powerfuse word geladen.
Pagina: 1