Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 22:06
Ik ben opzoek naar een nieuwe router en ik wil graag mijn externe schijf en mijn printer op mijn netwerk aansluiten. Daarom dacht ik een router met twee usb-poorten te kopen en voila...

Maar nu kan ik die niet vinden, de enige router die ik weet met twee poorten is de Belkin Play Max. Maar die is in NL nog niet verkrijgbaar...

Overigens heb ik dat UPC fiber power internet van 60 mbps, dus een N-netwerk router lijkt mij handig.
Mijn laptop heeft een Atheros ar928x netwerk kaart, en die kan volgens mij ook in N.

Heeft iemand een tip?
Of weet iemand waar ik die Belkin play max al kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Hmm zou het niet werken met een USB-hub?

Dat is misschien te testen door een medeTweaker die er een heeft ;) je hebt van die kleine 1-naar-2 hubs die rechtstreeks in de usb connector gaan, zo heb je er ook niet veel 'last' van qua kabels enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
Dacht zelf eigenlijk dat het niet zou kunnen, al weet ik eigenlijk niet waarom :) Maar als dat werkt, dan zou dat ideaal zijn.

Nog tips welke router dan goed zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
de asus WL500W heeft er volgens mij ook 2. Die heb ik laatst bij mijn schoonfamilie geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
Keesiej schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:00:
de asus WL500W heeft er volgens mij ook 2. Die heb ik laatst bij mijn schoonfamilie geinstalleerd.
Inderdaad, en die is in te stellen al printserver en met een samba netwerkschijf.
Heeft wel 'maar' 100mbit doorvoer. Maar dat is geen probleem met 60mbit UPC.

Let wel op dat het schrijven naar zo'n router niet erg snel gaat, er zit immers slechts een 266mhz processortje in en 32MB geheugen. Op meer dan 5MB/s moet je niet rekenen.

/Edit, de RT16 is de opvolger van de WL500W, met gigabit, snellere processor en 128MB geheugen. en 2 USB poorten, pricewatch: Asus RT-N16

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 13-04-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Tja ik kan het je niet garanderen natuurlijk, maar een USB hubje is nogal een 'low-level' device. Ik zie niet in waarom het eigenlijk niet zou werken.

Helaas heb ik verder weinig kennis van modellen/types routers ;) ik heb goede ervaring met Draytek, echter zijn deze niet heel voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 20:02
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:05:
Tja ik kan het je niet garanderen natuurlijk, maar een USB hubje is nogal een 'low-level' device. Ik zie niet in waarom het eigenlijk niet zou werken.

Helaas heb ik verder weinig kennis van modellen/types routers ;) ik heb goede ervaring met Draytek, echter zijn deze niet heel voordelig.
Het is me gelukt met deze router, pricewatch: Asus WL-520gU, die 1 USB poort heeft, om met een hubje zowel een printer als een netwerkschijf (en ftp server) aan de praat te krijgen. Wel dd-wrt in moeten schakelen, maar het was erg eenvoudig,
Mbv deze website kom je een heel eind: http://sites.google.com/site/wl520gu/

[ Voor 3% gewijzigd door bas-r op 13-04-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
Bedankt voor de tips, die Asus RT-N16 lijkt me op zich wel wat... maar ik ben nog niet helemaal overtuigd. Vooral omdat ik toch ook van plan was om van de download manager gebruik te gaan maken, en ik lees dat daar erg weinig aandacht aan gegeven is.

Iemand nog andere tips?

En iemand die zeker weet of je er gewoon een hub aan kan hangen, want dan zijn er ineens veel meer keuze mogelijkheden.

Edit: ok ik zie dat dat kan. Iemand dan nog tips voor een router met één hub?

P.S. Ik neem aan dat je met een hub niet kan printen en schrijven tegelijk, toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Roper op 13-04-2010 10:17 ]

Pagina: 1