Toon posts:

Draadloos internet wel met Mac, niet met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal raar probleem met mijn Asus RT-N11 router.

Een Asus laptop met Windows XP maakt alleen verbinding via een kabel, en een Macbook kan zonder problemen draadloos het net op via dezelfde router. En: zodra de Macbook online gaat, kan de Asus ineens ook draadloos. Soms is het zo dat de Asus laptop eerst even bedraad moet internetten, en daarna kan 'ie ook draadloos.

Maar inderdaad: ik wil gewoon draadloos het net op kunnen met dat ding, ook als de Macbook er even niet is.

Iemand een idee? Het zal vast iets te maken hebben met IP-adressen of iets anders met cijfers, maar daar heb ik maar weinig kaas van gegeten...

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08
Da's best wazig, het lijkt er op dat je Asus laptop de 'ssid broadcast' van je wifi niet opvangt, zolang er geen verkeer is (zoals met die Macbook dus).

Heb je geprobeert de wireless drivers te updaten?

Verwijderd

Heb je misschien aan de IP/Mac Instellingen van je router gezeten? Het kan zijn dat ze conflicten veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
@JD: jep, drivers zijn up to date, van zowel router als WLAN-kaart

@Whis: ik heb een reset gedaan (met het reset-knopje op de router), daarna niks meer ingesteld.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08
Je kan nog kijken of er een firmware update voor je router is. Misschien zend hij om een of andere wazige reden z'n SSID niet uit op alle frequenties (als het bijv b/g/n is en je asus doet alleen b/n en je macbook g/n of b/g/n dan zou dat kunnen gebeuren).
Dat heb ik wel eens gezien met een Livebox :P

Verwijderd

Japy daar heb je een punt, ik heb het vorige week nog meegemaakt.

@bjodero, staat je Router verbinding op Mixed(draadloos)? Dus niet alleen B/G/N
Pagina: 1