[php/js] Taggen in iframe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig een website te maken die andere website's gaat categoriseren.
Daarvoor heb ik een iframe ingeladen met een website zoals bv http://www.tweakers.net of iets dergelijks.

Nu moeten de mensen die gaan controleren de verschillende opties hebben:
1) Ze moeten kunnen browsen door de website (dit werkt met een iframe redelijk goed)
2) De mogelijkheid moet er zijn door middel van een rechter muisklik het geselecteerde woord op te slaan.

Nu kan je natuurlijk geen javascript toevoegen aan externe website's. Wanneer ik het lokaal doe kan ik wel een menu op de klik laten invoeren die de geselecteerde tekst gaat opslaan, dat is ook geen probleem met javascript, PHP en Ajax.

Hoe kan ik het nu het beste aanpakken zodat ik beide opties kan gebruiken.
Zat eerst te denken om de website in te laden met bv fopen en vervolgens de links om te schrijven zodat het altijd via een lokale pagina gaat. Dit geeft natuurlijk weer problemen wanneer ze gebruik maken van bv Flash.

Iemand een tip of idee hoe dit goed op te lossen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Ik denk dat je dan een addon moet maken die die functionaliteit toevoeg aan de webbrowser. Zie bv hoe Diigo of Delicious dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Zat eerst te denken om de website in te laden met bv fopen en vervolgens de links om te schrijven zodat het altijd via een lokale pagina gaat. Dit geeft natuurlijk weer problemen wanneer ze gebruik maken van bv Flash.
Dat moet wel meevallen toch? Zolang je uitgaande links blijft doorverwijzen naar de originele site (volledige url er voor plakken ipv alleen bijv. /flash/ding.swf) moet het blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:56:
[...]

Dat moet wel meevallen toch? Zolang je uitgaande links blijft doorverwijzen naar de originele site (volledige url er voor plakken ipv alleen bijv. /flash/ding.swf) moet het blijven werken.
Denk ook aan cookies, redirects (kunnen zowel in de HTTP headers als in HTML), taalinstellingen, useragent string en weet ik veel wat een browser en een http server nog meer uitwisselen om een pagina te tonen. Je hebt best een grote kans dat een pagina die je opvraagt via fopen() er anders uit ziet of zelfs een andere inhoud heeft dan een pagina die via een gewone webbrowser wordt opgevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hmm da's waar :P tenzei je de user strings van de huidige bezoeker redirect in je headers bij de request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe wil je de links in een flash element dan aanpassen?

Het lijkt me toch dat een een plugin gemaakt moet worden, anders gaat het volgens mij allemaal erg gecompliceerd worden en loop je van het ene probleem in het andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
In flash zelf is het inderdaad wat lastig, tenzei je met rewrite rules alles afvangt en aan de hand van bijv. je php sessie redirect naar de goede url.

Maar het gaat wel een hoop werk worden idd :+
Pagina: 1