Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Hallo iedereen,

Sinds 2007 ben ik in het trotse bezit van een Acer Travelmate 5720. Heb tot op heden al erg veel plezier gehad van 't dingetje, gebruik het met name voor school en momenteel elke dag voor stage. Door de jaren heen heb ik de laptop nog geupgrade. Er zit namelijk nu 4GB in tegenstelling tot de originele 1GB. Ook de processor is vervangen. Namelijk van een T7300 naar een T8100. Dit lijkt me echter geen invloed hebben op het volgende probleem.

Elke dag als ik klaar ben met stage gaat de laptop de tas in, en wordt in een kluisje bewaard. Zo ook gister, heb extra gecontroleerd of de laptop uit was gezien het eerder is overkomen. Vanmorgen toen ik de laptop opstartte, was de accu he-le-maal leeg. Accu was 2% en is aan netstroom dus wordt opgeladen, maar wat is er nu eigenlijk aan de hand? Ik weet zeker dat de laptop uit ging, en er heeft niemand toegang tot mijn kluisje.

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat de accu mankementen begint te tonen of is de laptop gewoon om onbekende reden aangegaan toen hij in de tas zat? Dit is sinds ik de laptop in mijn bezit heb nog nooit gebeurt, dus daarom vind ik het nogal vreemd. Normaal gesproken ontlaadt ik de accu tot ongeveer 30-40% om hem vervolgens weer op te laden maar vanmorgen was hij dus helemaal leeg, iemand enig idee wat er aan de hand is of iemand die dit wel vaker meemaakt?

Bvd :D

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Accu's slijten naarmate ze ouder worden en (al dan niet goed) worden gebruikt. Daar is niets vreemds aan. Zie een accu als een verbruik materiaal wat je na verloop van tijd moet vernieuwen.

Echter, je verteld dat het nog niet eerder voor is gekomen.
Dus het is nu maar 1x gebeurd dat je accu leeg is?

Je kan in de windows logboeken zien of je computer op is gestart of niet. Heb je in ieder geval antwoord op je vraag of hij in de tussentijd aan is geweest.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186347

Ben je zeker dat je hem niet gewoon in slaap/hibernation hebt gezet? In dat geval loopt de battery langzaam leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Dit is de tweede keer dat het gebeurt, dus het lijkt me sterk. In de Windows logboeken staan gister voor het laatst records van iets voor 16:00, dit klopt. Toen niet meer na vanmorgen 8:30. Is de accu dus gewoon leeggelopen ook al is de laptop niet aangeweest? Dit vind ik erg merkwaardig want gistermorgen was dit niet het geval, toen heeft die het hele weekend in de kluis gelegen.

Slaapstand kan ook niet, dit gebruik ik wel eens maar dan is niet de accu binnen een dag leeg.

[ Voor 68% gewijzigd door Jochemp op 13-04-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Je zou eens kunnen booten van de laatste Ubuntu LiveCD, daar zit een handig tooltje in wat checkt hoe 'levend' je accu is.
Dat soort tooltjes zijn voor Windows ook wel te vinden, maar meestal niet gratis of werken maar op een beperkt aantal types afaik.

Waarschijnlijk is je accu stuq, en dit is misschien al langere tijd zo, maar heb je het eerder niet gemerkt. Het 'laatste stuk' gaat meestal sneller op/leeg/stuk en de capaciteit is misschien al wat weken/maanden minder dan de originele 100% geweest.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb hetzelfde gehad met een HP notebook. 's Avonds vol in de laptoptas, 's morgens bijna helemaal leeg. Gebruikte ik 'm een keer niet de volgende dag, dan was 'ie de dag daarna wel compleet leeg. Nieuwe accu deed wonderen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 20:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jochemp schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:41:
Dit is de tweede keer dat het gebeurt, dus het lijkt me sterk. Waar kan ik de Windows logboeken vinden?
Ik wist dat die vraag zou komen en daarom gaf ik het antwoord al in mijn vorige post:
remco_k schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:14:
...
Je kan in de windows logboeken zien of je computer op is gestart of niet. Heb je in ieder geval antwoord op je vraag of hij in de tussentijd aan is geweest.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Overigens moet je voor een nieuwe laptopaccu rond de 100e rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Ja ik weet het, was al beetje aan het rondkijken op eBay en op webshops, is een duur grapje zo'n accu vervangen.

Denk dat ik er nog even mee wacht, hij doet het nog prima op accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Je kunt ook nog nadat je de laptop hebt afgesloten de accu verwijderen, dan weet je 100% zeker dat de laptop hem niet leeg trekt. Volgende dag accu er weer in en kijken hoe vol die nog zit. Is de accu dan ook leeg dan is hij gewoon aan vervanging toe.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:22
Wellicht heel interessant voor je, ik heb er zelf ook een aantal dingen van geleerd.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/80486

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat de accu na een tijdje (vrijwel) leeg blijkt heeft mijn laptop ook last van, alleen volgensmij is die accu hardstikke dood. Als deze volledig opgeladen is, en ik trek de stekker eruit, dan valt de laptop na een minuut of 3-4 helemaal uit. Aanzetten gaat dan niet, knipperend LEDje dat inhoud dat er te weinig juice in de accu zit om de laptop aan te krijgen.

Nu is de laptop wel een aantal jaren oud, 't is een Toshiba Satellite a100-683, en ik heb de accu zelden gebruikt. Meestal hangt ie aan 't stopcontact, kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst de laptop op de accu heb laten lopen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1