• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb vorige week een videokaart gehaald bij Alternate in de winkel.
Dus daar via de medewerker besteld.
Heb ik nu ook het recht om deze retour te sturen zonder opgaaf van rede of is dit alleen als ik hem thuis had besteld.

Groeten M

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
De "Koop op afstand"-regels gelden uiteraard alleen als je de koop "op afstand" sluit.
Nu ben je afhankelijk van de retour-voorwaarden van Alternate.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vraag komt vaker voorbij. Als je de moeite genomen had te zoeken had je twee dingen ontdekt:

1) vragen over voorwaarden bij de verkoop horen in Shopping Forum, niet in een van de techfora
2) wat is onduidelijk aan de term "Wet koop op afstand"? Juridisch heb je geen recht op retour (bij een werkend product) als je op locatie koopt. Mogelijk biedt de winkel wel ruil/teruggavemogelijkheden bovenop de wettelijke regelingen, maar daarvoor zou je in de algemene voorwaarden van die winkel moeten kijken. En aangezien je die hier niet meldt kunnen wij er ook niets over zeggen.

Dit topic verplaats ik iig naar het Shopping Forum. Gezien je zelf nauwelijks de moeite gedaan lijkt te hebben kan het zijn dat je topic daar dicht gaat, maar dat is aan de crew ter plekke te beoordelen.

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

de wet koop op afstand is bedoeld om je product te inspecteren voordat je hem koopt, omdat je hem in een winkel hebt gekocht heb je dat al gedaan.
daarom heb je geen recht op teruggave op basis van die wet, me meeste winkels bieden echter wel een "binnen 7 dagen ruilen" regeling aan. dat staat in de voorwaarden van alternate, en misschien ook op de bon.

• Ernemmer
  • Niet online
Oke mag op slot, damn wat een aardige mods hier, zeker met t verkeerde been uit bed gestapt ofzo.
Niet iedereen is een superman op forums en ik heb wel de zoekfunctie gebruikt en daar niks mee gevonden.

Bedankt voor de antwoorden waar ik wel iets aan heb en ik zal even kijken wat de gewone voorwaarden zijn van de winkel.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Ernemmer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:30:
Oke mag op slot, damn wat een aardige mods hier, zeker met t verkeerde been uit bed gestapt ofzo.
Deze mod is behulpzaam, vriendelijk en duidelijk. 't Is hier geen Viva natuurlijk, en dat wil iedereen graag zo houden.

• Ernemmer
  • Niet online
Misschien wel behulpzaam en duidelijk, maar erg vriendelijk komt ie niet over.

• Orion84
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ernemmer schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:41:
Misschien wel behulpzaam en duidelijk, maar erg vriendelijk komt ie niet over.
Als de manier waarop een moderator (of eender welke user) reageert je niet bevalt is het in elk geval niet de bedoeling om dat uitgebreid in het topic te gaan bespreken. Je kan de moderator dan beter even persoonlijk benaderen (DM/IM/email).

Verder ontbreekt aan dit topic inderdaad de gewenste hoeveelheid eigen inzet. Een simpele zoekactie op je topictitel geeft een hele waslijst van topics, onder andere een boel hier in het Shopping Forum. Dat daar misschien geen concreet antwoord op jouw specifieke vraag staat wil niet zeggen dat je die vraag dan maar zonder enige info over wat je zelf al gevonden hebt hier kan dumpen. En daar had je in elk geval uit kunnen opmaken dat dit soort topics in SF horen :)

Verder had je op z'n minst ook even kunnen kijken wat de Algemene Voorwaarden van Alternate hierop te zeggen hebben, of simpelweg eerst gewoon eens even contact op kunnen nemen met Alternate.

Op slot dus, bij gebrek aan inzet.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 13-04-2010 10:47 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.