Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Nu er een eerste kindje op komst is heeft het gezin demichel nood aan een nieuwe, grotere woning. Ik ben reeds geruime tijd aan het uitkijken naar een nieuwe woning (alleen, wil mijn vrouw bewust niet belasten met die extra stress tijdens de zwangerschap) en ik krijg er de huizenblues van.

Ik heb het punt bereikt waar ik alleen maar met de ogen kan rollen als ik immo websites bekijk en immo agenten nét niet fysiek te lijf ga. Manipulaties met foto's (goeie Photoshoppers blijkbaar, die immo lui), een "tuin" die blijkt te bestaan uit een betonnen koertje van zes vierkante meter met een bloempot, verborgen gebreken, leugens, leugens, leugens. En dan heb ik het nog niet over racistische verhuurders (mijn vrouw is Aziatisch) die niet willen verhuren alhoewel mijn netto inkomen 5 keer de huurprijs is en als reden opgeven dat we het financieel niet kunnen dragen.

Het is uitzichtloos. Gelukkig kan ik mijn vrouw hier allemaal van afschermen, dit soort stress heeft ze nu absoluut niet nodig tijdens een zwangerschap. Zelf ondervind ik er wel de gevolgen van. Een mens zou voor minder naar Canada trekken en met een kano de rivier opvaren om ergens in de wildernis in een blokhut te gaan wonen en alle menselijk contact te schuwen. Ik kan geen immo website of krant of gladgelikte bedaste immo-jongen meer zien.

Klinkt herkenbaar voor de ongelukkige paria's onder ons die geen eigen huis bezitten?

(aanvulling: in Vlaanderen, ik ken de verhuursystemen in Nederland niet, maar hier in België ben je pretty much on your own als je iets meer verdient)

[ Voor 5% gewijzigd door demichel op 13-04-2010 08:29 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Het klinkt alsof je het alleen maar bij particuliere verhuurders hebt geprobeerd. Wat is er mis met de woningbouwverenigingen in jouw regio?

In Breda schrijf je je domweg in, klik je op de site alle huizen aan waar je interesse in hebt, en zodra er iets vrij komt krijg je hiervan bericht indien jij van alle geïnteresseerden voldoende wachttijd hebt.
Dan heb je nog partijen zoals Meeuws waar je zonder wachttijd op te bouwen redelijk vlot aan een woning kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zijn er geen grotere (landelijke) bedrijven die zich aanbieden als makelaar of verhuurbedrijf (tussenperoon)?
Is emigreren naar een ander land niks voor jou? Bijvoorbeeld net over de grens wonen in Nederland? Persoonlijk heb ik alleen maar goede ervaringen in het zoeken naar koop/huurwoningen. Ja, het kost wat tijd en moeite.... Ook ik was niet snel klaar, maar nu heb ik een prima koopwoning.

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 13-04-2010 08:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de huiseigenaren racistisch zijn. Je zegt dat je je vrouw niet wilt vermoeien met huizenzoekstress... dan lijkt me dat je haar ook niet meeneemt naar bezichtingen? hoe weet de huiseigenaar dan dat ze aziatisch is? Kan het bijv. niet gewoon zijn dat er meerdere mensen op een huis reageren en dat ze degene met het meeste inkomen steeds kiezen en dat jij dat helaas steeds niet bent?

verder ben ik niet zo op de hoogte van het verhuur/verkoop systeem in belgie, dus daar bemoei ik me verder niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

ralpje

Deugpopje

Daarnaast, maar wellicht is dit offtopic, lijkt 'huizen zoeken' me juist iets wat je gezamenlijk doet. Het lijkt me belangrijk dat je vrouw zich straks ook thuis voelt in de nieuwe woning.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
P.O. Box schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:58:
ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de huiseigenaren racistisch zijn. Je zegt dat je je vrouw niet wilt vermoeien met huizenzoekstress... dan lijkt me dat je haar ook niet meeneemt naar bezichtingen? hoe weet de huiseigenaar dan dat ze aziatisch is?
Ik wil mijn vrouw niet vermoeien met de huizenzoekstress dus zoek ik zelf tot ik iets vind waarvan ik weet dat zij het ook geschikt zou vinden. Dan gaan we samen kijken.

Hoe weet ik dat de eigenaren zo ongelofelijk vaak racistisch zijn? Reeds twee keer met een immo-agent onderhandeld, alles in kannen in kruiken, eigenaar aan de telefoon, die is enthousiast, we gaan het contract tekenen en als we daar opdagen zijn er dan toch plots twijfels over mijn inkomen. Demichel is ook niet achterlijk.
ralpje schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:01:
Daarnaast, maar wellicht is dit offtopic, lijkt 'huizen zoeken' me juist iets wat je gezamenlijk doet. Het lijkt me belangrijk dat je vrouw zich straks ook thuis voelt in de nieuwe woning.
Zoals ik hierboven al vermeldde, ik zoek tot ik iets vind dat we allebei geschikt zouden vinden en dan gaan we samen kijken. Dus zie ik gemiddeld 25 huizen (al dan niet met agent, soms gewoon op Internet en dan eens rondrijden in de buurt) en zij ziet er één.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

frickY schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:25:
Het klinkt alsof je het alleen maar bij particuliere verhuurders hebt geprobeerd.
Woningbouwverenigingen bestaan niet in Vlaanderen.
P.O. Box schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:58:
ik vraag me af hoe je tot de conclusie komt dat de huiseigenaren racistisch zijn. Je zegt dat je je vrouw niet wilt vermoeien met huizenzoekstress... dan lijkt me dat je haar ook niet meeneemt naar bezichtingen? hoe weet de huiseigenaar dan dat ze aziatisch is? Kan het bijv. niet gewoon zijn dat er meerdere mensen op een huis reageren en dat ze degene met het meeste inkomen steeds kiezen en dat jij dat helaas steeds niet bent?
Dit is een gekend probleem in Vlaanderen, dus ik geloof demichel wel. Het probleem is dat er weinig aan te doen valt. Verhuurders hebben nu eenmaal de keuze wie ze in hun huis laten wonen. Racisme is natuurlijk strafbaar en geen geldige reden, maar daar kan je natuurlijk makkelijk om door te gewoon te zeggen dat het toch aan iemand anders verhuurd is of dat ze toch vrezen dat je het financieel niet kan dragen enzovoort. Je kan wel 1000 smoezen verzinnen.

Wat kan je hieraan doen? Weinig... Verder zoeken naar een geschikt huis waar de verhuurder het aan je wil verhuren. Ik raad je aan om de grote immo's te mijden en gewoon particulier te gaan zoeken. Gaan rondrijden in de streek waar je wil wonen en borden met Te Huur zoeken die niet van één of andere grote immo zijn. En dan met de verhuurder gaan praten en hopen dat hij niet racistisch is en die mens overtuigen dat je een gewoon doorsnee Vlaams gezin bent met een goed, vast inkomen.

[ Voor 75% gewijzigd door DarthDavy op 13-04-2010 10:53 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik had altijd het idee dat woningen in Belgie goedkoper waren dan in Nederland, zowel huur als koop. Naar wat voor woningen zoek je precies, en wat voor koop/ huurprijs hoort daarbij?

En in welke regio?

[ Voor 5% gewijzigd door Bigfoot op 13-04-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik snap het verhaal helemaal. 8 maanden geleden precies dezelfde situatie meegemaakt. Vriendin is zwanger geraakt alleen wij hadden nog geen huis. Qua huren waren we nog te kort ingeschreven en urgentie op zwangerschap is bijna niet haalbaar.
Huizen zoeken verder weinig problemen maar meer met de hypotheek. De hele situatie er om heen heeft een flinke tol geeist waarbij ik met de financiele rompslomp me vriendin niet wou lastig vallen. Beste advies voor deze situatie is neem een aantal dagen rust en ga daarna weer goed opzoek. Blijf niet turen naar foto's maar plan bezichtigingen in.
Hoeveel weken is je vrouw eigenlijk zwanger?
O ja en nog gefeliciteerd met de zwangerschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Metalguyver schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:20:
Ik snap het verhaal helemaal. 8 maanden geleden precies dezelfde situatie meegemaakt. Vriendin is zwanger geraakt alleen wij hadden nog geen huis.
Proficiat!!!
Huizen zoeken verder weinig problemen maar meer met de hypotheek. De hele situatie er om heen heeft een flinke tol geeist waarbij ik met de financiele rompslomp me vriendin niet wou lastig vallen.
Da's nu mijn grote zorg. Een huis zoeken is zo al moeilijk genoeg, komt daar dan nog eens dat Vlaamse racistische tintje bij. Als mijn vrouw dat begint door te hebben (ze is één van die mensen die altijd het goeie in de mensen ziet en nooit zal denken dat mensen zo achterlijk kunnen zijn dat we daardoor een huurhuis geweigerd worden) dan kan ik mijn koffers beginnen pakken om volgende week terug te keren naar ons Aziatisch tropisch strand (wat op zich geen straf is ware het niet dat ik daar nooit never zoveel kan verdienen als hier).
Hoeveel weken is je vrouw eigenlijk zwanger?
O ja en nog gefeliciteerd met de zwangerschap :)
5 maanden nu.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 08:54
Tja, ga alleen en leg uit dat je vrouw 5 maanden zwanger is en niet mee mag van de dokter. Nee, je lost het racisme probleem er niet mee op, maar dat is jouw baan ook niet. En als het huurcontract getekend is, dan werken die smoezen van verhuurders niet meer.

Verder is overselling niet een typisch Vlaams probleem, of beperkt tot de huizenmarkt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
MSalters schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:08:
Tja, ga alleen en leg uit dat je vrouw 5 maanden zwanger is en niet mee mag van de dokter. Nee, je lost het racisme probleem er niet mee op, maar dat is jouw baan ook niet. En als het huurcontract getekend is, dan werken die smoezen van verhuurders niet meer.
Goed idee, ware het niet dat
a) mijn vrouw ook wel graag eens het huis van binnen ziet vooraleer ze erin trekt
b) ik haar dan aantoon wat een racistisch volk er hier rondloopt

Moeilijke situatie. Ik kan zelfs mijn woede niet uitdrukken want die stress heeft een zwangere vrouw écht niet nodig. Als ik dus weer eens een weigering incasseer wegens haar buitenlandse naam dan haal ik mijn schouders op en grimlach dat ik blijkbaar nog niet genoeg verdien, dat ik maar eens opslag ga moeten vragen.

Toch wel onvoorstelbaar. Ik heb het meegemaakt, ik wil een huis huren maar krijg het niet omdat ik het "financieel niet kan dragen" en het huis gaat naar, no offence, een koppel dat er wel aardig uitziet maar waarvan ik 99.99% zeker ben dat ik alleen stukken meer verdien dan zij twee samen (want ik weet zo ongeveer wel wat fabriekswerk betaalt).

Kon ik in haar tropisch land even veel verdienen als hier en kon ik aldus mijn gezin eenzelfde levenskwaliteit bieden (op die klotehuismarkt na dan hier) dan was ik hier morgen weg.

UPDATE, woensdagmorgen: Vanavond afspraak met 2 agenten voor het bezichtigen van nog eens 2 huizen.

[ Voor 4% gewijzigd door demichel op 14-04-2010 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
En ja hoor, ik had me "vergist". Komen we daar gisteren bij de immo-agent, om het huis te bekijken. Papiertje invullen, kopietje van loonstrook en identiteitskaarten, OK, ik begrijp het allemaal wel, er is wat bureaucratie rond.

Immo: "Dan bellen we U wel."
Demichel: "Eh, het was toch de bedoeling vandaag het huis te bekijken, ik heb U daar vanmorgen nog over gebeld om te bevestigen"
Immo: "Eh, dat moet een misverstand zijn. Oh, jammer, mijn collega is hier nu nét niet. Maar we bellen U wel."
Demichel: "Wanneer mag ik dat telefoontje verwachten? We zouden graag zo snel mogelijk verhuizen."
Immo: "Oh, in de loop van de week. Of volgende week".

Ja, of nooit. Kl*teland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
demichel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 07:02:
En ja hoor, ik had me "vergist". Komen we daar gisteren bij de immo-agent, om het huis te bekijken. Papiertje invullen, kopietje van loonstrook en identiteitskaarten, OK, ik begrijp het allemaal wel, er is wat bureaucratie rond.

Immo: "Dan bellen we U wel."
Demichel: "Eh, het was toch de bedoeling vandaag het huis te bekijken, ik heb U daar vanmorgen nog over gebeld om te bevestigen"
Immo: "Eh, dat moet een misverstand zijn. Oh, jammer, mijn collega is hier nu nét niet. Maar we bellen U wel."
Demichel: "Wanneer mag ik dat telefoontje verwachten? We zouden graag zo snel mogelijk verhuizen."
Immo: "Oh, in de loop van de week. Of volgende week".

Ja, of nooit. Kl*teland.
Dit verhaal snap ik niet helemaal.. wat voor woning ga je bezichtigen koop of huur? Maar ik vind het een vreemd verhaal papieren laten zien voor een bezichting :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Eerst en vooral proficiat aan de nieuwe papa's, mama's of die gene die het gaan worden!

Kopen: ik heb 5 jaar geleden een huis gekocht, via een immo kantoor en ik was heel tevreden over de gang van zaken. Nu heb ik een nieuw huis gekocht via datzelfde immo kantoor (puur toeval) en ja mijn ander huis staat te koop, ook via dat immo kantoor (ze vragen niet veel en doen het goed). Het is in het waasland, moest iemand interesse hebben.

Het is wel zo dat je moet leren "shoppen". Als er bepaalde foto's van een pand niet op de website staan, dan weet je dat er met die ruimte iets "mis" is (te renoveren, klein, niet geisoleerd, ...).

Wat betreft huren: klant is koning! Je moet het pand eerst zien, dan over de prijs onderhandelen & pas bij de ondertekening van het contract mag de immo loonfisches vragen. Zie ook dat de plaatsbeschrijving goed gedaan is, want zo onpartijdig zijn die mannen niet! Problemen? Ga naar de huurdersbond, die leveren heel goed werk en kennen de slechte immo kantoren.

Edit: good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Metalguyver schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:20:
[...]

Dit verhaal snap ik niet helemaal.. wat voor woning ga je bezichtigen koop of huur? Maar ik vind het een vreemd verhaal papieren laten zien voor een bezichting :X
Huur. Vreemd verhaal papieren laten zien voor bezichtiging, oh ja, de meeste kantoren doen dat niet, sommige kantoren willen geen "tijd verspillen" met mensen zonder centen, zo menselijk zijn we hier. Niet fijn, maar ik heb niks te verbergen, kan me de huizen permitteren waar ik ga naar kijken, dus daar heb ik geen problemen mee. Met de rest daarentegen, bedroevend, bedroevend, écht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Dat is een ding wat zeker is heel erg bedroevend. Nou ik hoop echt dat het binnenkort wat beter gaat. Maar wel blijven proberen het lukt vanzelf een keer. Was bij mij ook zo maar bleef door drammen tot het gelukt is en nu zit ik op een schitterende locatie in een een prachtig huis( voor mijn idee dan aangezien ik nog wel gaten moet vullen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Metalguyver schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:22:
[...]

Dat is een ding wat zeker is heel erg bedroevend. Nou ik hoop echt dat het binnenkort wat beter gaat. Maar wel blijven proberen het lukt vanzelf een keer. Was bij mij ook zo maar bleef door drammen tot het gelukt is en nu zit ik op een schitterende locatie in een een prachtig huis( voor mijn idee dan aangezien ik nog wel gaten moet vullen :P).
Dank je voor je reactie.

Zat net te bedenken, grappig dat mijn (Aziatische) vrouw die door het "Vlaamsche Volk" niet goed genoeg bevonden wordt om een huis te huren al jarenlang een paar keer per jaar bloed geeft hier (behalve natuurlijk tijdens haar zwangerschap!!). Daar is ze dan wel weer goed genoeg voor voor mijn mede-Vlamingen waar ik me de afgelopen maanden ontzettend voor ben gaan schamen. Nu, gedaan met bloed geven.

Misschien krijg ik op deze manier van "mijn land" een luid & duidelijk signaal dat we hier niet welkom zijn. Wellicht staan in haar tropische land ook wel Oracle databases te draaien waar DBA's voor nodig zijn? Boodschap ondertussen luid & duidelijk begrepen, dank U Vlaanderen.

UPDATE, vrijdagmorgen. Belt die persoon van de immo mij op.

Immo-aap: "Nog een vraagske voor uw dossier, meneer demichel, welke is de nationaliteit van uw vrouw?"
demichel: "Eh, de Belgische, uw hebt een kopie van haar identiteitskaart".
Immo-aap: "Eh, nee, ik bedoel, haar échte nationaliteit, ik bedoel, ze is toch geen Belg, haar geboortestad staat vermeld als (xxxxxxx)" (en da's dus duidelijk niet in dit land, dat had meneer de immo-aap goed gezien)

Als je zelf als Vlaming of Nederlander niet in deze situatie zit zou je het niet geloven. Je houdt het niet voor mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door demichel op 16-04-2010 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Met 'echte nationaliteit' bedoelen ze dus etniciteit. Oftewel puur racisme, dat is met die vraag wel gegeven. Kun je dat niet op schrift krijgen? Bijvoorbeeld een mailtje naar deze persoon: 'hierbij bevestig ik ons telefoongesprek van hedenochend om xx uur, waarin u mij vroeg naar de 'echte nationaliteit' van mijn echtgenote teneinde te beoordelen of ze voor een huurwoning in aanmerking kwam. U meldde mij daarmee te bedoelen waar mijn vrouw geboren is. Ik meld u hierbij dat haar geboorteland [tropisch land] is'.

En dat gewoon aan de politie sturen en aangifte doen. Ze hebben in België toch een Wet op het racisme? Je krijgt er het huis niet mee, maar misschien krijgt daarmee de lul in kwestie wel een douw.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb eigenlijk nooit geweten dat rascisme in Vlaanderen zo weelderig tierde. Wat een idioten zeg.

Ik zou inderdaad wel wat moeite doen om, zoals nare man voorsteld, ze een hak te zetten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
nare man schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:47:
...
En dat gewoon aan de politie sturen en aangifte doen. Ze hebben in België toch een Wet op het racisme? Je krijgt er het huis niet mee, maar misschien krijgt daarmee de lul in kwestie wel een douw.
Standeman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:02:
Ik heb eigenlijk nooit geweten dat rascisme in Vlaanderen zo weelderig tierde. Wat een idioten zeg.

Ik zou inderdaad wel wat moeite doen om, zoals nare man voorsteld, ze een hak te zetten.
Zou ik normaal gesproken wel doen, maar blijft het feit dat mijn vrouw zwanger is en tijdens een zwangerschap heb je zulke stress écht niet nodig. Ik probeer deze periode voor haar zo relaxed mogelijk te laten verlopen. Beetje stressen van mijn kant (terwijl ik op het werk zit, thuis laat ik dat achter me) is vele malen minder belangrijk dan de gezondheid van dat ongeboren leventje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
demichel schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:00:
[...]
UPDATE, vrijdagmorgen. Belt die persoon van de immo mij op.

Immo-aap: "Nog een vraagske voor uw dossier, meneer demichel, welke is de nationaliteit van uw vrouw?"
Immo-aap: "Eh, nee, ik bedoel, haar échte nationaliteit, ik bedoel, ze is toch geen Belg, haar geboortestad staat vermeld als (xxxxxxx)" (en da's dus duidelijk niet in dit land, dat had meneer de immo-aap goed gezien)

Als je zelf als Vlaming of Nederlander niet in deze situatie zit zou je het niet geloven. Je houdt het niet voor mogelijk.
Ik geloof je voor de volle 100%, het lijkt me echt bizar om zo'n telefoontje te krijgen... Mijn vriendin komt van Aruba, ze is dan wel blank maar je ziet wel dat ze hier niet geboren is. We hebben wel eens aparte dingen meegemaakt maar dit is wel heel bizar...

Ik zou in staat zijn om die gozer door de telefoon heen te trekken... :(

Dit terzijde... gefeliciteerd met de zwangerschap en heel veel sterkte met het zoeken naar een geschikte woning!

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
demichel schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:06:
Zou ik normaal gesproken wel doen, maar blijft het feit dat mijn vrouw zwanger is en tijdens een zwangerschap heb je zulke stress écht niet nodig. Ik probeer deze periode voor haar zo relaxed mogelijk te laten verlopen. Beetje stressen van mijn kant (terwijl ik op het werk zit, thuis laat ik dat achter me) is vele malen minder belangrijk dan de gezondheid van dat ongeboren leventje ;)
knap van je... ik weet niet of ik dat zou kunnen...
wat heb je daarna gezegd?
Dat diegene ook gewoon durft te zeggen "nee haar échte nationaliteit"... ik hoop dat je daarop hebt geantwoord "dat Belgische haar ECHTE nationaliteit is, want nogmaals u heeft een kopie van haar identiteitskaart"... niet dat je er iets mee opschiet...

het is diep diep diep triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik denk dat de meeste Nederlanders Vlaanderen gewoon niet goed genoeg kennen. Ik woon als Nederlander bijna 10 jaar in Vlaanderen, en ik heb soortgelijke ervaringen. Er gaat geen dag voorbij dat je aan je niet-Vlaamse afkomst herinnert wordt. Voor mij als Nederlander speelt dat niet zo'n grote rol, maar ik ken ondertussen de bureaucratie hier ookwel. Laat je niet afschrikken door een stel idioten en vaar uw eigen koers.

En je wil niet weten hoe impopulair Nederlanders in Vlaanderen zijn, nog erger dan een Duitser in Nederland.
En van die immo-photoshoppers: dat klopt!

Ik ben graficus en heb een aantal maanden voor een immo-bureau gewerkt: we vervingen complete daken, tuinen met bouwputten door een gazon, vloeren en zonnige blauwe luchten erachter. Soms waren het Photoshop-kunstwerken, die niets meer met de realiteit te maken hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Finder op 16-04-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:57
Zo, ik val hier toch even aardig van mijn stoel als ik dit zo lees over racisme en de photoshop technieken. Ik dacht dat ze in Nederland al erg waren met hun groothoeklenzen... Maar zoals ik het lees is dat gewoon kinderspel:
...tuinen met bouwputten door een gazon...
:X

Wat betreft dat gesprek, ik zou eerst beleeft antwoorden met "dat is volgens mij niet relevant" en als dat niet helpt de meneer er vriendelijk aan herinneren dat hij op dit moment aan discrimineren is en je er aan denkt om naar de politie te stappen. Man, wat zou ik hier kwaad om worden. Succes TS!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:24:
Man, wat zou ik hier kwaad om worden. Succes TS!
Dat moet ik nu net onderdrukken. Ik kwaad & gestressed = vrouw gestressed = ongeboren kind gestressed = ongezond

Goeie oefening in zelfbeheersing >:) gelukkig kan ik hier nog af en toe es wat stoom afblazen waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 11:17

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, die discriminatie ben ik ook bekend mee, mijn vrouw is Afrikaanse... Gelukkig speelt het op de koopmarkt niet zo mee, maar op de (particuliere) huurmarkt des te meer.

In Frankrijk ook een mooi voorbeeld gezien. Een collega van Algarijnse afkomst werd overgeplaatst van Parijs naar Nantes. Ze zag in de buurt van het kantoor een appartement te huur staan (bord hing buiten) en belde op: "Hallo, met Fatima Laaribi, ik wilde graag wat informatie van u over het appartement aan de Rue xxx" "Sorry, die is al verhuurd!".

Vervolgens, om het even te dubbelchecken, belde een andere collega op: "Hallo, met François Charpentier van Bureau Veritas. Eén van onze ingenieurs is overgeplaatst van Parijs naar Nantes, en nu zag ik een appartement te huur staan dat haar misschien wel zou interesseren aan de Rue xxx, is dat nog beschikbaar?" "Jahoor, dat is nog beschikbaar. Wat is de naam van uw ingenieur?" "Fatima Laaribi." *KLIK*

Tsja, hardop lachen en hard huilen tegelijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Tsja, trek het je niet persoonlijk aan. De mensen die zo handelen generaliseren gewoon, ze willen gewoon bij voorbaat problemen vermijden. Het is natuurlijk niet eerlijk maar ik kan het snappen. Je hebt natuurlijk liever iemand van je eigen soort dan iets vreemds.

Je moet het je gewoon niet persoonlijk aantrekken. Wat iemand tegen een aziatisch persoon kan hebben snap ik niet, in het algemeen zijn dat goede mensen.

Maar Vlamingen zijn ook niet zo fier op gemengde stelletjes die in hun ogen "bastaarden" voortbrengen. Ik als "bastaard" van een Nederlander en een Aziaat kan dat weten. Toen ik elke week naar Vlaanderen ging om de vader van een maatje te vergezellen die in verschillende plekken in Vlaanderen ging voetballen, gingen mijn maat en ik de cafeetjes en de disco's af.

Het moment dat ik binnenkwam leek het net alsof iedereen stopte met praten en ze bleven me aangapen, het was bijna in elke gelegenheid raak. Echt je voelt je totaal ongewenst. En ik ben niet eens zo donker, lijk op een Italiaan of Spanjaard.

Maar ik ga dus echt niet graag naar Vlaanderen, wat een xenofobisch volk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Arsenius schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:55:
Tsja, trek het je niet persoonlijk aan. De mensen die zo handelen generaliseren gewoon, ze willen gewoon bij voorbaat problemen vermijden. Het is natuurlijk niet eerlijk maar ik kan het snappen. Je hebt natuurlijk liever iemand van je eigen soort dan iets vreemds.
Does not compute.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ah verdomme, had gehoopt dat niemand die contradictie had gespot.. Maar too obvious. Had geen zin om opnieuw te typen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
UPDATE. Een ander huis waar we gingen naar kijken, beloven mij op te bellen voor een afspraak om een kijkje te nemen. Dinsdag loop ik voorbij hun kantoor en zie het kaartje in het venster "verhuurd". Nemen zij de moeite mij even op te bellen om mij daarvan op de hoogte te brengen? Nee. Ik wacht nog enkele dagen, ik begrijp dat bureaucratie soms wat tijd nodig heeft, maar nu zijn we al drie dagen verder en nog niks gehoord.

Straks bel ik ze even op en als mede-Tweakers hier plots gescheld horen vanuit het DBA kantoor dan weten ze dat demichel bij hen op kantoor werkt.

Ach, ik zou er eigenlijk moeten mee lachen maar het lachen vergaat me zo onderhand. Toch maar eens CV vertalen in het Engels en mijn schoonbroer aanspreken, die in het tropische land van mijn vrouw ook Oracle professional is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37
MrFl0ppY schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:24:
Zo, ik val hier toch even aardig van mijn stoel als ik dit zo lees over racisme en de photoshop technieken. Ik dacht dat ze in Nederland al erg waren met hun groothoeklenzen... Maar zoals ik het lees is dat gewoon kinderspel:
Beetje offtopic, maar groothoeklenzen vind ik nog niet zo raar, tenzij je een paleis verkoopt is dat vaak de enige manier om een groot deel van de ruimte op 1 foto in beeld te krijgen, je krijgt dan wel een redelijk overzicht van hoe het huis in elkaar zit juist. En als je niet compleet achterlijk bent zie je toch meteen dat 't een groothoek-foto is. Als ik op Funda e.d. rondblader verbaas ik me juist vaak over de (matige) kwaliteit van veel foto's en hoe weinig je kunt zien van de ruimtes, waardoor je vaak weinig idee hebt hoe alles op elkaar aansluit. Daarom helemaal bonuspunten voor iedereen die er zo'n blueprint/bestektekening bij zet, of hoe dat ook precies heet.

Anyway, als ik m'n appartement ooit weer te koop zet maak ik ook mooi zelf wel foto's met m'n eigen groothoek, maar Photoshop gaat daar niet aan te pas komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 05:58
demichel schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 08:38:
UPDATE. Een ander huis waar we gingen naar kijken, beloven mij op te bellen voor een afspraak om een kijkje te nemen. Dinsdag loop ik voorbij hun kantoor en zie het kaartje in het venster "verhuurd". Nemen zij de moeite mij even op te bellen om mij daarvan op de hoogte te brengen? Nee. Ik wacht nog enkele dagen, ik begrijp dat bureaucratie soms wat tijd nodig heeft, maar nu zijn we al drie dagen verder en nog niks gehoord.

Straks bel ik ze even op en als mede-Tweakers hier plots gescheld horen vanuit het DBA kantoor dan weten ze dat demichel bij hen op kantoor werkt.

Ach, ik zou er eigenlijk moeten mee lachen maar het lachen vergaat me zo onderhand. Toch maar eens CV vertalen in het Engels en mijn schoonbroer aanspreken, die in het tropische land van mijn vrouw ook Oracle professional is?
Jesus wat een belachelijke situatie! Dat dit nog gewoon op dit niveau gebeurd tegenwoordig dat had ik echt niet verwacht :/ Veel succes met het vinden van nieuwe woonruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
-RoB- schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 10:40:
[...]

Jesus wat een belachelijke situatie! Dat dit nog gewoon op dit niveau gebeurd tegenwoordig dat had ik echt niet verwacht :/ Veel succes met het vinden van nieuwe woonruimte!
Het verhaal verbetert nog. Ik bel ze zopas op.

Immo-***: Ja, meneer, het huis is al verhuurd.
Demichel: Ja, ik zag het in uw etalage, al drie dagen.
Immo-***: Dat klopt.
Demichel: En was U nog van plan om mij dat te laten weten?
Immo-***: Eh, wat bedoelt U? Het is al verhuurd.
Demichel: Ja, maar wilde U mij dat nog laten weten ook, dat ik niet meer moet zitten wachten?
Immo-*** (met een diepe zucht): Pffff, ja, er waren tientallen kandidaten voor dat huis. Het is de eigenaar die beslist!
Demichel: Ja, natuurlijk is het de eigenaar die beslist, het is zijn huis. Maar wou U mij nog laten weten dat het verhuurd is?
Immo-***: Als ik mij daar mee moet bezighouden, dan moet ik hier de hele dag zitten bellen.
Demichel: Da's toch uw werk, U bent toch immo-makelaar?
Immo-***: Meneer, daar hou ik mij niet mee bezig.
Demichel: Als dat de manier is waarop u uw klanten behandelt dan...
Immo-*** (onderbreekt): Een minuutje he meneer

...en smijt de telefoon dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja wat verwacht je dan? Dat 'ie een bosje bloemen komt brengen met excuses? Tientallen kandidaten terugbellen kost al snel een uur. Onrealistisch.
demichel schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:45:
(...) dan kan ik mijn koffers beginnen pakken om volgende week terug te keren naar ons Aziatisch tropisch strand (wat op zich geen straf is ware het niet dat ik daar nooit never zoveel kan verdienen als hier).
Overweeg het, als je bij een NL of BE bedrijf gaat werken, verdien je wel dik bovenmodaal daar hoor. Ligt natuurlijk aan je vakgebied. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Aikon schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:33:
Ja wat verwacht je dan? Dat 'ie een bosje bloemen komt brengen met excuses? Tientallen kandidaten terugbellen kost al snel een uur. Onrealistisch.
Ahem, daar worden ze voor betaald toch? Het minste wat ze kunnen doen is een belletje doen van "sorry hij is aan iemand anders verhuurd." Of desnoods een standaard email, dan ben je echt geen uur kwijt.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Bosje bloemen en excuses, nee, dat verwacht ik helemaal niet. Een telefoontje of zelfs gewoon een standaardmailtje automatisch gegenereerd verwacht ik wel.

Al hun gegevens worden uiteraard ingetikt in een computer. De benodigde SQLs om bij afsluiten van een dossier automatisch e-mails te versturen naar alle personen die kandidaad waren voor dat huis, schrijf ik in een kwartier.

Vermijd ook een hoop slechte publiciteit, want naar die bepaalde immo (van andere kantoren krijg ik dan wél vaak een telefoontje, welliswaar met drogreden maar kom) kijk ik nooit meer om en maak overal bij iedereen die het wil horen slechte reclame voor dit bedrijf.

Diep ademhalen nu, demichel, straks een wandelingetje in het park en dan terug verder.
Overweeg het, als je bij een NL of BE bedrijf gaat werken, verdien je wel dik bovenmodaal daar hoor. Ligt natuurlijk aan je vakgebied. :)
Mijn vakgebied, Oracle DBA. Of ze daar nu écht op mij zitten te wachten durf ik te betwijfelen. Ze hebben daar zélf uitstekende vakmensen (kijk naar mijn schoonbroer, die op Oracle vlak een stuk beter is dan ondergetekende, dat geef ik grif toe) én er de taal spreekt. Die zitten daar écht niet op mij te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

demichel, ik ben het in ieder geval 100% met je eens.

Maar de grootste schoften zijn nog die immo's waar je eerst een inschrijving moet betalen en dan blijkt dat het appart waarvoor je je eigenlijk inschrijft al lang verhuurd is. Vooral in Frankrijk zijn er veel van die louche immo's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
demichel schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:42:
[...]

Bosje bloemen en excuses, nee, dat verwacht ik helemaal niet. Een telefoontje of zelfs gewoon een standaardmailtje automatisch gegenereerd verwacht ik wel.
Automatisch mailtje zou idd perfect zijn. Ik begrijp wat je bedoeld hoor, maar wees realistisch, als je 20 kandidaten moet bellen, nou 3min. per gesprek is toch wel een redelijk schatting, zit je aan een uur bellen. Ik heb ook kort geleden een huis gehuurd, en ergerde me ook dood aan die huppelkutjes die niks kunnen en niks doen en nergens op terugkomen.
Mijn vakgebied, Oracle DBA. Of ze daar nu écht op mij zitten te wachten durf ik te betwijfelen. Ze hebben daar zélf uitstekende vakmensen (kijk naar mijn schoonbroer, die op Oracle vlak een stuk beter is dan ondergetekende, dat geef ik grif toe) én er de taal spreekt. Die zitten daar écht niet op mij te wachten.
Kan ook heel goed hoor, maar zou wel ultiem zijn toch, huisje, zwembad, strand in de buurt, vrouw met een (binnenkort) kleintje, en gewoon goed verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Finder schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:18:
En je wil niet weten hoe impopulair Nederlanders in Vlaanderen zijn, nog erger dan een Duitser in Nederland.
Ik ben van mening dat deze uitspraak echt van geen kant klopt :)

Zelf kom ik zeer regelmatig in Oost en West Vlaanderen en Antwerpen (> 2 in de week), heb diverse vlaamse vrienden en twee relaties achter de rug met twee mooie vlaamse dames. En ik heb nog nooit iets van het bovenstaande gemerkt.

Oja, ik ben Nederlander met Oost-Europees bloed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 05:58
[...]

Al hun gegevens worden uiteraard ingetikt in een computer. De benodigde SQLs om bij afsluiten van een dossier automatisch e-mails te versturen naar alle personen die kandidaad waren voor dat huis, schrijf ik in een kwartier.

Vermijd ook een hoop slechte publiciteit, want naar die bepaalde immo (van andere kantoren krijg ik dan wél vaak een telefoontje, welliswaar met drogreden maar kom) kijk ik nooit meer om en maak overal bij iedereen die het wil horen slechte reclame voor dit bedrijf.

Diep ademhalen nu, demichel, straks een wandelingetje in het park en dan terug verder.

[...]

Maar als ik het nu goed begrijp woon je in Belgie? Kun je niet naar nederland komen? Daar is er ook vrijeverhuur bij woningcooperaties en die discrimineren niet (naar mijn weten ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
(emotionele rant van gisteravond verwijderd)

[ Voor 98% gewijzigd door demichel op 24-04-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ga maar naar het tropisch land, daar is het veel beter, zeker met een kleine baby! Waarom niet in het tropisch paradijs bevallen?

Ik vind in ieder geval dat je niet iedereen (of elk immo kantoor) over dezelfde kam mag scheren! Nederlanders zijn toch ook niet allemaal zeveraars, babbelaars, zage venten en dikke nekken?

Heb je nu de huurdersbond gecontacteerd? Doe het gewoon, ééns je iets hebt gevonden komt alles op zijn plooi (be positive). http://www.google.be/#hl=...rfai=&fp=206bf5b6bbcdb04a

[ Voor 12% gewijzigd door poing op 23-04-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
poing schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:11:
Ga maar naar het tropisch land, daar is het veel beter, zeker met een kleine baby! Waarom niet in het tropisch paradijs bevallen?
Gebrainwashte Vlaming die de "party line" gelooft dat dit het rijkste, beste land in het hele gekende Universum en ver daarbuiten ook, is?

Verder, bedankt voor je tip over de huurdersbond. Ik neem zeker eens contact op volgende week.

[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 23-04-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Standeman schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 11:02:

Jw hebt toch niet de illusie dat het in Nederland veel beter is of wel? Het is dat wij hier alles dichtgereguleerd hebben, waardoor er voor de beslisser zo weinig beslissingsvrijheid is dat dit soort motieven te weinig kans krijgen, maar dat is het enige verschil (herinnerd zich nog onlangs dat AH-filiaalhouders het hoofdkantoor liet weten geen "zwartjes" te sturen...)

Demichel... welk tropisch land?? En is anders Nederland geen optie? Bestaat het net zo hard, maar is het nog (alhoewel wilders dat graag wil veranderen) zo ver onderdrukt dat je er weinig last van hebt. Zonder kinderen zou ik direct voor het tropisch paradijs gaan, maar het is onmiskenbaar dat opleiding en gezondheidszorg voor kinderen toch iets beter zijn het in westen.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 24-04-2010 07:37 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dat zeg ik :) Goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Laatst online: 14-06 19:00

DSK

boeiend...

Sorry maar hier moet ik toch even reageren...

Zelf heb ik ook een buitenlandse vrouw en merk helemaal niks van het racisme... Zo erg of jij het voorstelt is het helemaal niet, het komt zelfs niet in de buurt naar mijn mening.

Het is wel zo dat de huurmarkt enorm snel gaat en dat veel huizen die te huur staan al praktisch verhuurd zijn en/of er meerdere kandidaten opzitten. Als een akkoord is bereikt durven veel verhuurders nogal eens een excuus gebruiken. Dat dit altijd te maken heeft met racisme is wat absurd. Probeer ook immobiliënkantoren e.d. te vermijden, deze zijn in mijn ervaring altijd onbeschoft tenzij er geld te rapen valt.

Ik ga akkoord in je stelling mocht het een koppel zijn dat door immigratie hier terecht is gekomen. Dan zijn de mensen wat terughoudender. Maar als koppel Belg - buitenlands, zeker als je een goed inkomen hebt kan ik me dit niet voorstellen. Volgens mij ben je ook wat te gevoelig op het onderwerp waardoor je al snel spoken ziet. Als je een beetje fantasie hebt kun al snel alles in schuld van racisme stellen.

Mensen zijn onderhand wel gewoon geworden aan het beeld van buitenlanders en immigranten naar mijn ervaring. Er zullen natuurlijk altijd uitzonderingen zijn maar ik persoonlijk vind dat je sterk overdrijft.
Pas ook op voor je paradijs... veelal zijn mensen daar nog veel meer gekant tegen buitenlanders dan je denkt. (als in: volledig uitsluiten van het sociale leven).

Over Nederlanders in België: er worden veel mopjes gemaakt over Nederlanders en als Nederlander hier zul je ze zeker moeten horen. Het hangt veelal af van de persoon zelf hoe hij ermee omgaat. Als je de lol er een beetje kunt inzien houdt het vanzelf wel op. Als je onmiddellijk zuur reageert kun je waarschijnlijk meer verwachten.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:20
Lulkoek met hoofdletter L (om eens een anglicisme te gebruiken). Zoals jij het hier stelt is het net alsof Vlamingen per definitie negatief staan tov Nederlanders.
Ik durf te stellen dat Nederlanders hier net zo makkelijk geaccepteerd worden als buurman, collega, sportmaatje,... als een Vlaming. Ik kan zo al legio voorbeelden geven over mijn eigen sociale kring, maar dat zou te ver offtopic gaan.

On topic: enkele weken geleden was er op het VRT programma Volt een reportage te zien ivm huurdiscriminatie. Hier is een link naar hun archiefpagina met de reportage in kwestie.
Dus eerst zelf een beetje klagen over generalisaties en dan zeg je dat...

Ik vind het oprecht jammer voor demichel wat hij nu allemaal meemaakt, en ik geloof best (zeker na het zien van die reportage) dat er voor een stuk racisme meespeelt. Ik ga echter niet akkoord met het veel te negatieve beeld dat in dit topic geschetst wordt van Vlamingen, alsof wij allemaal racisten/xenofoob zijn... komop zeg 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 24-04-2010 18:51 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
DSK schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:15:

Zelf heb ik ook een buitenlandse vrouw en merk helemaal niks van het racisme... Zo erg of jij het voorstelt is het helemaal niet, het komt zelfs niet in de buurt naar mijn mening.

Het is wel zo dat de huurmarkt enorm snel gaat en dat veel huizen die te huur staan al praktisch verhuurd zijn en/of er meerdere kandidaten opzitten. Als een akkoord is bereikt durven veel verhuurders nogal eens een excuus gebruiken. Dat dit altijd te maken heeft met racisme is wat absurd.
Absurd? Wat we meegemaakt hebben, huis bezichtigd met de immo-man, gebeld met de eigenaar dat we het willen huren. Eigenaar is heel tevreden. Ik bel onze gegevens door naar de immo-man voor het contract dat we die avond zouden gaan tekenen. Krijg een uur later telefoon dat de eigenaar eigenlijk toch nog twijfels heeft.

Ja, twijfels over de familienaam van mijn vrouw. Schoften.
Probeer ook immobiliënkantoren e.d. te vermijden, deze zijn in mijn ervaring altijd onbeschoft tenzij er geld te rapen valt.
Daar heb je zeker een punt. Ik dacht dat uitzendkantoren onbeschoft waren maar immo doet het zo mogelijk nog "beter" op dat vlak. Ongelofelijk, die arrogantie.
Pas ook op voor je paradijs... veelal zijn mensen daar nog veel meer gekant tegen buitenlanders dan je denkt. (als in: volledig uitsluiten van het sociale leven).
Daar heb je gelijk in. Heb in veel Aziatische landen Westerlingen gezien die dachten dat ze er het paradijs gevonden hadden maar die in een eenzame hel terechtkwamen. Onze situatie is ietwat verschillend. Ik héb er reeds jaren gewoond en weet dus perfect wat ik er kan verwachten (en ook wat niet). Wat ik er niet moet verwachten is discriminatie op de huurmarkt op basis van afkomst. Als er geld verdiend kan worden, dan wordt er verhuurd, zo simpel is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
@demichel:

Je hebt 't nog makkelijk. In randstad Nederland is het of je moet eerst 10 jaar op een wachtlijst hebben gestaan. Of je mag 650-800 euro afrekenen om iets te huren wat je vrijwel kunt kopen voor dat geld. Er zijn genoeg momenten geweest dat ik dolblij zou zijn geweest met een huurwoning waar alleen de tuin niet goed van was.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Wijnands schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:42:
Je hebt 't nog makkelijk. In randstad Nederland is het of je moet eerst 10 jaar op een wachtlijst hebben gestaan. Of je mag 650-800 euro afrekenen om iets te huren wat je vrijwel kunt kopen voor dat geld. Er zijn genoeg momenten geweest dat ik dolblij zou zijn geweest met een huurwoning waar alleen de tuin niet goed van was.
Dat geldt voor iedereen die niet in de randstad hoeft of wil wonen.. Heeft weinig met eventuele voordelen van België te maken.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
UPDATE... GOED NIEUWS!

We hebben vanavond, via een vriend van een vriend, een huis gehuurd. Geen immo-maffia. Alles ging heel snel en onverwacht, telefoontje deze namiddag of we nog op zoek waren, vanavond gaan kijken, was perfect wat we zochten, en het klikte.

Rustige buurt, 4 slaapkamers, zeer ruime woonkamer met open keuken, reusachtige badkamer met ligbad én douchecel, zonnige veranda, ruim ommuurd stadstuintje, overal centrale verwarming en dubbel glas, uitstekend geïsoleerd... alles totaal vernieuwd, 570€.

Het wordt een uitstekend week-end, dat is ook alweer een tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gefeliciteerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

Nice, gefeliciteerd! Dat is leuk om te lezen na de vorige 2 pagina's te hebben doorgelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Zeer scherpe prijs, gefeliciteerd!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
demichel gefeliciteerd. :) De volhouder wint zeggen we maar.. Maar ik ben super blij voor je dat je het toch voor elkaar heb gekregen!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Gefeliciteerd met je woning! Mooie huurprijs voor wat je er allemaal bij krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 09:38

[vanaf hier is het niet relevant wat jij vindt]
Probeer maar eens het vanuit het gezichtspunt van jouw buitenlandse vrouw te bekijken, als ze enigszins gekleurd is, zal je een ander verhaal horen. Als ze het aan jou durft toe te geven. Het geldt niet voor alle vlamingen, maar dat het merendeel een bijzondere mening en attitude heeft t.a.v. "buitenlanders' is wel bekend. Vlamingen, hebben een bijzonder slechte reputatie - de voorbeelden van expats, EU diplomaten, etc. zijn legio.

Jammer, maar de gemiddelde "buitenlander" heeft echt geen goed beeld van de vlamingen, en nee, dan heb ik het niet over "sloebers" zowel aan buitenlandse als vlaamse zijde.

Zo hebben wij allemaal onze ervaringen en kleuren zij ons beeld, het zij zo

demichel: ik heb jou relaas met interesse gelezen - veel succes, geduld, gezondheid en wijsheid toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Eerst en vooral, natuurlijk dank aan allen voor de steun de afgelopen weken. We zijn superblij met het nieuwe huis!

Toch nog even reageren hierop:
R3M1 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 12:16:
[...]
Probeer maar eens het vanuit het gezichtspunt van jouw buitenlandse vrouw te bekijken, als ze enigszins gekleurd is, zal je een ander verhaal horen. Als ze het aan jou durft toe te geven.
Klopt. Slechts jaren nadat we getrouwd waren is mijn vrouw me bepaalde zaken beginnen vertellen, die mijn bloed deden koken.
[...]
Het geldt niet voor alle vlamingen, maar dat het merendeel een bijzondere mening en attitude heeft t.a.v. "buitenlanders' is wel bekend. Vlamingen, hebben een bijzonder slechte reputatie - de voorbeelden van expats, EU diplomaten, etc. zijn legio.
Paar voorbeelden. Wil mijn vrouw op haar eentje iets gaan regelen, dan luidt het meestal direct "Dat kan niet". Ga ik dan mee dan zijn ze veel behulpzamer en kan er plots toch van alles geregeld worden.

Voorbeeld, verlengen van voorlopig rijbewijs. Ik bel het gemeentehuis op, leg de situatie uit, en een vriendelijke mevrouw vertelt me dat dat geen probleem is, gewoon twee pasfoto's meebrengen en dat nieuwe documentje wordt onmiddellijk opgesteld.

De dag erop gaat mijn vrouw naar het gemeentehuis met haar voorlopig rijbewijs, twee pasfoto's en de benodigde centen en vraagt om een verlenging, en dan luidt het: "Dat is onmogelijk!".

De dag erop ga ik met haar mee naar het gemeentehuis en dezelfde mevrouw, "Verlenging voorlopig rijbewijs? Zeker. Twee pasfotootjes?"

Is het dan puur incompetentie, racisme, luiheid,...? Ik weet het niet maar ik vond het toch niet kunnen.

En zo kan ik nog een dozijn voorbeeldeng even. Vraagt de buitenlander het, dan kan het niét en doet men geen moeite. Vraagt de Vlaming hetzelfde, dan kan er wel van alles geregeld worden. En nee hoor, ik wil me echt niet in een slachtofferrol duwen, maar ik vertel gewoon wat ik de afgelopen x aantal jaar geobserveerd heb. Ik schaam me er vaak ook voor, maar het is de realiteit.
[...]
demichel: ik heb jou relaas met interesse gelezen - veel succes, geduld, gezondheid en wijsheid toegewenst :)
Dank je!!

[ Voor 4% gewijzigd door demichel op 04-05-2010 13:18 ]

Pagina: 1