[HDD] Western Digital alleen Mac edities gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik vind het zo apart dat Western Digital externe HDDs verkoopt die speciaal voor de Mac zijn. Ik vind de Studio wel handig (met zo'n scherm), maar vind de Elite versie mooier omdat hij zwart is. Eigenlijk zijn de Elite en de Studio voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen staat de Elite voor de PC ingedeeld en de Studio voor de Mac.

Ik vraag me nu dus af of ik problemen krijg als ik de Elite versie voor mijn Mac koop. Ik weet dat ik hem moet formateren, maar werkt de software (die erop staat) dan nog wel? Anders heb ik een leuk dood schermpje straks en had ik net zo goed een goedkopere kunnen kopen.

Iemand ervaring?

P.S.: Het gaat btw om een 2TB versie.

[ Voor 3% gewijzigd door FerdiV op 12-04-2010 23:10 ]

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:25

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

FerdiV schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:10:
Ik vind het zo apart dat Western Digital externe HDDs verkoopt die speciaal voor de Mac zijn. Ik vind de Studio wel handig (met zo'n scherm), maar vind de Elite versie mooier omdat hij zwart is. Eigenlijk zijn de Elite en de Studio voor zover ik weet gewoon hetzelfde alleen staat de Elite voor de PC ingedeeld en de Studio voor de Mac.

Ik vraag me nu dus af of ik problemen krijg als ik de Elite versie voor mijn Mac koop. Ik weet dat ik hem moet formateren, maar werkt de software (die erop staat) dan nog wel? Anders heb ik een leuk dood schermpje straks en had ik net zo goed een goedkopere kunnen kopen.

Iemand ervaring?

P.S.: Het gaat btw om een 2TB versie.
Dat ligt er ook aan wat voor een software erbij zit en ga je die ook gebruiken, want als backup heb je al de Time Machine. Gebruik je de software niet dan maakt het dus ook niets uit. En evt. extra knoppen op de drive voor het starten van een backup die hebben dan geen werking.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• FerdiV
Montana schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:20:
[...]

Dat ligt er ook aan wat voor een software erbij zit en ga je die ook gebruiken, want als backup heb je al de Time Machine. Gebruik je de software niet dan maakt het dus ook niets uit. En evt. extra knoppen op de drive voor het starten van een backup die hebben dan geen werking.
Nee ik wil hem niet gebruiken als Time Machine backup. Ik heb daarvoor al een Time Capsule. Ik wil hem gewoon als extra schijf gebruiken voor muziek/films.

Maar het lijkt me wel zo fijn als het schermpje werkt.

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Nu kan ik het mis hebben, maar is het niet zo dat hij al voorgeformateerd is voor de Mac met een HFS+ indeling i.p.v. Fat32 of NTFS

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
@ Ferdi V, je hoeft niet persé de Mac editie te gebruiken. Het "voordeel" is dat, zoals Daytex zegt, de schijf al is voorgeformatteerd voor de Mac (HFS+ dus). Het schermpje, zoals bij de MyStudio, werkt ook op de Mac als je een niet-speciaal-voor-de-Mac editie zou kopen. Want het product ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit. Stel je overigens van dat schermpje niet teveel voor (als je het tenminste over de MyStudio hebt), want je kan daar op per 250 GB zien hoe vol de schijf is.

Als ik je een tip mag geven (aangezien je toch Time Machine zal gaan gebruiken), zorg dat je een WD zonder WD SmartWare te pakken krijgt. Dat is een rottig programmaatje op je externe HDD dat je gewoon niet weg krijgt. Het is voor backups en neemt minimaal 250 mb in (ofzo).

Succes!

Verwijderd

Is het ook niet zo dat de Mac versie wél FW800 heeft en de niet-Mac versie alleen maar USB heeft?

En misschien is het ook wel mogelijk om van de site van WD de Mac software te downloaden en werken alle functies van de niet-Mac HD versie ook...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:20:
Is het ook niet zo dat de Mac versie wél FW800 heeft en de niet-Mac versie alleen maar USB heeft?

En misschien is het ook wel mogelijk om van de site van WD de Mac software te downloaden en werken alle functies van de niet-Mac HD versie ook...
nee zijn ook mac edities zonder fw

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik heb zelf de World edition (pricewatch: Western Digital My Book Home 750GB Zwart) en dat is geen speciale Mac-versie, maar hij heeft wel Firewire (400) en wat boven wordt gemeld klopt bijna allemaal. Hij wordt standaard FAT32 of NTFS geformatteerd (ik weet het niet eens meer), dus je moet even Disk Utility eroverheen halen. Daarnaast staat er Windows-software op die je niet gaat gebruiken, maar alle Mac-software is volgens mij gewoon te downloaden van de WD support site (en ik gebruik het allemaal niet). Ik zou er iig niet extra voor betalen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-01 19:11
DayteX schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:59:
Nu kan ik het mis hebben, maar is het niet zo dat hij al voorgeformateerd is voor de Mac met een HFS+ indeling i.p.v. Fat32 of NTFS
Dat dacht ik ook ja, alleen gebruiken ze afaik Fat32 om de Windows-compatibiliteit te behouden.

• FerdiV
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat ik hem gewoon kan formateren, maar werkt het schermpje dan nog? Je wist toch alle data en software :/

Wel apart dat WD dan Mac versies levert als er praktisch geen verschil in de HDs is.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De software voor dat schermpje zal wel in een eeprom zitten en niet op de schijf staan. Je kan de schijf van die dingen toch ook zelf vervangen volgens mij.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• FerdiV
Volkan1984 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:02:
Als ik je een tip mag geven (aangezien je toch Time Machine zal gaan gebruiken), zorg dat je een WD zonder WD SmartWare te pakken krijgt. Dat is een rottig programmaatje op je externe HDD dat je gewoon niet weg krijgt. Het is voor backups en neemt minimaal 250 mb in (ofzo).

Succes!
Alle externe HDDs van WD die ik heb bekeken zijn met SmartWare. Kan dit niet gewoon gedeletet worden?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
@ FerdiV, ik heb een hoop moeite gedaan om die afgrijselijke SmartWare te verwijderen voor een vriend. En het is niet weg te krijgen. Zoek maar eens op internet. Het is echt een onnodig programma... Btw, dat schermpje werkt gewoon nog hoor nadat je hem hebt geformatteerd. Dus maak je daar geen zorgen over. Ik raad je wel aan om de schijf Mac te formatteren (kan je files groter dan 4GB overzetten :) )

• FerdiV
Zo heb de WD My Book for Mac gekocht van 2TB. Mooi ding maar heb problemen met de software -_-

Bij de installatie moet je een wachtwoord verzinnen en vervolgens het product registreren. Bij de registratie krijg ik altijd een error. Ik zie ook dat het programma de serial van mijn HD niet ziet want er staat (null). Als ik de laatste software erop zet en deze opstart loopt het vast.

Vet relax dus maar niet heus. Kan ik hem gewoon zonder software gebruiken?

EDIT: Gebruik het nu zonder software. Op deze pagina kun je vinden hoe je ervoor zorgt dat de virtuele software-cd niet op je bureaublad/desktop verschijnt.

[ Voor 20% gewijzigd door FerdiV op 16-04-2010 22:53 ]

Pagina: 1