Vermogen != capaciteit

Pagina: 1
Acties:

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Het is maar een kleinigheidje, maar we zitten niet voor niks op Tweakers ;)

nieuws: Microsoft onthult eigen 'Kin'-telefoons
De Kin Two is groter en heeft een lcd met een beelddiagonaal van 3,4 inch en een resolutie van 480x320 pixels. Dit touchscreen met multitouch-ondersteuning is capacitief. Het werkgeheugen van de Kin Two is gelijk aan dat van Kin One, maar er is wel meer ruimte om bestanden op te slaan, namelijk 8GB. De accu van de Two heeft een vermogen capaciteit van 1390mAh en de camera heeft met 8 megapixels een hogere resolutie dan die van de One. Ook heeft de Two stereo-speakers aan boord, waar de One het moet doen met mono-luidsprekers.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Hier komt bij dat 1390 mAh niets zegt zolang je de spanning niet weet! Er wordt tegenwoordig ook veel geadverteerd met "6 cellen", wat zo mogelijk nog minder zegt.
Wat mij betreft is er maar 1 mogelijkheid om de capaciteit van accu's aan te geven, en dat is in Wh. Of (en daar heeft de gebruiker veel meer aan, als er niet te veel gegoocheld wordt met verbruikscijfers) in gebruiksuren uitgedrukt.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Argh! Je hebt gelijk natuurlijk. Fixed :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
RemcoDelft schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:03:
Hier komt bij dat 1390 mAh niets zegt zolang je de spanning niet weet! Er wordt tegenwoordig ook veel geadverteerd met "6 cellen", wat zo mogelijk nog minder zegt.
Wat mij betreft is er maar 1 mogelijkheid om de capaciteit van accu's aan te geven, en dat is in Wh. Of (en daar heeft de gebruiker veel meer aan, als er niet te veel gegoocheld wordt met verbruikscijfers) in gebruiksuren uitgedrukt.
Klopt maar op dit moment is nog niets anders over de accu's bekend, dus dit was alles wat ik er over kon zeggen ;)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
mAh is meer iets als 'ladingsinhoud'. je kan het ook in Coulombs uitdrukken. in die zin dus misschien juist wel een vorm van capaciteit?

het is pas vermogen als je weet met welke energie de lading rondgepompt wordt, voltage dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Molybdenum op 12-04-2010 23:07 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RemcoDelft schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:03:
Wh heeft uiteraard de voorkeur, met dien verstande dat ook dat niet zoveel zolang zegt als je niet weet wat het maximaal en het gemiddeld opgenomen vermogen van de aangesloten apparatuur is - en zo kan je bezig blijven ;) Natuurlijk is 'als er niet te veel gegoocheld wordt met verbruikscijfers' daarbij helaas een utopie.

Ook 'vier- of zescellige accu' moesten we maar blijven melden, trouwens: dat geeft niet alleen een groffe indicatie van de gebruikte hoeveelheid materiaal (en daarmee van de hoeveelheid opgeslagen energie) maar ook een beetje van het gewicht, wat voor laptopgebruikers natuurlijk ook relevant is. Exacte cijfers en dan met name watturen, nogmaals, hebben de voorkeur, maar als die ontbreken geven we wat we wel weten.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1