Hallo allemaal, bedankt voor het lezen.
Ik heb de volgende setup:
3 PC's (alle 3 voor games, 1 ondertussen webserver) --> switch --> lange ethernetkabel --> router (Speedtouch 510)
De PC met de webserver staat gelockt op 10.0.0.150
Al het inkomend tcp verkeer op poort 80 wordt naar die PC gestuurd (ingesteld in het NAPT venster).

Via cmd.exe heb ik gecheckt dat mijn (apache) webserver inderdaad naar poort 80 luisterd over het tcp protocol.
De firewall op de server heb ik voor het testen van de forward uitgezet.
Windows Firewall staat ook uit.
Toch geeft de portscanner op grc.com (ShieldsUP, heeft voor mij altijd gewerkt) aan dat de poort 'Stealthed' is.
Voorheen werkte op een andere pc de server wel (10.0.0.151) maar die is inmiddels vervangen. De bijbehorende forwards waren toen ook uit het router gehaald.
Ik heb al geprobeerd om 10.0.0.150 als Default Server in te stellen, maar dit leverde geen resultaat.
Ook router rebooten, pc rebooten, webserver uit->aan leverde geen resultaat.
UPnP aanzetten werkte ook niet. Die staat nu weer uit.
Ik heb gekeken op portforward.com, echter zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, waardoor de poort niet goed geforward wordt?
Als er informatie ontbreekt hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende setup:
3 PC's (alle 3 voor games, 1 ondertussen webserver) --> switch --> lange ethernetkabel --> router (Speedtouch 510)
De PC met de webserver staat gelockt op 10.0.0.150
Al het inkomend tcp verkeer op poort 80 wordt naar die PC gestuurd (ingesteld in het NAPT venster).

Via cmd.exe heb ik gecheckt dat mijn (apache) webserver inderdaad naar poort 80 luisterd over het tcp protocol.
De firewall op de server heb ik voor het testen van de forward uitgezet.
Windows Firewall staat ook uit.
Toch geeft de portscanner op grc.com (ShieldsUP, heeft voor mij altijd gewerkt) aan dat de poort 'Stealthed' is.
Voorheen werkte op een andere pc de server wel (10.0.0.151) maar die is inmiddels vervangen. De bijbehorende forwards waren toen ook uit het router gehaald.
Ik heb al geprobeerd om 10.0.0.150 als Default Server in te stellen, maar dit leverde geen resultaat.
Ook router rebooten, pc rebooten, webserver uit->aan leverde geen resultaat.
UPnP aanzetten werkte ook niet. Die staat nu weer uit.
Ik heb gekeken op portforward.com, echter zonder resultaat.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is, waardoor de poort niet goed geforward wordt?
Als er informatie ontbreekt hoor ik dit graag.
Alvast bedankt!