• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:35
Ik heb nu 3 dagen een Sapphire HD 5770 maar ik heb er wat problemen mee namelijk, soms boot mijn pc zonder beeld en na 3 keer resetten boot mijn pc soms met beeld, als mijn pc geen beeld geeft hoor ik pas na 10 seconden de hdd opspinnen, als ie eenmaal geboot is kan ik gewoon gamen bijvoorbeeld crysis zonder problemen en geen crashes, maar steeds 3 keer resetten voordat de pc start is best irritant :P, ohja de 9600gt die ik er in had zitten werkte wel zonder problemen

Mijn Specs

PSU: CoolerMaster eXtreme Power Plus 460 Watt
CPU: Core 2 Duo E7500 2.93 GHz
RAM: Corsair DDR2 2GB 667 MHz
GFX: Sapphire HD 5770 1GB
HDD: Hitachi Deskstar 320GB
MOBO: ASUS P5QPL-AM

[ Voor 5% gewijzigd door jeantje op 12-04-2010 22:30 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heb je al drivers vernieuwt/vervangen/oude goed! gedeinstalleerd, pc opnieuw geïnstalleerd, andere onderdelen getest?

[ Voor 14% gewijzigd door Humma Kavula op 12-04-2010 22:33 ]

Wear Sunscreen!

• jeantje
Ja er is ook een drivercleaner overheen geweest, maar het is bij het booten al voor het bios scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door jeantje op 12-04-2010 22:38 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Deze al doorgenomen? ;)

Anders vrees ik een doa...
jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:09:
als ie eenmaal geboot is kan ik gewoon gamen bijvoorbeeld crysis zonder problemen en geen crashes, maar steeds 3 keer resetten voordat de pc start is best irritant :P,
Maar eh, red je dit ook niet meer dan? Dan kan je toch testen? ( ipv gamen )

[ Voor 59% gewijzigd door Humma Kavula op 12-04-2010 22:44 ]

Wear Sunscreen!

• jeantje
Humma Kavula schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:39:
Deze al doorgenomen? ;)

Anders vrees ik een doa...

[...]

Maar eh, red je dit ook niet meer dan? Dan kan je toch testen? ( ipv gamen )
Hoezo red ik dat niet mijn pc heeft gewoon veel moeite met booten, het lijkt wel of ie m'n scherm niet goed ziet maar ik heb de kabel al zo'n 10 keer gecheckt en nog steeds doet ie raar maar ik zoals ik zei eenmaal geboot is mijn pc stabiel en nergens meer last van

Verwijderd

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:45:
[...]

Hoezo red ik dat niet mijn pc heeft gewoon veel moeite met booten, het lijkt wel of ie m'n scherm niet goed ziet maar ik heb de kabel al zo'n 10 keer gecheckt en nog steeds doet ie raar maar ik zoals ik zei eenmaal gebood is mijn pc stabiel en nergens meer last van
voeding? misschien consumeert deze gk meer power?

• jeantje
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:46:
[...]

voeding? misschien consumeert deze gk meer power?
Meer dan 460 watt op dit systeem? En een 8800 gts draaide mijn voeding met gemak zonder problemen

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:45:
[...]

Hoezo red ik dat niet mijn pc heeft gewoon veel moeite met booten, het lijkt wel of ie m'n scherm niet goed ziet maar ik heb de kabel al zo'n 10 keer gecheckt en nog steeds doet ie raar maar ik zoals ik zei eenmaal geboot is mijn pc stabiel en nergens meer last van
Zoals ik al zei, test dan je systeem met bijvoorbeeld memtest, furmark, check de voltages, temperaturen, oid.. ik zie hier namelijk niks van in je post...

Oh en had je deze al door genomen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 12-04-2010 22:54 ]

Wear Sunscreen!

• jeantje
Furmark stabiel 30 min
gfx idle 35c
gfx load 78c max

en ja die heb ik al doorgenomen alleen kan ik mijn kaart nergens anders testen :(

[ Voor 44% gewijzigd door jeantje op 12-04-2010 22:58 ]

Verwijderd

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:48:
[...]

Meer dan 460 watt op dit systeem? En een 8800 gts draaide mijn voeding met gemak zonder problemen
460 watt van een brakke no name voeding kan toch echt te weinig zijn als deze niet consequent voldoende ampere levert. En een 8800GTS heeft hele andere technieken dan deze HD dus dat kun je niet zomaar uitsluiten. Je hebt een andere kaart in je pc gedaan en het kan volgens mij dan alleen maar aan de kaart of je voeding liggen of je hebt iets gesloopt tijdens het assembleren :P

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:09:
ohja de 9600gt die ik er in had zitten werkte wel zonder problemen
Laatste vraag, werkt de 9600 nu ook nog zonder problemen? En is dit een met extra pci voeding? ;)

( voeding kan idd een issue zijn, leeftijd? )

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 12-04-2010 23:05 ]

Wear Sunscreen!

• jeantje
Het is wel een coolermaster voeding en volgens een uitgebreide test kan die 420 w continu leveren en 175w op de 6 pin rail

• jeantje
Humma Kavula schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:01:
[...]

Laatste vraag, werkt de 9600 nu ook nog zonder problemen?

( voeding kan idd een issue zijn, leeftijd? )
Ja die werkt maar ook op een 300 w voeding die ik eerst had, leeftijd van de 460 wattvoeding = 7 uur ongeveer

Verwijderd

No offence, maar als we het over een brakke voeding hebben dan gaat het er om of je voeding continu voldoende stroom kan leveren. Het gaat dus niet om het aantal watt maar om de voltages. Deze moet je doormeten met een meter om te kijken of dit voldoende is. Bij ATI kun je de waarden/eisen voor je kaart wel opvragen, desnoods op het ATI forum. Hoeveel watt deze dus levert is irrelevant.

Edit:

Gezien het feit dat je voeding pas 7 uur oud is zou ik dit als bottleneck sowieso al niet uitsluiten, je hebt namelijk geen enkele reden te vertrouwen op je nieuwe voeding, deze heeft zich immers nog niet bewezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 23:11 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:05:
[...]

Ja die werkt maar ook op een 300 w voeding die ik eerst had, leeftijd van de 460 wattvoeding = 7 uur ongeveer
Sorry maar je bent niet duidelijk; ik bedoel nu.

Heb je de 9600 getest na de 5770?

btw, je voeding kan ook brak geleverd zijn.. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Humma Kavula op 12-04-2010 23:10 ]

Wear Sunscreen!

• jeantje
Ik heb hem erna niet getest zal ik morgen eens doen, ik ga nu namelijk ook slapen morge weer school :p

Verwijderd

jeantje schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:13:
Ik heb hem erna niet getest zal ik morgen eens doen, ik ga nu namelijk ook slapen morge weer school :p
Meet dan ook je voeding gelijk door anders krijg je morgen weer dezelfde adviezen :)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:46
Zou het niet in de wattage van je voeding kijken, eerder naar de amperage op de lijn naar je videokaart.

Verders, als je je PC aanzet, krijg je even te maken met piekstroom. Misschien dat je voeding je hardware niet goed kan voorzien van stroom hierbij? Je hebt namelijk wel een vrij krappe voeding voor een dergelijk systeem..

• jeantje
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:15:
[...]

Meet dan ook je voeding gelijk door anders krijg je morgen weer dezelfde adviezen :)
Ik heb geen multimeter :( maar ik moet echt gaan want mijn vriendin word boos :p

mijn voeding levert trouwens 18A per rail

[ Voor 18% gewijzigd door jeantje op 12-04-2010 23:27 ]

Verwijderd

Ja daar kunnen wij natuurlijk ook niks aan doen :)

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

adyta schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:16:
Je hebt namelijk wel een vrij krappe voeding voor een dergelijk systeem..
System with GPU in FULL Stress = 321 Watts
Our test system is a power hungry Core i7 965 / X58 based and overclocked to 3.75 GHz. Next to that we have energy saving functions disabled for this motherboard and processor (to ensure consistent benchmark results).

Bron; Guru 3d..
te krap is de voeding niet, alleen een defect zou het verklaren.
Maar eerst de ander kaart controleren, daarna memtest e.d draaien! om een en ander uit te sluiten...
Daarna een multimeter lenen.. :P

Wear Sunscreen!

• jeantje
ik heb net de 9600 gt geprobeerd en iets van 5 keer gereboot en hij start meteen HD 5770 zit er weer en sinds die is geboot heb ik dit bericht geschreven daarna weer gereboot en geen beeld dus toen resette ik weer en toen had ik weer beeld

[ Voor 21% gewijzigd door jeantje op 13-04-2010 07:49 . Reden: Test ]

Verwijderd

jeantje schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 07:44:
ik heb net de 9600 gt geprobeerd en iets van 5 keer gereboot en hij start meteen HD 5770 zit er weer en sinds die is geboot heb ik dit bericht geschreven daarna weer gereboot en geen beeld dus toen resette ik weer en toen had ik weer beeld
Dus is je voeding of je kaart niet goed :+

• jeantje
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:48:
[...]

Dus is je voeding of je kaart niet goed :+
Mijn kaart omgeruild voor een asus met zelfde speeds, en nu werkt het perfect :), dus het was een doa
Bedankt allemaal!
Pagina: 1