Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

Topicstarter
Hey.

Ik (student) heb sinds kort een nieuwe huisgenoot en vanavond kon ik een blik werpen op haar relatief nieuwe laptop. Het is een MSI-VR630X-038EU en aardig budget. Wat mij opviel aan het apparaat is dat het scherm er werkelijk niet uitzag en ze op een erg lage resolutie werkte.

Ze is zelf een absolute leek op dit gebied. Ze draait Windows 7 Ultimate en toen ik haar vertelde dat dit de meest uitgebreide en zware Windows versie was kreeg ik een glazige blik. (Een vriend had dat geinstalleerd, aha). Het scherm ziet er erg pre-driver uit en als ik bij Device Manager kijk zie ik ook dat er enkel ''Standard VGA video controller'' staat.

Er zit volgens hardware.info een Geforce 9100M videochip in zonder dedicated geheugen. Dit lijkt me wel te kloppen omdat er ook een nVidia sticker op de laptop zit. Simpel probleempje van geen driver geinstalleerd, lijkt me dus.

Maar de schoen wringt in het feit dat de nVidia drivers die ik gedownload heb, voor de 9M series, een error geven (no driver found for this system). Er is wel op te merken dat het scrollen van een webpagina niet zo flikkerend gaat als bij een normaal driverloos systeem, maar het gaat alsnog niet goed. Ook werkt Aero natuurlijk helemaal niet.

Kan iemand mij vertellen of ik hier specifieke drivers voor nodig heb en zo ja welke? Het gaat naarverluidt om een 64 bits systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
http://www.nvidia.com/obj...win7_x64_197.16_whql.html

deze lijkt me?
Zo moeilijk is het toch niet om op de nvidia site de geforce 9m te kiezen en vervolgens windows 7 64-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat in de TS dat ik dat al geprobeerd heb. Open deuren intrappen kan ik zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Hmm, blijkbaar heeft MSI in zijn wijsheid besloten om het device_ID te veranderen. Je ze zal zelf even moeten uitzoeken welke dit is en de string toevoegen aan NVdisp.inf voordat je de drivers installeerd, Daarna zou het moeten werken. Heb je op de MSI site geen aangepaste drivers gevonden voor deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb even wat dieper gegraven op de MSI site aangezien ze de V serie in eerste instantie bij de download pagina niet eens in de lijsten opnemen. Na wat zoeken blijkt de site, in tegenstelling tot de andere bronnen, te vinden dat er een 8200M G in zit, en er ook een Driver download voor heeft. Die ga ik zo even proberen en hopen dat het lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 171689 op 14-04-2010 13:54 ]