Wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb een Belkin router die is verbonden met 3 pc's: een minilaptop, een desktop beneden en een desktop boven.
De pc's hebben alle drie draadloze verbinding, alleen de minilaptop heeft wel verbinding maar geen internet.
Heb alle standaart gegevens via ipconfig /all overgenomen op de minilaptop en het IP adres verandert in 192.168.2.5 ( handmatig ). Het enige wat anders is is: dat de DHCP ingeschakeld op: nee staat op de minilaptop.
Hier nog wat gegevens:
Standaart gateway: 192.168.2.1
Mijn IP: 192.168.2.5 ( handmatig ingesteld ).
IP v/d desktop beneden: 192.168.2.3
IP v/d desktop boven: 192.168.2.4

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je DHCP uitgeschakeld dan?

En als je pingt naar bijvoorbeeld 81.173.34.225? (dus in dos: ping 81.173.34.225).

Als dat werkt ben je waarschijnlijk vergeten de DNS servers in te vullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee de DNS servers heb ik keurig ingevult maar toch staat er dat er geen verbinding is met de DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Misschien moet je je even inlezen wat DHCP precies is ;)

DHCP is een techniek die de addressen automatisch uitdeelt vanaf de kant van de router. Dat wil zeggen dat je niets hoeft in te stellen, en alleen DHCP aan hoeft te zetten.

Als je dan geen IP adres krijgt toegewezen, dan moet er iets anders aan de hand zijn.

En zoals hierboven aangegeven: kun je naar dat adres pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je hebt je netmask niet in je post gezet. Goeie kans dat die niet klopt, als je DHCP uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 16:39
Router al eens herstart? Wellicht dat ie maar een x aantal sessies kan opzetten. Na een herstart cleared ie al die sessies en kun je wellicht wel weer internetten.

Verder zoals al gezegd: zet je pc lekker op DHCP als dat op de andere machines wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon DHCP inschakelen op de laptop. Anders kijken of je wel het goede subnetmask heb ingevult op de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor de reactie's.
Als ik de minilaptop instel op dat hij al die adressen automatisch toegewezen krijgt dan heeft de laptop slecht beperkte internet mogelijkheden, heel raar dus.
Maar je kan toch zelf bepalen wat voor IP adres je wilt hebben of moet je dat ook doorgeven aan de standaart gateway?

EDIT De rest van de pc's in huis worden automatisch geconfigureerd alleen de minilaptop configureer ik handmatig omdat hij anders maar beperkte internet mogelijkheden heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Heb je je router al eens herstart?

Mijn modem/router bij mij thuis (Online Livebox :r ) geeft als ie meer dan een paar uur aan staat geen nieuwe leases meer uit, en bevestigt alleen de oude. Wie weet heb je een soortgelijke bug :P

Routerfirmware updaten wil ook wel eens helpen, maar let wel op dat dan de instellingen er vaak uit zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 16:39
Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:10:
hij anders maar beperkte internet mogelijkheden heeft.
Dat wijst op het niet correct uitdelen van een adres door je DHCP server. Hoe zit je verbonden met je router? Sluit voor de zekerheid eens je laptop met een kabel aan op je router en kijk of je dan een adres krijgt/kan internetten. Als het dan wel werkt ligt aan het je wifi. Als het dan ook niet werkt, geeft je DHCP geen adressen uit en is er iets mis met je DHCP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hstuivenberg schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:22:
[...]
Dat wijst op het niet correct uitdelen van een adres door je DHCP server.
Het lijkt er eerder op dat er een probleem is met de configuratie van het netbook. als de configuratie na autoconfig via DHCP nou eens in een post hier gezet werd konden we daar het hoofdje over buigen. TS, go do "ipconfig /all" op je netbook en laat eens zien wat daar staat als DHCP aan staat op je netbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch dat het netwerk het probleem is.
Want de dekstop boven doet het de ene keer wel en de andere keer heeft de dekstop boven ook maar beperkte verindingsmogelijkheden. De enige dekstop die het goed doet is de desktop beneden die vlak bij de router staat.
Met netmask is trouwens: 255.255.0.0
De rest van de gegevens post ik morgen even omdat ik daar nu niet ben.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Hardreset is misschien wat overdreven, ik zou eerst proberen spanning los / spanning vast. En wat knet daar zegt natuurlijk.
Pagina: 1