Hamachi Doorgestuurde Tunnel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo Tweakers,

Allereerst wil ik aangeven dat ik niet zeker weet of dit bericht in dit forum hoord, ik dacht dat dit de beste keuze was. Anders gelieve mijn topic verplaatsen ;-).

Goed, mijn probleem.

Ik probeerde met een vriend Football Manager 2010 via netwerk tegen elkaar te spelen. Ik kende het programma Hamachi nog van vroeger en leek mij geschikt te gebruiken om een netwerk-game tot stand te brengen.

Alles leek soepel te verlopen. Zowel hij als ik installeerde Hamachi, we konden elkaar pingen, we zagen elkaars spel en we konden spelen. Geen probleem tot zo ver.

Maar toen kwam die verschrikkelijke lag om de hoek kijken. Mijn vriend host het spel en heeft daarom geen last van lag. Ik heb dat echter wel, bij elke klik die ik maak met mijn muisknop. Het is op deze manier aardig te spelen maar het schiet niet echt op en gaat steeds meer frustreren.

Na een tijdje onderzoeken ben ik er achter gekomen dat ik een ping heb van 220 gemiddeld. Dat is behoorlijk hoog en het lijkt mij dan ook dat dat de lag veroorzaakt.

Ook zag ik dat mijn vriend en ik een blauw/cyaan stipje hadden voor onze namen. Onze verbinding maakt dus gebruik van een doorgestuurde tunnel wat onze ping verlaagd. Na ruim de hele middag op internet gezocht te hebben hoe ik dit kon veranderen ben ik er nog steeds niet uit. Ik heb mijn poorten geforward maar het wil niet baten. Ik heb Hamachi als hoogste prioriteit gezet in Windows Vista en alles wat verbinding maakt met internet uitgezet om die ping maar naar beneden te krijgen.

Niks wil echter lukken.

Ik heb het gevoel dat ik alles heb geprobeerd. Ik hoop nu dat iemand bekend is met dit programma en mij verder kan helpen.

Overigens werk ik met Hamachi2 en ben ik absoluut zeker dat zowel de PC van mij als die van mij vriend goed genoeg zijn het spel snel te kunnen draaien. Ook onze internet-snelheden zijn uitstekend.

Alvast bedankt,

Namba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 21:47

L0g0ff

omg

Als je niet helemaal thuis bent in de portforwardings dan kun je uPNP aanzetten op je router. Hamachi kan dan automatisch de portfordings maken op je router. Pas wel op wat je op je pc installeert want andere software kan dat ook dan.

Het beste kun je een derde netwerk aan je netwerk knopen (misschien een derde vriend met een andere internet verbinding). Dan kun je ff uitsluiten waar de verbindings problemen door veroorzaakt worden.

Zorg er verder voor dat je geen andere internet apps hebt draaien als bittorent, maar dat spreekt wel voor zich denk ik ;)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dit, zet eventueel in je Windows firewall als je die aan heb de poort open die gaf ook altijd problemen bij mij.
OhMyGod schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:21:
Als je niet helemaal thuis bent in de portforwardings dan kun je uPNP aanzetten op je router. Hamachi kan dan automatisch de portfordings maken op je router. Pas wel op wat je op je pc installeert want andere software kan dat ook dan.

Het beste kun je een derde netwerk aan je netwerk knopen (misschien een derde vriend met een andere internet verbinding). Dan kun je ff uitsluiten waar de verbindings problemen door veroorzaakt worden.

Zorg er verder voor dat je geen andere internet apps hebt draaien als bittorent, maar dat spreekt wel voor zich denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namba
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Bedankt voor de twee reacties.

Ik heb inmiddels het probleem opgelost. Voor degene die dit probleem herkennen of via Google hier komen vond ik het wel zo netjes om dat even te plaatsen. Ik heb zelf immers ook de hele dag gezocht naar een oplossing :P .

Mocht je een blauw/cyaan kleurige indicator hebben voor de naam van diegene met wie je wilt verbinden, dan is de verbinding niet optimaal en ervaar je waarschijnlijk een hoop lag. Ik heb het zo opgelost (op Windows Vista):

1. Windows Firewal Uitschakelen (sowieso noodzakelijk bij mij).

2. Hamachi Verbinding een hoge prioriteit geven.
Netwerkverbindingen --> Alt --> Geavanceerd --> Geavanceerde Instellingen --> Hamachi bovenaan zetten

3. Zorg er voor dat de Standaard Gateway van Hamachi 5.0.0.1 is.
Netwerkverbindingen --> rechtermuisknop op Hamachi --> eigenschappen --> selecteer TCP/IP(v4) --> eigenschappen --> geavanceerd --> zet de Standaard Gateway op 5.0.0.1 als dat het niet is.

4. Hamachi een poort geven
Open Hamachi2 --> Voorkeursinstellingen --> instellingen --> geef Lokale TCP een willekeure poort boven de 45000 --> zet deze poort in het kleine vakje en je eigen IP adress in het grote vakje --> doe hetzelfde bij Lokale UDP en geef deze dezelfde poort.

5. Poort Forwarden
De zojuist ingestelde poort moet worden geforward. Hoe dit moet hangt van je router af. www.portforward.com kan je misschien verder helpen hiermee.

6. Herstart Hamachi
Log uit bij Hamachi en schakel het hele programma uit (statusbalk --> Hamachilogo --> rechtermuisknop --> verlaten). Start Hamachi weer op.

Als het goed is heeft degene met wie je wilt verbinden nu een groene indicator en is jullie verbinding sneller. Mocht dit niet zo zijn dan wil het nog wel eens helpen de router de restarten door de stekker van de router er uit te halen en er weer in te doen. Bij mij bleek dat de oplossing te zijn nadat ik dit topic had geplaatst :P.

Anders zou misschien degene met wie je probeerd te verbinden dezelfde stappen moeten afgaan die ik hierboven heb neergezet.

Succes!

En bedankt voor de reacties ;-).