Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Ik denk dat het wel de moeite waard is k6/2 450 presteert altijd nog ongeveer als een PII 350, dus toch wel leuk.
Ik denk dat je er in het netwerk niet veel van zult merken een server met w2k heeft vooral veel geheugen nodig en de processor kracht die benodigd valt wel mee.
Ik denk dat je er in het netwerk niet veel van zult merken een server met w2k heeft vooral veel geheugen nodig en de processor kracht die benodigd valt wel mee.
Ik weet wel dat een server niet zoveel heeft aan vette CPU-power, maar dat is dus voor die enkele keer dat hij onder W95 een potje mee moet UT-en/NFS-en/Quaken (maar dan wel in low-res...). En indien nodig kan ik er nog wel 64 meg bijprikken.
Hoewel, een TX97 mobo kan toch niet meer dan 64MB cachen? Toch eerst maar eens kijken of dat mobo uberhaupt wel op de W2k HCL staat...
Hoewel, een TX97 mobo kan toch niet meer dan 64MB cachen? Toch eerst maar eens kijken of dat mobo uberhaupt wel op de W2k HCL staat...
Verwijderd
TX-97? Die gingen toch niet verder dan 300MHz? Zou ik eerst ff naar kijken.
Anders heb ik nog wel een 266MHz K6-2 voor je liggen
Anders heb ik nog wel een 266MHz K6-2 voor je liggen
Verwijderd
Ik heb m'n p200mmx ruim een jaar geleden ook ingeruild voor een k62-450 (5.5*83) op een aopen ax5t mb (vergelijkbaar met tx97-x) en dat was best de moeite waard. Kan je nog best aardig Q3-en enzo en was ook stabiel. Ik zou het gewoon doen als ik jou was, voor het geld hoef je het niet te laten. Je moet er alleen niet teveel van verwachten want de memperformance is natuurlijk dramatisch.
Die k62-450 was dus echt een stuk sneller als de p200@250 (3*83), alleen de geheugen performance was ongeveer hetzelfde.
Inmiddels toch maar een Duron gekocht, die k62 gaat binnenkort ook als servertje dienst doen.
Die k62-450 was dus echt een stuk sneller als de p200@250 (3*83), alleen de geheugen performance was ongeveer hetzelfde.
Inmiddels toch maar een Duron gekocht, die k62 gaat binnenkort ook als servertje dienst doen.
Koop een AMD Athlon 1,2 Ghz de prijzen zijn gedaald, doe niet moeilijk over dit. Je kunt die ouwe gebruiken als een server en die 1,2ghz voor persoonlijke gebruik.
dikzak
Ik heb dus al een snellere pc (D700@1000) en ik wil hier inderdaad een server van maken...
Iemand trouwens enig idee of ik hier wel een K6-2 450 op kan zetten? Hoeveel voltjes heeft zo'n ding nodig en hoeveel geeft het mobo er af? Ga ik die proc niet bakken? Volgens mij geeft dat mobo teveel spanning.
Iemand trouwens enig idee of ik hier wel een K6-2 450 op kan zetten? Hoeveel voltjes heeft zo'n ding nodig en hoeveel geeft het mobo er af? Ga ik die proc niet bakken? Volgens mij geeft dat mobo teveel spanning.
Verwijderd
Als het goed is heeftie 2,2 of anders 2,4 volt nodig. Op de ASUS site staat geloof ik aardig wat info over het plaatsen van een k62 op hun oudere mobos. Daar staat ook welke voltages die van jou ondersteunt.
Als je mobo de 83 mhz bus niet haalt, kun je hem ook op 6x75 zetten. Dan moet je de 2x multiplier nemen, gaattie automatisch naar 6x.
Ook moet je waarschijnlijk ff wat klussen met write combining en MTRRs. Het kan zijn dat je mobo dat niet automatisch aanzet. En natuurlijk ff bios flashen naar laatste versie, als je dat nog niet gedaan hebt.
Als je mobo de 83 mhz bus niet haalt, kun je hem ook op 6x75 zetten. Dan moet je de 2x multiplier nemen, gaattie automatisch naar 6x.
Ook moet je waarschijnlijk ff wat klussen met write combining en MTRRs. Het kan zijn dat je mobo dat niet automatisch aanzet. En natuurlijk ff bios flashen naar laatste versie, als je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring. K6=baggah.Op vrijdag 09 maart 2001 16:03 schreef hetnet het volgende:
Ik heb een P1 233 hier zelf in een TX abit zitten.
En heb een maandje terug er een AMD k2 400 geprobeert.
Tot mijnwas die Intel 233 sneller..
is het nodig om zo'n oud topic hiervoor naar boven te halenOp maandag 30 juli 2001 13:54 schreef jazper het volgende:
K-6-2 450 mhz = even snel als 233.
k-6-3 450 mhz = ook 450 mhz
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
BoeiuhOp maandag 30 juli 2001 13:55 schreef Bamibal het volgende:
[..]
is het nodig om zo'n oud topic hiervoor naar boven te halen
Inderdaad boeiuh, want hij gaat gewoon op slot
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()