Velgen bijwerken

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag een setje velgen gekocht waarvan 2 in goede staat zijn en 2 in iets mindere staat.

De 2 in iets mindere staat hebben geen diepe krassen wel wel veel krasjes in de lak, ik wil dit eigenlijk eerst zelf proberen bij te werken voordat ik ze laat coaten, weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Goed schoonmaken, schuren en dan spuiten. Motip heeft daar vast wel een geschikte bus voor. Laag of 2 blanke lak eroverheen en klaar.

Ik zou overigens wel goed primeren!

[ Voor 12% gewijzigd door c0ne op 12-04-2010 20:12 ]

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Ik heb ook 4 velgen gespoten vandaag. Gewoon schoonmaken, de lak dof schuren met een scotchbrite pad, stof wegblazen, ontvetten (remmenreiniger of thinner), primer erover in enkele dunne lagen, laten drogen, weer licht opschuren, stof wegblazen en dan de kleur naar keuze weer in dunne lagen aanbrengen. Ik heb het zonder blanke lak gedaan, maar anders zouden daar nog twee lagen van achteraan komen. Ondiepe krassen in de oude lak zijn niet meer zichtbaar en zelfs de stoeprandschade valt veel minder op. 8)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Avvd
  • Niet online
mja dat is dus het jammere aan de velgen, er zit een soort van chroomlook lak erop (zo noemen ze het), het is een heel aparte kleur metallic zilver wat heel mooi uit komt in de zon. Die kleur wil ik er dus liever niet afhalen. En één velg opnieuw laten spuiten kost 150 euro.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 20:49
Blueone schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:22:
mja dat is dus het jammere aan de velgen, er zit een soort van chroomlook lak erop (zo noemen ze het), het is een heel aparte kleur metallic zilver wat heel mooi uit komt in de zon. Die kleur wil ik er dus liever niet afhalen. En één velg opnieuw laten spuiten kost 150 euro.
Dus je hebt liever voor 2 tientjes je velg weer helemaal 100% 8)7 ?
zonder gekheid: Ik heb 't zelf ook een keer gedaan, schuren, primer, schuren, schoonmaken, nogmaals primer, schuren, spuiten, lakken (Veel werk, relatief goedkoop)
Maatje van me bracht ze weg, 130 euro per velg verder, resultaat kon je zien dat hij 't had laten doen, maar vond die van mij ook super!

Als je ze laat doen kost 't je geld, maar heb je 't wel prima inorde, zelf doen scheelt wel aardig in de kosten, maar kost je tijd en je moet secuur te werk gaan om beetje goed resultaat te krijgen.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Avvd
  • Niet online
de velg zelf spuiten is geen optie omdat je die kleur zelf niet kan spuiten, het zou dan wel mogelijk zijn om ze alle 4 zelf te spuiten maar dan gaat het effect van de velg helemaal weg.

Ik ben voor nu eigenlijk op zoek naar een goed middels om krassen eruit te poetsen. Ik probeer daarmee zo ver mogelijk te komen en als dat niet lukt laat ik ze spuiten.

Het gaat op dit type velg:
Afbeeldingslocatie: http://i952.photobucket.com/albums/ae4/blueone0/velg1klein.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 13-04-2010 11:49 ]

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
En als je het hiermee doet?: http://motip.nl/?page=23&id=697 Als je toch van plan bent te gaan poetsen en de krassen zijn niet al te diep, dan raad ik Commandant scratch remover (nr 5) aan.

[ Voor 51% gewijzigd door Peenutzz op 13-04-2010 18:54 . Reden: aanvulling ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1