c# - System.Security.SecurityException bij "view in browser"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Probleem opgelost: discussie gaat over juiste implementatie

Na anderhalf jaar niet te hebben geprogrammeerd ben ik sinds kort begonnen met c#. Ik ben bezig aan een REST singleton WCF service (WCF REST Starter Kit preview 2).

De situatie is als volgt:

Development machine (Windows 7 - 32bit) met Visual Studio 2008
Server (Windows 2008 R2 - 64bit) met IIS7.5

Thuisnetwerk is workgroup (geen domein)

Het project waar ik aan werk vanaf mijn development machine staat op de server. Ik heb een netwerkdrive gemapped met de naam Z:\ welke is gemapped naar \\192.168.1.102\c$ (het adres van de server)

Als ik het project probeer te laden via IIS (http://192.168.1.102/mijnproject) dan gaat het goed.
Als ik het project in VS debug/run (Service.svc -> View in browser), dan krijg ik de volgende foutmelding:

System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Nu moet ik als eerst zeggen, dat ik Microsoft's security nog niet goed begrijp, al heb ik me zoveel mogelijk ingelezen. Voor zover ik kan zien is foutmelding het gevolg van de security settings op mijn development machine. De code wordt ingeladen vanaf mijn server, wat zou moeten vallen onder de LocalIntranet_Zone. Ik ben uren op verschillende sites aan het zoeken geweest om een oplossing te vinden, maar ik krijg het probleem niet opgelost.

Met caspol heb ik de volgende locaties FullTrust gegeven:

file://\\server\c$\*
file://Z:\*
file://\\192.168.1.102\c$\*
file://Z:\inetpub\wwwroot\*

In de .Net Framework 2.0 Configuration Tool zie ik inderdaad mijn entries terug.

Helaas lost dit het probleem dus niet op, en ik weet het verder echt niet meer... Ik ben heel erg blij als iemand mij verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Werkt het wel als je het project lokaal kopieerd? Volgens mij is .Net niet zo'n fan van dingen draaien vanaf een netwerk share. Is er een reden voor deze setup?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
.NET projecten vanaf een netwerk share is inderdaad niet een van de gemakkelijkste dingen om te doen.
Als ik me goed herinner moet je inderdaad behoorlijk diep 'Fulltrust' aangeven.

Als je debugt, laadt ie dan wel via IIS of via de ingebouwde Visual Studio Dev webserver?
Want die tweede heeft namelijk nog minder rechten/krachten dan IIS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb het project zojuist naar mijn lokale C-schijf gekopieerd, en dan werkt het.

En ja, er zijn meerdere redenen waarom ik het project op mijn server wil hebben. Ik werk met meerdere mensen aan een project, en deze mensen moeten de service voor testdoeleinden kunnen benaderen. De server draait 24 uur per dag, mijn devmachine niet.

Daarnaast zijn er nog wat andere redenen, maar dat terzijde.

================
Als je debugt, laadt ie dan wel via IIS of via de ingebouwde Visual Studio Dev webserver?
Want die tweede heeft namelijk nog minder rechten/krachten dan IIS zelf.
Bij debuggen draai ik de site inderdaad via de VS Dev webserver.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens geeft Visual Studio geen "The project location is not trusted" foutmeldingen meer, sinds ik de wijzigingen met caspol heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok... zonder dollen, ik ben hier heel de middag mee bezig geweest...

Zojuist open ik het netwerk project opnieuw in visualstudio, probeer het toch nog maar een keertje met "view in browser" en tot mijn stomme verbazing draait het nu gewoon zonder blikken of blozen.

Geen idee waarom het nu wel werkt, maar schijnbaar heb ik het toch op weten te lossen. In ieder geval erg bedankt voor jullie reacties, ben erg blij dat het nu werkt. Kan soms echt een punthoofd krijgen van dit soort vage .net dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Niet om te zeuren maar lees topickick binnen 24 uur even aub. Ik zie je in een kwartier tijd 3 keer het topic kicken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:28:
En ja, er zijn meerdere redenen waarom ik het project op mijn server wil hebben. Ik werk met meerdere mensen aan een project, en deze mensen moeten de service voor testdoeleinden kunnen benaderen. De server draait 24 uur per dag, mijn devmachine niet.
Daar zijn natuurlijk veel betere oplossingen voor dan direct op de server ontwikkelen :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lijkt me ook een beetje 'nonsens'.. :p Ik vermoed dat hier niet het echte probleem is opgelost (source code op 1 plek (netwerkschijf)/geen source control), maar dat er een workaround is gevonden zodat een beroerde situatie kan blijven voortbestaan... :X

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, wat een negativiteit :) Toch probeer ik de GOT regels in ere te houden, al heb ik inderdaad de policy omtrent "topic-kicken" over het hoofd gezien. Zal voortaan mijn topic-start zoveel mogelijk bewerken.

Wat betreft de netwerkshare / sourcecontrol:

Voorlopig ben ik de enige programmeur, en is het in een thuissituatie. Nou ben ik niet altijd de meest nette programmeur, geef ik helemaal toe. En ook niet echt een "topdog", maar heb wel het voordeel (als ik zo vrij mag zijn) dat ik erg breed georiënteerd ben (dus meerdere programmeer- en scripttalen, ontwerpen/designen (ook huisstijl/folders/flyers/logo's)) en bovendien enigzins muziek kan maken, films kan bewerken en ja soms zelfs een beetje amateur dj :). eXploitation (die gare website van mij) was vroeger (rond 2003) ooit de meest populaire site voor thuisproducers in de good-old-trackers. Toen nog halfgaar in asp spaghetticode gemaakt, draaiende op Delphi's Interbase database. De nick (djnonsens) komt daar dus vandaan ;)

Maar goed aangezien er commentaar is op mijn opzet zou ik graag willen weten wat wel de goede manier is... Wat is er mis met een netwerkshare? En waarom is mijn methode met caspol een hack? Hoe zou ik het dan wel *goed/professioneel* moeten opzetten? Als enige programmeur ga ik uiteraard sowieso niet aan de slag met sourcecontrol, laat staan dat ik dat zou kunnen aanschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33

Haan

dotnetter

In plaats van een netwerk share, zou je kunnen kijken naar een source control systeem, bijvoorbeeld Subversion is een erg bekende en redelijk simpel op te zetten en kan ook integreren met Visual Studio.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken subversion, ik heb een subversion service voor mijn broertje (MacWolf) draaien. Hij gebruikt deze service om zijn iphone development projecten te backuppen.

Verder zie ik geen toegevoegde waarde voor een dergelijk systeem in mijn situatie (voor zover ik kan zien, tenminste). In ieder geval bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het is een misverstand om te denken dat source control voor een eenmansprojectje net handig is. Je zal de eerste niet zijn die zijn source code kwijtraakt, parallele versies krijgt omdat hij op locatie X bugje X heeft gefixt en op locatie Y bugje Y, terugwil naar een oude versie maar dat niet kan, niet door kan developpen op zijn laptop omdat de netwerkverbinding er uit ligt, het overzicht volledig is kwijtgeraakt, enz :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1