[PW] Suggestie mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolands
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Bij de mediaplayers zijn er qua videoformaten een aantal die niet te selecteren zijn voor het maken van een selectie. Zo mis ik zelf bijvoorbeeld zelf de keuze voor .iso.

Het is geen ramp, dit is uiteraard wel terug te vinden via de website van de leverancier, of via de diverse vergelijking/review sites, maar het zou makkelijker zijn een aantal extensies toe te voegen, zoals (bijvoorbeeld):

.mov, .avi, .asf, .flv, .m2ts, .iso, etc.

Mvg,
Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een aantal van die 'extenties' zijn containers, en houdt in dat de extentie niet zoveel zegt over de codec.

Zo heb je bij AVI, bijvoorbeeld DivX of XviD.

De popcorn C200 speelt bijvoorbeeld wel MOV's af, tenzij ze h264 gecodeerd zijn. Dat houd in dat HD-trailers het wel doen, maar je filmpjes van je camera bijvoorbeeld niet. Zie ook dit topic: 'popcorn c2000 speelt geen MOV files af

Je zal dus altijd voor de ondersteunende formaten (codecs) de specs moeten checken.

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 12-04-2010 17:35 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolands
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Dat snap ik, maar dat staat hier toch los van, er staat nu ook .mkv bij en daarbiij past dus ook .iso. Dat ze vervolgens wel de juiste codecs moeten ondersteunen snap ik, maar dan moeten ze eerst wel de container kunnen ondersteunen, en het is makkelijk als dat wordt vermeld in het filter lijstje.