Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:50
Hoi,

Ik heb een Intel D945GCLF2 bordje in een ITX kastje zitten als servertje.

Het gekke is alleen, dat het ding soms ineens muurvast staat, en niet meer te bereiken is vanaf het netwerk.

ALs ik er een scherm aan hang dan zie ik gewoon beeld. Muis of toetsenbord reageert hij echter niet op.

Omdat hij dit steeds vaker begint te doen begin ik er nogal flauw van te worden.

Ik dacht eerst dat het aan de temperatuur lag, maar als ik kijk in de BIOS, dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BTLcXGlNlqGSy1L15dBbx5Go/thumb.jpg

Er draait Windows 7 Home Premium NL 32 bit op.

Verder zit er een losse PCI (HP met Intel chipset) netwerkkaart ingeprikt, en hangen er 2 hardeschijven aan.

Ik zal zo even een Memtest draaien.

Waar kan ik nog meer naar kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2010 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Meestal is een probleem de videokaart (IGP in dit geval), geheugen of de hardeschijf.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ben nu Memtest (v4.00) aan het draaien, maar die geeft een nogal rare waarde bij de geheugensnelheid :S

Settings: RAM: 177Mhz (DDR354) / CAS: 4-4-4-12 / Single Channel (64 bits)

Die snelheid van 177Mhz en DDR354 heb ik nog nooooit eerder gezien, klopt dat wel ? 8)7
Het is een 800Mhz stripje, plankje ondersteund maximaal 533Mhz

Tot nu toe (draait net 25 minuten ja :') zal hem even een paar uur laten lopen ) nog geen fouten gevonden overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra één van je geheugen-plankjes kapot is, krijg je meestal al binnen de eerste 20 seconden dat Memtest opstart een hele rits met fouten te zien. Maar dat is nu niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 12 april 2010 @ 17:30:
Die snelheid van 177Mhz en DDR354 heb ik nog nooooit eerder gezien, klopt dat wel ? 8)7
Het is een 800Mhz stripje, plankje ondersteund maximaal 533Mhz
Memtest herkend je mobo waarschijnlijk niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:32:
Zodra één van je geheugen-plankjes kapot is, krijg je meestal al binnen de eerste 20 seconden dat Memtest opstart een hele rits met fouten te zien. Maar dat is nu niet het geval?
1:50:10 later...... Nogsteeds niks gevonden.

Misschien goed, maar als het het geheugen was geweest was ik wel in 1x klaar geweest met onderzoeken. Dat was misschien makkelijker.

SMART waardes van m'n hardeschijven zien er ook goed uit, HD Tune zegt bij allebei "OK".

Ik zie nu wel ineens in apparaatbeheer bij "Beeldschermadapters" en bij de "Intel 82945G Express Chipset Family) een uitroepteken staan, dus ik kijken:
Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd (Code 43)
Eens kijken of het weg is als ik de GPU drivers update

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 12-04-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaring van foutcodes die door Apparaatbeheer worden gegenereerd in Windows XP Professional

Een degelijke test van de geheugenmodules bestaat uit verschillende testjes gedurende langer dan 8 uur met versie 4.0 van memtest86+ van http://www.memtest.org vanaf de bootcd, terwijl de geheugenunits 1 voor 1 in slot A1 gestoken worden.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
server staat inmiddels weer terug in de meterkast. Heb er een andere netwerkkaart in gestopt (3Com ipv Intel based HP NetServer). Zodra ik namelijk data ging kopieren naar de PC toe liep hij vast zag ik (ik kon de muis dan niet meer bewegen die ik aan het PCtje had aangesloten).

We zullen zien hoe lang het duurt voordat hij weer vastloopt. (of niet hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk bordje.
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/Assets/Image/prodlarge/D945GCLF2_D945GCLF2D.jpg

Als de 3Com-netwerkkaart problemen oplevert is het misschien een optie om een test uit te voeren met de netwerkaansluiting op het systeembord.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik gebruik juist een andere netwerkkaart omdat ik de onboard kaart (Realtek) te langzaam vind. En een andere netwerkkaart gebruiken zorgt voor minder CPU load :)
Pagina: 1