Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_de_Bureau
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een Arctic Cooling Freezer 64 Pro gekocht, om deze te monteren op mijn AMD Phenom II X4 955 BE, op een AM3 Socket dus. Nu is de heatsink van de koeler kleiner van de processor, en dekt dus niet de hele processor. Na wat gezoek op verschillende sites ben ik wat tegenstrijdige dingen tegengekomen. De meerderheid zegt dat het wel kan, maar hier en daar lees ik ook dat ik beter een andere koeler kan gebruiken. Wat denken jullie over de kwestie?

Alvast mijn dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Chef_de_Bureau op 12-04-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:14
Kijk je van te voren niet of die wel compatible is :S ?
Er staat bij: Socket 754, 939, 940, AM2, AM2+, AM3
Dus het moet wel kunnen, het lijkt mij niet zo'n heel erg probleem, kijk eerst maar even naar de temps, anders kun je hem nog ruilen kost toch maar 18 euro.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_de_Bureau
  • Laatst online: 12-09-2021
Heb het inderdaad wel bekeken, maar begon een beetje twijfelen toen ie niet helemaal te passen. Vandaar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Laatst online: 04-11-2024
Dat is bij mij ook zo, dat de koeler niet de hele cpu dekt, maar volgens mij maakt dat niet gek veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:32
939, AM2(+) en AM3 = allemaal zelfde klemmen => past dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
dat de koeler niet de complete CPU overdekt maakt niets uit.

De warmte komt af van de CPU kern deze zit in het centrum van de CPU en dit word wel overdekt door de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:38
gewoon monteren, niets aan de hand.

met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Precies hetzelfde gedaan hier, vergeleken met de stock cooler geeft de Arctic veel betere temps en heeft ook nog eens pwm. Ook ik heb die ruimte over aan de zijkanten, maar ook deze randen worden koeler omdat dat kleine stukje wel door de warmte dissipatie van het aluminium wordt meegenomen. Verder als hierboven, het echte processor deel zit in het midden en komt ook niet tot de randen.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

@Jouke74
Dan ben ik benieuwd naar je temperatuurverschillen vergeleken met de stock koeler. Ik vind de stock koeler gewoon goed. Prima temps.
Pagina: 1