Mensen,
Na lang zoeken op Google en ook hier in het forum, stel ik toch ook maar me vraag hier.
Ik heb een php script gemaakt dat een RSS feed uitleest met CURL en hier iets mee doet om dit vervolgens op te slaan in .xml bestand.
Als ik naar mijn script browse, bijv: www.example.com/myscript.php dan gaat alles goed en wordt mijn .xml bestand bijgewerkt/opnieuw aangemaakt.
Probeer ik het script uit te voeren met een cronjob dan gebeurt er niks. Ik heb de optie om de cronjob meteen uit te laten voeren en dan krijg ik de volgende melding terug:
"Output from command /usr/local/bin/php /home/example/www/myscript.php ..
X-Powered-By: PHP/4.4.8_pre20070816-pl1-gentoo
Content-type: text/html
<br />
<b>Fatal error</b>: Call to undefined function: simplexml_load_string() in <b>/home/example/www/myscript.php</b> on line <b>46</b><br />"
Ik gebruik het volgende:
PHPVersion 5.2.5-pl1-gentoo
SimpleXML
Simplexmlsupportenabled
Revision $Revision: 1.151.2.22.2.35 $
Schema support enabled
curl
cURLsupport enabled
cURLInformation libcurl/7.16.4 OpenSSL/0.9.8g zlib/1.2.3
xml
XMLSupportactive
XMLNamespace Support active
libxml2 Version 2.6.30
Na lang zoeken op Google en ook hier in het forum, stel ik toch ook maar me vraag hier.
Ik heb een php script gemaakt dat een RSS feed uitleest met CURL en hier iets mee doet om dit vervolgens op te slaan in .xml bestand.
Als ik naar mijn script browse, bijv: www.example.com/myscript.php dan gaat alles goed en wordt mijn .xml bestand bijgewerkt/opnieuw aangemaakt.
Probeer ik het script uit te voeren met een cronjob dan gebeurt er niks. Ik heb de optie om de cronjob meteen uit te laten voeren en dan krijg ik de volgende melding terug:
"Output from command /usr/local/bin/php /home/example/www/myscript.php ..
X-Powered-By: PHP/4.4.8_pre20070816-pl1-gentoo
Content-type: text/html
<br />
<b>Fatal error</b>: Call to undefined function: simplexml_load_string() in <b>/home/example/www/myscript.php</b> on line <b>46</b><br />"
Ik gebruik het volgende:
PHPVersion 5.2.5-pl1-gentoo
SimpleXML
Simplexmlsupportenabled
Revision $Revision: 1.151.2.22.2.35 $
Schema support enabled
curl
cURLsupport enabled
cURLInformation libcurl/7.16.4 OpenSSL/0.9.8g zlib/1.2.3
xml
XMLSupportactive
XMLNamespace Support active