Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een probleem met mijn Ipod Touch 1G
Het zit zo, gisteravond wilde ik wat muziek luisteren op mijn ipod, maar op welk knopje ik ook drukte het scherm bleef maar zwart. Dit vond ik al raar want ik had die morgen nog mijn ipod opgeladen. Dus ik sluit de ipod aan op mijn pc, en mijn ipod laat dan het apple logo zien, en lijkt hij op te starten.
Maar na ongeveer 10seconden valt het beeld plotseling uit. Daarna heb ik de ipod in DFU mode gezet, en vraagt itunes mij of ik hem wil restoren. Onder het restoren moet de ipod opnieuw opstarten en dit doet hij dan ook, maar bij het opstarten valt hij weel na 10seconden uit, en krijg ik een 16xx foutmelding bij Itunes.

Ik zou echt niet weten wat het probleem is, ik kan me wel herinneren dat ik mijn ipod gisteren per ongeluk heb laten vallen, maar dit was maar 20-30cm boven de grond. en ik heb mijn ipod al vaker van hogere hoogtes laten vallen :P Zou het hieraan liggen? en zou er iets kapot zijn?, ik heb mijn ipod al opengemaakt om te kijken of er iets los zat van de draadjes maar dat was niet het geval.

Iemand een antwoord op dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:09
Eens contact opnemen met Apple, wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn garantie is al lang verlopen, en voordat ik apple ga bellen wil ik eerst even kijken of hier iemand is die weet waar het aan zou kunnen liggen. Hij lijkt ook niet op te laden, wat hij normaal wel meteen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:44
Accu kapot misschien? Tenminste als de stroom via de accu naar derest van de ipod gaat kan grt daar wel rens aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat eigenlijk ook al te denken aan de accu, maar kan die zomaar opeens kapot gaan na een "redelijk" zachte val. en iemand een idee hoe ik dit misschien zelf kan oplossen?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik hem aansluit op de pc of probeer op te laden via de adapter, springt hij meteen in DFU modus,
Dus hij doet nog wel iets. maar verder kom ik niet. Restoren werkt namelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:58
[verwijderd]

[ Voor 173% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb al geprobeert om op mijn laptop te restoren. Maar ook hier krijg ik te maken met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Misschien opnieuw laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers

Ik heb sinds een tijdje al wat problemen met mijn Ipod touch 1G.
Een paar weken geleden, was ik lekker muziek aan het luisteren en toen ik hem weg wilde leggen viel hij uit mijn handen ( ongeveer 30cm hoog, op een zachte ondergrond ), daarna heb ik de ipod terug gelegd op mijn bureau zonder te checken of hij het nog deed.

Toen ik 's avonds weer muziek wilde luisteren wilde de ipod tot mijn verbazing niet meer opstarten, op welk knopje ik ook drukte ( 2 knopjes :P ), er kwam geen reactie.

Toen heb ik de ipod aan mijn Pc aangesloten, en gaf itunes een melding dat hij in herstelmodus stond, en of ik de ipod wilde herstellen. ( er was echter geen andere optie ). Ik heb er echter toen voor gekozen om nog niet te herstellen, maar ik wilde de ipod eerst eens aan de stroom hangen via een gewone oplader.
Ik sluit de ipod aan en hij reageert meteen, en lijkt dan ook op te starten. maar na ongeveer 10 seconden springt het scherm oppeens naar herstel modus, en zegt de ipod dat ik hem op itunes moet aansluiten.
Dat hem ik toen weer gedaan, en de ipod hersteld.

Echter tijdens het herstellen verschijnt er op de ipod een wit scherm (voor 4 seconden), en daarna lijkt hij opnieuw op te starten, dus het apple logo verschijnt in beeld en itunes zegt dat hij bezig is met herstellen. Di t duurt ongeveer 20-30 seconden, en daarna valt de ipod gewoon uit, je ziet nog heel lichtjes het apple logo staan, dus het lijkt erop dat hij opeens geen stroom meer krijgt.

Mijn gedachte is dat het probleem wordt veroorzaakt door een defecte accu, of een los draadje. want als ik de ipod aansluit op pc of via stopcontact dan reageert hij wel maar komt hij niet verder dan herstel modus. koppel ik de ipod los dan valt hij meteen uit, en krijg ik hem ook niet meer aan.

Ik heb nu een nieuwe batterij besteld en deze vandaag vervangen met de oude accu. Maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Zou het komen dat ik misschien een contact niet goed heb gesoldeerd of ligt het aan iets anders.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lijtk me handiger om in je oude topic verder te gaan, aangezien daar al verschillende vragen beantwoord zijn.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik in dat andere topic niet het antwoord heb gekregen dat dit probleem heeft opgelost, en ik nu heb geprobeert het probleem op te lossen. Leek het me handiger om een nieuw topic te starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien het nog steed om hetzelfde probleem gaat, heb ik de topics gemerged :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt ;)

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:30:
Ok, bedankt ;)

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Heb precies hetzelfde probleem met mijn 1G iPod Touch. Als ik hem aansluit op een USB aansluiting van een PC doet ie niks, als ik 'em aansluit op een externe USB adapter laat ie het Apple logo zien (zwart wit) en zodra ik hem los maak, gebeurt er niks. Ben benieuwd of wij de enigen zijn met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, maar zo te zien is er niemand met een oplossing. :)
Pagina: 1