• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-05 00:10
Ik weet niet helemaal zeker of dit hier hoort, maar audio leek me ook niet een hele goede plek, en CSL was hier ook niet voor bedoeld dacht ik.

Ik heb sinds gisteren wat problemen met de audio-aansluitingen van mijn laptop (Asus M51TR). Het komt erop neer dat als ik niks in de output (3,5mm jack) heb zitten ik steeds meldingen krijg dat er stekkers worden stekkers worden aan/afgekoppeld, terwijl dat dus niet zo is. Met meldingen bedoel ik van die ballonnetjes rechtsonder in beeld. Via de T.net search kwam ik 2 topics tegen (die overigens niet over laptops gingen, maar wel hetzelfde probleem), waarbij als oplossing werd gegeven die meldingen uit te zetten. Probleem is echter dat die optie in mijn drivers nergens te vinden is (of ik zoek erg slecht). Google is eigenljk hetzelfde verhaal, overal wordt geadviseerd om die meldingen uit te zetten, wat ik graag zou doen als dat zou kunnen, maar dat gaat dus niet. Ik heb wel gemerkt dat als ik er een koptelefoon/andere speakers in en weer uit doe hij zich een paar minuten koest houdt (zolang er iets in de aansluiting zit ook trouwens). De microfoonaansluiting heeft dit hele probleem overigens niet.

Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb weten te maken, en dat er iemand is met een geniale ingeving :P Als iemand meer informatie nodig heeft, geef ik die natuurlijk graag :)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
De meldingen moet je inderdaad uit kunnen zetten, ik ga er even vanuit dat je Windows draait (welke versie?), en daar kan het inderdaad (zoek op selectively disable balloon tips Windows XP/Vista/7). Een betere oplossing is natuurlijk de bron van het probleem aanpakken. Zo'n auto jack sense meet volgens mij de impedantie van wat er aangesloten wordt. In jouw geval meet ie iets wat er niet is. Misschien heb je een vochtprobleem bij de aansluitingen? Valt dit niet onder de garantie of zo?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-05 00:10
Ik draai Windows Vista (32-bit), helemaal vergeten te zeggen, sorry :o
Meldingen uitzetten ga ik even uitzoeken, kreeg met jouw zoekworoden wel goede hits bij google in ieder geval, dus bedankt daarvoor :) Bron van het probleem aanpakken is inderdaad het beste idee, maar ik kan mijn laptop atm even niet kwijt (main pc is even buiten gebruik, dus heb hem echt nodig :P ), dus ik ga het dan even aanzien voorlopig (zolang maar de wolkjes even uitzetten), misschien lost het zich vanzelf op als het inderdaad een vochtprobleem is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee