Uitrol thinapp applicatie naar Client/werkplek

Pagina: 1
Acties:

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik ben op zoek naar een manier om thinapp applicaties uit te rollen naar Vmware clients en dikke clients.
Er zijn al wel oplosssingen beschikbaar (powerfuse oa. maar deze is erg duur) Novell application Launcher kan dit ook maar daar willen we van af.
Is er soortgelijke software waar dit op eenvoudige wijze mee te regelen is en wat is jullie ervaring met deze software?

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Neem aan dat je vmware thinapp bedoelt.

Het uit rollen kan op verschillende manier:
AD(msi), software assign
App op een netwerk share(exe)
Of ieder ander software distributie pakket naar wens, zolang als het maar een beetje redelijk met MSI's overweg kan

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tja, waarom eerst iets maken met ThinApp en dan pas vragen/nadenken hoe het te distribueren?

AD lijkt me ideaal, mogelijk samen met ThinReg?

Mogelijk is PowerFuse alsnog een optie maar dan moet je waarschijnlijk binnen je organisatie eerst gaan kijken of de tools binnen PowerFuse opwegen tegen de kosten (en het mogelijk vervangen van andere applicaties, scripts, etc die al bestaan).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Met een msi in gekoppeld aan AD wordt de applicatie(*.dat enz) al lokaal op het systeem gezet inc file association. Qua beheer is het gebruiken van AD voor het uitrollen van software niet optimaal, is namelijk niet erg makkelijk te beheren bij veel pakketen, iedere msi is weer een GPO

voor thinreg in combinatie met netwerk shares, kun je het inlog script misbruiken om hem te laten registreren op basis van Groepen.
Is denk niet eens zo moeilijk text file met welke groepen welke thinapp moeten registreren en je bent een heel eind.
Het deregistreren is denk een stuk lastiger, user gaat uit een groep en dan moet hij worden verwijderd.

Oud voorbeeld van een script http://blogs.vmware.com/thinapp/2008/10/thinapp-thinreg.html
Deze is ver van optimaal, aangezien hij het complete user object ophaalt, kun je beter vervangen door een ldap query die de memberof ophaalt

[ Voor 18% gewijzigd door brid op 16-04-2010 23:47 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!