Toon posts:

550@700 is max???

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello people,
Ik heb vandaag mijn freespeed binnen gekregen en hard aan het oc'en gegaan. Alles gaat goed tot 550@700 met 1.6 default voltage en geen cache tweaks op K7m met 1008 bios en amd-agp 4.61 drivers. Als ik naar 750 ga, no matter welke voltage ik gebruik, krijg ik geen beeld meer, mijn monitor gaat gewoon niet aan, cache veranderen helpt niet. Iemand een ideetje wat ik kan doen (behalve solderen)??

Verwijderd

Het kan natuurlijk dat je core gewoon niet boven de 700MHz kan (+150MHz is natuurlijk al een aardige bonus...).

Maar hoe bedoel je, cache veranderen helpt niet? Hoe doe je dat dan, als je geen beeld hebt en je ook geen cache-opties op je GFD hebt?

Normale testprocedure, is booten met een 90 of 95MHz FSB en een multiplier waarmee je systeem nog normaal boot (in jouw geval bv 7.5*90=675 ofzo, of misschien zelfs 7.5*95=713).
Dan in windows met wcpua2 van H.Oda je cache-divider lager zetten (op 1/3 of 2/5; je moet dan trouwens even je datum terugzetten want er zit een bugje in wcpua2; schrikkeljaar-bug?)
En dan met softfsb je bus steeds iets hoger zetten. Kom je nog steeds niet ver boven de 700MHz uit, dan ligt het inderdaad niet aan je cache (want die staat op 1/3 of 2/5 dus moet het nu wel makkelijk halen) maar staat je voltage te laag of kan je core het gewoon niet aan.

Ik heb hier bv een 650MHz core die ook niet boven de 700MHz komt: echt gek is het niet als je core niet hoger dan 700MHz kan.
Dat sommige processors dat wel kunnen, wil nog niet zeggen dat ze het allemaal aankunnen.

Kom je nu wel op de 750MHz, dan ligt het dus aan je cache en moet je toch solderen als je naar de 750 wilt, of telkens als je opstart weer de bovenstaande procedure volgen.

Verwijderd

Jammer voor je TABS,

Mijn K7 500 @ 750 met FreeSpeed Pro nog altijd op 1.6V cpu temp 32C

Week 46 .25 Micron...

Kan ook naar 800 met 1.75 V en 850 met 1.80 V maar dan wordt mijn CPU wel erg HEET! 68C...

op 800 50C...

Koeling:
Standaard K7 Heatsink blok met dual Fans... erop en wat koel pasta er tussen gestopt...

AMD = Overclocking !

Verwijderd

Heb in mijn Kast, voor onder een mega Etri 125DH Fan zitten, 12V Dat ding blaast als een GEK! Boven mijn CPU/AGP poort, een iets kleinere, en boven aan achter 2 kleintjes...

mamaplank temp = idel 25C

Verwijderd

Topicstarter
Bunny: ik ga het meteen ff proberen

Cronik: Life isn't fair

Thanx for the info guys

Verwijderd

Topicstarter
By the weg, het is een week 04 0.18 micron. Volgens een site met zo'n lijstje hoever de proc's geoc'et zijn (ben de site ff kwijt)waren er 2 uit week vier met een core van 650 en 2 met een core van 550 (alle dus athlon 550). Ik heb geen zijn om backplate er van af te sjorren, maar ik gok dus dat de mijne een core van 550 heeft aangezien ie bij 700 blijkbaar ongeveer op zijn max zit

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Tabs
gewoon het voltage wat hoger gooien (stap voor stap) vaak kan na een weekje ofzo het voltage weer een tikje terug met dezelfde snelheid en stabiliteit.jij hebt ook wat meer voeding nodig als je wat harder loopt, je proc ook.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Topicstarter
Boys, het lukt echt niet.
Fsb op 90,freespeed op 750: nog steeds geen beeld.
Zelfde setup met hoger voltage geen sjoege, nog steeds geen monitor. Heb expres 300 watt gekocht en toch lijkt het of de geforce niet genoeg stroom krijgt om een beeldsignaal te geven(ofzo..).
Krijg softfsb ook niet aan de praat. Ik gebruik nu de sfsb17g1 waar de asus k7m wel in het lijstje staat maar mijn PLL-IC (ICS 9197CF-06) weer niet. Het progje zegt dat mijn fsb veranderd is maar in het eggie dus niet.

Verwijderd

Ik vermoed dat het aan je geheugen ligt! Ik heb 2 sticks van 128 MB sdram pc133mhz... die werken echt goed!!! Ik had voorheen ook "vreemde" problemen met mijn vorige pc100 mhz geheugen...

Verwijderd

Sorry gdew!!! what's up!? ;)

welk KX133 chip-set moederbprd ga jij aanschaffen ? :) ik zit zelf aan die AOpen te denken, omdat die Asus geen ISA slot heeft! :(

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Tabs
Bij mij is de SFSB ICS9248XX.110.
Heb je Vio voltage al op 3.56 volt geprobeerd ?
Cronik ik heb nog niet zo op die nieuwe mobo's gelet ik weet (nog) niet wat mij dat aan extra speed kan geven ik ben mijn geld nog op een andere manier aan het verkwisten ik krijg komende week nog nieuwe onderdelen o.a 72 watt peltier (was kapot) koperen koude plaat, cache spacers etc (MC1500 van Swiftech). Verder ben ik wat onderdelen aan het verzamelen voor waterkoeling op die peltier. ik draai nu 8.5X106 2/5 cache met normale luchtkoeling. Ik kan opstarten met 8x100 met 1/2 cache rockstable. maar 9x90 doet helemaal niks. dat heb ik nodig om zonder te solderen verder te komen 9x106 ? de laatste bios van asus was o.a support voor 850 athlon = multipier 8.5 wordt 9 nog niet ondersteund ? Is er iemand die hier iets van weet of kan proberen met K7M ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1