[V&A] Feedback verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik gebruik V&A regelmatig maar ik stoor me al een tijdje aan het huidige feedback systeem.

Het probleem is dat je bij een advertentie alleen de totale score van iemand ziet (bijvoorbeeld +20). Nu weet ik wel dat je op de score kan klikken om te zien hoe die is behaald. Echter zodra iemand veel transacties op zijn naam heeft neemt het aantal beoordelingen ook toe. Ik ga ze natuurlijk niet allemaal door zitten te lezen.

Is het misschien mogelijk een soort systeem wat eBay heeft te implementeren?

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/image-8515_4BC30E33.jpg

Voor mij weegt een negatieve reactie zwaarder dan een positieve. Iemand die een score van 0 heeft geef ik het voordeel van de twijfel, maar iemand die -2 als score heeft ben ik toch wat wantrouwig mee. Daarom zou ik graag bij een advertentie zien of iemand ook negatieve beoordelingen heeft gekregen in het verleden ondanks dat zijn huidige feedbackscore positief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik ga ze natuurlijk niet allemaal door zitten te lezen.
En waarom niet ? De motivatie bij de feedback geeft een goede indruk, hoe de betrefende verkoper zijn zaakjes afhandelt, dat zegt meer, dan alleen een cijfer en het lijkt me toch een kleine moeite, dit even door te lezen, wanneer je zaken gaat doen met iemand, die je niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
Marly schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:24:
[...]

En waarom niet ? De motivatie bij de feedback geeft een goede indruk, hoe de betrefende verkoper zijn zaakjes afhandelt, dat zegt meer, dan alleen een cijfer en het lijkt me toch een kleine moeite, dit even door te lezen, wanneer je zaken gaat doen met iemand, die je niet kent.
Als je iemand hebt die veel verkoopt, dan komt die negatieve helemaal achteraan/onderaan te staan en kun je dus lang zoeken. Je hebt namelijk geen enkele mogelijkheid om te sorteren ergens op. Je kunt ze alleen chronologisch bekijken.

Ik stem ook voor een overzichtje zoals bij eBay :Y Maar dit feedback systeem kan sowieso wel wat uitgebreid worden vind ik (weet zo geen voorbeeld maar er zijn allicht meer dingen die geïntegreerd kunnen worden)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 13-04-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Ik stem voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Om het maar even overzichtelijk te houden dan:

Modbreak:Een poll is niet erg zinvol :)

:+

Oja Ricardo87 je mag die poll wel overnemen in je startpost hoor, moet je even op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/view.gif drukken bij deze post en dan code voor de poll kopiëren ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gewoon in overzichtvorm, kleine size, niet opvallend. Ik zeg: doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de poll even verwijderd. Een ja/nee is namelijk nogal zinloos, en het zou kunnen leiden tot een makkelijke stem ter vervanging van inhoud. Suggesties zoals in de TS zien we namelijk veel liever.

De timing voor dit topic is trouwens goed; er wordt op dit moment al gewerkt aan een verbetering van V&A. Ik wil niet ingaan op de dingen die wij in de planning hebben, en zie liever unbiassed suggesties omdat daarmee de kans groter is dat er goede suggesties zijn die misschien in een totaal andere richting liggen.

Er is nu een suggestie voor een e-bay-achtig systeem, maar zou het nog beter kunnen?

Keep them coming :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht het huidige overzicht blijven bestaan dan eventueel de negatieve feedback highlighten of een rode rand geven zodat deze extra opvalt. Een positieve beoordeling is namelijk zo gegeven, maar een negatieve deel je met een bepaalde reden uit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:41
Het werkt meestal juist de andere kant op. Negatieve feedback word juist in alle gevallen van een negatieve ervaring gegeven. Positieve feedback is juist iets wat minder snel word gegeven. Positieve gebeurtenissen gaan vaker ongemerkt voorbij dan de negatieve. Dat geld eigenlijk overal.

Daarom zou ik eigenlijk zeggen dat je niet zo moet focussen op de negatieve met een rode rand. Wat wel erg handig zou zijn is de mogelijkheid om query's af te vuren op de feedback die gegeven. Dus bvb: Alle negatieve reacties van de afgelopen halve jaar. Hoeft niks heel ingewikkelds te zijn maar om een beetje te kunnen zoeken in iemands lijst van feedback zou geen kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Craven87 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 08:29:
Het werkt meestal juist de andere kant op. Negatieve feedback word juist in alle gevallen van een negatieve ervaring gegeven. Positieve feedback is juist iets wat minder snel word gegeven. Positieve gebeurtenissen gaan vaker ongemerkt voorbij dan de negatieve. Dat geld eigenlijk overal.

Daarom zou ik eigenlijk zeggen dat je niet zo moet focussen op de negatieve met een rode rand. Wat wel erg handig zou zijn is de mogelijkheid om query's af te vuren op de feedback die gegeven. Dus bvb: Alle negatieve reacties van de afgelopen halve jaar. Hoeft niks heel ingewikkelds te zijn maar om een beetje te kunnen zoeken in iemands lijst van feedback zou geen kwaad kunnen.
Ik heb juist het idee dat hier in de V&A elke complete transactie vervolgens wordt beloond met feedback (zowel positief als negatief). Veel verkopers vragen er in hun mail ook om feedback als de transactie is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Ik ben het er wel mee eens, het huidige systeem heeft ook nog als nadeel dat als een user een ad verwijderd heeft nadat je het hebt gekocht, je niet meer voor dat product kunt kiezen in het lijstje met advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Noxious schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:54:
Ik ben het er wel mee eens, het huidige systeem heeft ook nog als nadeel dat als een user een ad verwijderd heeft nadat je het hebt gekocht, je niet meer voor dat product kunt kiezen in het lijstje met advertenties.
Wat je aangeeft klopt dus niet. Een gebruiker kan een advertentie niet "verwijderen", verwijderen kan alleen door een FPA gebeuren (of in ieder geval iemand die daartoe rechten heeft). Een gebruiker kan de advertentie wel op vervallen/verkocht zetten, maar dan nog kun je er een beoordeling bij plaatsen (mits de advertentie niet ouder dan 2 maanden is).
Zojuist even gekeken bij een vervallen advertentie van een gebruiker en toen ik een beoordeling wilde geven aan de gebruiker stond die advertentie gewoon in de lijst.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 01-10 23:03
FlipFluitketel schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:12:
[...]

Wat je aangeeft klopt dus niet. Een gebruiker kan een advertentie niet "verwijderen", verwijderen kan alleen door een FPA gebeuren (of in ieder geval iemand die daartoe rechten heeft). Een gebruiker kan de advertentie wel op vervallen/verkocht zetten, maar dan nog kun je er een beoordeling bij plaatsen (mits de advertentie niet ouder dan 2 maanden is).
Zojuist even gekeken bij een vervallen advertentie van een gebruiker en toen ik een beoordeling wilde geven aan de gebruiker stond die advertentie gewoon in de lijst.
Hmm dan weet ik ook niet wat er gebeurt was, ik kon 'm laatst onmogelijk vinden in een lijst bij iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Naar aanleiding van onderstaand frontpage artikel ben ik nieuwsgierig of mijn voorstel nog een weg heeft kunnen vinden naar V&A 3.0 ;)

plan: Vooruitblik op Vraag & Aanbod 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
In versie 3.0 hebben we de zoekmachine grondig aangepakt, de formulieren voor het toevoegen van nieuwe advertenties sneller gemaakt, de veilingfunctie onder handen genomen en het systeem voor het beoordelen van medegebruikers uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We hebben inderdaad een overzicht toegevoegd van het aantal positieve en negatieve reviews. Daarnaast wordt er niet meer slechts gekeken naar het totaal, maar ook naar recente activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Nu online
Laurent schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:40:
We hebben inderdaad een overzicht toegevoegd van het aantal positieve en negatieve reviews. Daarnaast wordt er niet meer slechts gekeken naar het totaal, maar ook naar recente activiteit.
Bedankt voor je reactie. Tof om te horen dat het geïmplementeerd is _/-\o_
Pagina: 1