[Excel]Oplossing voor probleem dropdownmenu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 22:02
Ik zit met een probleem waar ik tot nog toe geen geschikte oplossing voor heb, ik heb al een tijd gezocht naar een vergelijkbaar probleem met een oplossing maar tevergeefs.

Ik heb al iets met een ALS-functie gemaakt, maar dit zou resulteren in een enorm functie voor alle mogelijkheden, ik vraag me toch af of dit niet anders kan, daarom roep ik jullie hulp in.

Download: http://www.2shared.com/fi...a75996/Selectiesheet.html (onderaan, download to your pc)

Wat dus het probleen is:

Ik heb Armatuur 1 en ik vervang deze voor Armatuur 2 dan wil ik weten welke bewerking daar bij hoort om Amatuur 2 op te kunnen hangen.

En nu heb ik alleen of ik 'm aan moet passen of niet, maar ik wil dit uitbreiden naar verschillende bewerkingen, maar als ik dit met een ALS-functie doe krijg ik een enorm functie, iets wat ik juist niet wil.

Ik zal het nog eens proberen uit te leggen:

Ik heb zeg maar twee dropdown menu's, allebei met een lijst aan armaturen, de eerste met een lijst aan bestaande armaturen en de tweede met een lijst met de nieuwe armaturen, die ter vervanging dienen van de armaturen in de eerste lijst.

Als ik dan uit lijst 1 armatuur 1 selecteer en in lijst 2 armatuur twee, dan wil ik in een volgende rij, bijvoorbeeld bewerking genaamd, de benodigde bewerking terugvinden.

Iets visueler:
code:
1
2
Lijst 1                Lijst 2                       Bewerking
Armatuur 1             Amatuur 2                     Aanpassen opbouw

In de lijst met bewerkingen komen dan standaard bewerkingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jarno op 12-04-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik vind je probleemomschrijving niet zo heel duidelijk, kan je het probleem nog eens wat duidelijker proberen uit te leggen. Je voorbeeld sheet lijkt ook van alles uit te ontbreken, bijvoorbeeld waar je naar verwijst als je zegt: Ik wil weten wat er aangepast moet worden om armatuur 2 op te hangen. Ik neem aan dat je die data in een lijst hebt ofzo?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depend
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 21:25
Ik weet ongeveer wat je bedoelt, maar wat wil je als uitkomst hebben?

of.. wat moet de uitkomst zijn voor amatuur 2?

[ Voor 26% gewijzigd door Depend op 12-04-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:54

lier

MikroTik nerd

Waarom probeer je dit eigenlijk in een Excel bestand op te lossen ?
Zou Access niet een veel meer logische keuze hiervoor zijn !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik denk ook dat Access beter is.
Dat terzijde snap ik nog steeds niet wat nou je criterium is. Hebben beide armaturen een 2e variabele die alleen in je hoofd zit? Bijvoorbeeld Armatuur 1, heeft opbouw A en 2 heeft opbouw B, omdat A =! B moet het opbouw wijzigen worden en wil je dat excellen?
Of heb je een lijst met data ergens waarin staat:
Armatuur1 met elke combinatie van nieuwe armaturen en dan de handelingen die moet gebeuren.
Armatuur2 met elke combinatie van nieuwe... etc
Want als je die lijst hebt (die wij dus niet hebben) dan kan je het eventueel ook wel doen met een (V)LOOKUP achtige constructie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik denk dat je met een simpel autofilter op de hele lijst gewoon hebt wat je wil. Nadeel is wel dat je direct de hele lijst ziet, ik weet niet of je dat wil. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1