Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wij hebben op een kantoor bij een klant een backup ingesteld met 5 externe harddisks. De harddisk van freecom is voorzien van een tooltje die een wachtwoord op het harde schijfje zet. Het tooltje word automatisch eerst geladen wanneer de USB kabel in de computer word geprikt (d.m.v. een virtuele cd-rom)

Ik wil graag het wachtwoord tooltje verwijderen, nu is mijn vraag of iemand ervaring mee heeft. Op internet is er niet heel veel te vinden toen ik zelf ben gaan zoeken. Ik heb één website gevonden met een removal tool, maar die is voor een Tough drive. Tough drive zijn weer een ander modellen dan deze dus ben ik bang dat ik dalijk de HDD om zeep help.

Het is inderdaad mogelijk om zonder wachtwoord het schijfje te gebruiken, maar dan komt toch altijd de password wizard van het tooltje eerst naar voren wanneer je de USB schijf aansluit.

Wat heb ik gevonden : http://digiex.net/computi...tual-cd-removal-tool.html

Mvg,Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Waarom dat tooltje start: klik

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is het dus mogelijk om register aanpassingen te doen op het systeem waar de schijfjes worden aangesloten, zodat het tooltje niet meer automatisch gestart word.

Eigenlijk ben ik hier niet echt naar op zoek maar als er niets anders op zit.
Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Ik ga nog even verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je de autorun.inf een andere naam geeft op de hd, start hij de tool ook niet automatisch. Ik ken de HD niet, dus ik weet niet welke beveiligings/encryptie software hij gebruikt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit even testen! bedankt in ieder geval

Die bestanden staan op die virtuele cd-rom en kunnen niet worden aangepast, alleen-lezen melding krijg je dan. Je kunt alleen lezen ook nergens uitvinken. Was het proberen waard
ajhaverkamp schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:09:
Als je de autorun.inf een andere naam geeft op de hd, start hij de tool ook niet automatisch. Ik ken de HD niet, dus ik weet niet welke beveiligings/encryptie software hij gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt de wachtwoordbeveiliging uitgezet? Waarom zijn niet direct externe harde schijven zonder wachtwoord geplaatst? Worden de externe harde schijven alleen voor backup gebruikt? Zijn de externe harde schijven benaderbaar vanuit de computer, waarop de externe harde schijven aangesloten zijn? Worden meerdere backups op verschillende media op afzonderlijke locaties bewaard? Kan er ook een leeg nieuw wachtwoord worden ingevoerd? Worden de externe harde schijven op een plaats buiten het kantoor bewaard? Is er contact opgenomen met FreeCom, zoals in het artikel van de eerste link voorgesteld wordt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
Euhm, wat is het probleem om het ding gewoon een format te geven? Dan ben je overal van af. Aangezien het toch om een backup gaat lijkt me dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem formatteert word alleen de data verwijderd. De hdd protection tool staat op de zogenaamde aangemaakte Virtuele CD-Rom en daar is alles beveiligd en kun je niks aanpassen.
Mr Alfabet schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:11:
Euhm, wat is het probleem om het ding gewoon een format te geven? Dan ben je overal van af. Aangezien het toch om een backup gaat lijkt me dat geen probleem.
*edit* overigens kun je hem alleen formatteren met het tooltje, en dit duurt 2uur precies.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een plaatje van schijfbeheer van de externe harde schijf levert misschien wat informatie op over de plaats en toestand van het bestand, dat als Virtuele CD-rom optreedt.
Pagina: 1